Vauvan nukkuminen

Hei!
Mulla on ongelma vauvan nukkumisen kanssa. Vauva on 9kk ikäinen ja sairasti noin 1kk sitten flunssan jonka jäljiltä yöt on välillä ihan mahdottomia. Öisin herää itkemään 2-4 kertaa ja ainut mikä saa vauvan rauhoittumaan on maito. Vauva syö korviketta ja ei välttämättä syö paljoa kerralla öisin, mutta se on ainut mikä rauhoittaa vauvan Alan olla itse jo aika väsynyt tähän tilanteeseen. Olen miettinyt unikoulua, mutta ongelma on kanssa se, että vajaa 3v esikoinen nukkuu viereisessä huoneessa ja herää välillä öisin vauvan itkuun Lisäksi vauvalla on tulossa ylös 4 hammasta kerralla, joten Voikohan ne vaikuttaa levottomiin öihin ja mitähän tässä nyt tekisi? Alan olla ihan loppu
 
Auttaa, kun ajattelet, että olet jo loppusuoralla. Enää vähän aikaa yöheräämisiä.
Kokeile antaa vettä maidon sijaan tai sitä, että pidät vain kainalossasi.
Monet tuon ikäiset heräilevät vielä monta kertaa yössä, tuskin siis mitään vialla.
 
vierailija
Onhan korvat tarkistettu? Jos lapsella on ollut flunssa ja hampaita tulossa, voivat limakalvot olla niin turvoksissa, ettei korvan sisällä oleva paine pääse tasaantumaan, mikä aiheuttaa kipua korvaan. Siis vaikka varsinaista korvatulehdustakaan ei ole. Siihen auttaa imeminen, joten sekin viittaa korviin, että lapsi rauhoittuu maidolle.
Yritä nostaa sängyn päätyä ylös ja anna lapselle kipulääkettä, ja katso auttaako se. Jos tutti on käytössä, niin se yöksi saataville.
 
Joo tutti on käytössä ja ei rauhoitu sillä takaisin nukkumaan :( Korvat tarkastettiin tällä viikolla eikä mitään ollut. Pitää varmaan kokeilla tuota vettä. Oon niin avuton, kun esikoinen oli hyvä nukkumaan.
 
vierailija
Lapsen isä käy töissä arkisin 6-17, että sitä ei kauheesti apua.
?? Te nyt vaan olette nukkuneet vaaleanpunaisessa hattarassa.

Isästä ei ole apua koska käy töissä ??
Ja sinä alat olla aivan loppu?
Hmm, erikoista.

Tiedätkö mikä hieno puoli epätoivoisesa väsymyksessä on? Se pistää vaatimaan oikeuksia ja tasa-arvoa, tai apua ylipäätään Ja lykkyä tykö että toinen tajuaa kuunnella.

Mut mulla on ehdotus.
Ottakaa vauva teidän huoneeseen. Isi menee nukkumaan esikoisen kanssa.
Isi herää vaikka pari tuntia ennen töihin lähtöä, ja vaihdatte että isi hoitaa sen pari tuntia aamuyöllä, se on kuitenkin sulle se varmaan raskain aika kun olet yön jo heräillyt ja sinä saat hetken nukkua rauhassa.
Sit kun isi tulee töissä voi ottaa pikku torkut. Sitten sinä. Tai otat jossain vaiheessa iltaa, vaikka kun isi hoitaa iltapalat ja iltatoimet.
Ja mitä enemmän isiä väsyttää, nii sen aikaisemmin järjestää esikoisen nukkumaan että pääsee itsekin.
Ja sun velvollisuushan on nukkua päiväunet, tai levätä päivällä kun saat molemmat nukkumaan iltapäivällä yhtä aikaa - sillon ei puunata keittiöö tai tehdä ruokaa, vaan nukutaan.
 
?? Te nyt vaan olette nukkuneet vaaleanpunaisessa hattarassa.

Isästä ei ole apua koska käy töissä ??
Ja sinä alat olla aivan loppu?
Hmm, erikoista.

Tiedätkö mikä hieno puoli epätoivoisesa väsymyksessä on? Se pistää vaatimaan oikeuksia ja tasa-arvoa, tai apua ylipäätään Ja lykkyä tykö että toinen tajuaa kuunnella.

Mut mulla on ehdotus.
Ottakaa vauva teidän huoneeseen. Isi menee nukkumaan esikoisen kanssa.
Isi herää vaikka pari tuntia ennen töihin lähtöä, ja vaihdatte että isi hoitaa sen pari tuntia aamuyöllä, se on kuitenkin sulle se varmaan raskain aika kun olet yön jo heräillyt ja sinä saat hetken nukkua rauhassa.
Sit kun isi tulee töissä voi ottaa pikku torkut. Sitten sinä. Tai otat jossain vaiheessa iltaa, vaikka kun isi hoitaa iltapalat ja iltatoimet.
Ja mitä enemmän isiä väsyttää, nii sen aikaisemmin järjestää esikoisen nukkumaan että pääsee itsekin.
Ja sun velvollisuushan on nukkua päiväunet, tai levätä päivällä kun saat molemmat nukkumaan iltapäivällä yhtä aikaa - sillon ei puunata keittiöö tai tehdä ruokaa, vaan nukutaan.
Joo oon nyt saanu lapset nukkumaan samaan aikaan päiväunet. Tai no esikoinen nukkuu joko tunnin tai ei ollenkaan.
 
vierailija
Meillä mies hoiti yösyötöt ja kävi töisä kuopuksen ollessa pieni. Mulle tuli keuhkoveritulppa ja olin tovin melko väsynyt. Päivät just jaksoin, yöt oli pakko nukkua.

Ei se toki ole optimaalia töissä käyvän valvoa. Mutta kai nyt lapsen flunssan aikana vois yön silloin ja toisen tällöin valvoo et äiti saa nukkuu. Kunhsn äitikin muistaa antaa isälle tilaisuuden
 
En oo koskaan kuullutkaan, että lapsi voisi saada liikaa vitamiineja:eek: ja tuo Holle on ihan uus tuttavuus :)

Särkylääkettä oon antanu joskus yötä vasten, mutta en oo huomannu siitä olevan apua.

Meillä on kanssa semmonen ongelma, että lapsi ei osaa rauhoittua nukkumaan vaikka mahalleen. Aina, jos yöllä kääntyy niin ei tajua itse kääntyä takaisin selälleen vaan alkaa itku. Sama homma, jos nousee istumaa yöllä.
 
vierailija
Mitä ne neuvolassa tekee, jos eivät sitä opeta? Holle on ollut markkinoilla kauan aikaa. Huono tuuri, jos et ole niihin äiteihin törmännyt. Mutta jätä ne vitamiinit pois, koska sitä voi olla elimistössä liikaa ja rasvaliukoisena vaikuttaa todella kauan sieltä liukenemalla.
Minkämerkkisiä tuotteita olet käyttänyt?
 
vierailija
Pippuri123 tuo nukkuminen kuulostaa ihan tavalliselta, yleensä vauvoille tulee paljonkin vaiheita jolloin nukkuvat levottomasti ja heräävät yöllä itkemään/konttaamaan/seisomaan/leikkimään jne. Ei se auta kuin yrittää vaan rauhoitella uudestaan unille.

Äiti väsyy, joten ainakin viikonloppuna isän olisi hyvä nousta lapsen kanssa aikaisin tai vaikka viedä lapset ulos tms, että saa nukkua aamulla myöhään tai mikä teille nyt parhaiten sopiikin.

Jos isä saa lapsen yöllä rauhoittumaan, niin voisi etukäteen sopia että esim. la-su yön hän hoitaa vauvaa että saa levätä. (tämän onnistuminen on sitten perheestä kiinni, meillä minä heräsin aina vauvan ääniin ja olisi pitänyt itse herättää mies, joten ei se sit niin hyvin toiminut... En jaksanut tapella miehenkin kanssa, helpommalla pääsi kun itse heräsi vaikka kuinka väsytti) Menihän se sitten ohi 1v jälkeen.
 

Yhteistyössä