Vauvan nukkuminen

Ei oo mulle ikinä neuvottu neuvolassa korvikkeissa tai siis ei oo koskaan suositellut mitään korviketta. Käytetään nyt tuuttia tai nannia.

Kiitos ketjuista :)

Mulla on myös Se, että herään jokaiseen vauvan ääneen vaikka nukkuisin olohuoneessa ja mies ei.
 
vierailija
Ei oo mulle ikinä neuvottu neuvolassa korvikkeissa tai siis ei oo koskaan suositellut mitään korviketta. Käytetään nyt tuuttia tai nannia.

Kiitos ketjuista :)
Mulla on ollut niin helpot vauvat, et hyvin herkästi huomaan, missä "vika". Vitolia ei saisi edes myydä, kun siinä on soijaöljyä ja sehän tarkoittaa aina glyfosaattijäämiä.
Muille tiedoksi, että ne ketjut ovat nyt sivulla 3 menossa.
 
Pitääpä kokeilla jättää tuo nanni pois ja metsästää jostain hollea.

Mulla oli kanssa esikoinen helppo vauva. Ja ei tämä toinenkaan vaikea muuten ole, mutta tuota nukkumista pitäs yrittää rauhoitella ja yösyömistä :(

Tietääkö kukaan kannattaako unikoulua pitää, jos on hampaita tulossa?
 
Unet ei kyllä ole aina kiinni maidosta, vellistä tai muustakaan masun täytteestä. Itsellä on suloinen vauveli, joka havahtuu noin 1-2h välein kitisemään mitä lie mutta tissillä kyllä rauhoittuu. Nälkä tuskin kuitenkaan on syynä, sillä aina ei jaksa edes syödä. Yöllä on pakko vaihtaa ainakin kerran täysi vaippa kuivaan ja aamulla herätessään pitää tehdä isot kakat kun maha on niin täynnä. Vatsa toimii hyvin, ei siis itkeskelen kipuja, ei oikeastaan edes itke vaan kätisemällä ilmoittelee että tissiä tännepäin kiitos. Tutit ei kelpaa eikä rauhoitu millään muulla konsteilla. Yritän ajatella, että aika aikaansa kutakin... Mutta raskasta on! Iän puolesta ei unikoulua tai vieroitusta vielä suositella.

Vauva on kyllä olemukseltaan oikein hyväntuulinen ja muuten nukkuu yöt läpeensä, eli ei herää valvomaan kunhan suussa on lussuttamista tasaisin väliajoin. Päiväunetkaan eivät ole pitkiä vaan unisykli on tuo ihan sama.
 
Ei ainakaan tuoteselosteessa lukenut kalaöljystä tai en ainakaan huomannut.

Meilläkin vauva herää usein kitisemään yöllä ja yleensä tutti ei rauhoita vaan pitää saada maitoa vaikka nälkään tuskin herää. Pienempänä saattoi olla öitä, kun heräsi jopa 1-2h valvomaan:eek:

Meillä on myös vauva päivisin hyväntuulinen ja ei turhia itke. Päiväuniakin nukkuu tosi vaihtelevasti, joskus nukkuu vaan 1h ja joskus jopa 3h.
 
vbnm
Meillä oli vauva, joka heräili öisin. Hieman parannusta saatiin tilanteeseen, kun otettiin hänet nukkumaan parisänkyyn keskelle. Kun vauva havahtui, saattoi jatkaa nukkumistaan, kun äiti oli vieresssä. Eikä äidin tarvinnut nousta toiseen huoneeseen.

Juu ja meillä oli myös isä, joka ei herännyt lapsen ääntelyyn.
 
vierailija
Ei oo mulle ikinä neuvottu neuvolassa korvikkeissa tai siis ei oo koskaan suositellut mitään korviketta. Käytetään nyt tuuttia tai nannia.

Kiitos ketjuista :)

Mulla on myös Se, että herään jokaiseen vauvan ääneen vaikka nukkuisin olohuoneessa ja mies ei.
Eli sä olet väsynyt ja heräilet ja heräilet. Vauva vaistoaa väsymyksen ja sen tuoman "tuskaisuuden" ja nukkuu vielä huonommin kun olet vieterinä vieressä.

Ei vaadi paljoa kokeilla sitä, että mies nukkuu vauvan läheisyydessä. Ja sä jossain niin kaukana, tulpat korvissa kuin mahdollista. Kyllä ne miehetkin herää vauvan itkuun kun tiedostavat olevansa vastuussa. Mutta jos äitee ehtii aina ekana menemään (ja mies tietää että äiti herää), niin mikä siinä on kääntäessä vaan kylkee.

Mä veikkaan että te vauvan kanssa valvotatte toinen toistanne. Ja vaikka tuo ei olis kyseessä niin testaus on helppoa ja yöunet tekis sulle hyvää
 
vierailija
Meillä oli vauva, joka heräili öisin. Hieman parannusta saatiin tilanteeseen, kun otettiin hänet nukkumaan parisänkyyn keskelle. Kun vauva havahtui, saattoi jatkaa nukkumistaan, kun äiti oli vieresssä. Eikä äidin tarvinnut nousta toiseen huoneeseen.

Juu ja meillä oli myös isä, joka ei herännyt lapsen ääntelyyn.
Sitähän ei saa tehdä. Lapsia on tukehtunut siihen ja siihenkin, et äidin käsi on painanut lapsen rintaa, ei ole saanut keuhkoihin ilmaa. Mun mies ei ole koskaan herännyt lasten itkuun mut nukuin aina päikkärit lasten kans. Mut kuka sen kunnollisen maidon hankkii, jos syy heräilyyn on siinä? Ja ne vitamiinit heti pois!
 
vierailija
Sitähän ei saa tehdä. Lapsia on tukehtunut siihen ja siihenkin, et äidin käsi on painanut lapsen rintaa, ei ole saanut keuhkoihin ilmaa. Mun mies ei ole koskaan herännyt lasten itkuun mut nukuin aina päikkärit lasten kans. Mut kuka sen kunnollisen maidon hankkii, jos syy heräilyyn on siinä? Ja ne vitamiinit heti pois!
Paula piä piäs kiinni.
Sinulla ei ole minkäänlaisia valtuuksia sanoa mitä saa tehdä ja mitä ei
 
vierailija
Eli sä olet väsynyt ja heräilet ja heräilet. Vauva vaistoaa väsymyksen ja sen tuoman "tuskaisuuden" ja nukkuu vielä huonommin kun olet vieterinä vieressä.
Joo näin meidänkin neuvola syyllisti äitiä (ja sitähän tuollainen puhe on). Kunnes vauva alkoi nukkumaan 10h yöunia kun selvitettiin yksityisellä allergiat.
Ei ne vauvatkaan sentää mitää telepaatikkoja ja tunteiden siirtäjiä ole, ei vaikka kuinka neuvola niin väittäiskin.
 
vierailija
En löytänyt sitä hollea :(

Meillä vauva nukkuu pinnasängyssä ja pinnasänky on meidän sängyn vieressä.
Laita Helmut Lottin still still soimaan, jos pääsee sen avulla nopeammin uneen? Vertaa Hollea siihen mitä on saanut nyt *ainekset luomua:

"Skummjölk** ,
delvis avmineraliserat vasslepulver*,
vegetabiliska oljor* (palmolja* , rapsfröolja*, solrosolja*),
maltodextrin*, skummjolkspulver**,
kalciumkarbonat, - tat,
zinksulfat,
niacin,
Ca-D-pantotenat,
kopparsulfat,
Vita- ,
mangansulfat,
kaliumjodat,

*från ekologisk odling,**från biodynamisk-ekologisk odling, ml skummjölk, Från hållbar odling"
 
vierailija
Joo, meillä kyllä niin vauvat kuin isommatkin nukkuneet äipän kainalossa. Oma uni ja unenlaatu siinä kyllä kärsii, mutta parempi huono, pätkittäinen uni kuin ei unta lainkaan.
Mun lapset ovat nukkuneet yli kolmen- tunnin unia mut jos on syönyt jotakin epämääräistä, heti on huomannut, ettei kannata. Ja ne Vitolit ei ole sopinu kenellekään, joita silloin jo haastattelin.
https://fi.holle.ch/fi_FI/luomulaatuinen-aeidinmaidonkorvike-1-6
Tuota ei ollut olemassakaan, ainakaan suomalaisille.
 
vierailija
Joo näin meidänkin neuvola syyllisti äitiä (ja sitähän tuollainen puhe on). Kunnes vauva alkoi nukkumaan 10h yöunia kun selvitettiin yksityisellä allergiat.
Ei ne vauvatkaan sentää mitää telepaatikkoja ja tunteiden siirtäjiä ole, ei vaikka kuinka neuvola niin väittäiskin.
Voi herran jumala se ole mitään syyllistämistä kun toteaa että valvonut äiti ei ole iskussa ja vauva sen vaistoaa.

Vaistoaahan aikuisetkin toistensa väsymyksen!

Maalaisälliä kehiin. Isä käyttöön ja äiti unille.
 

Yhteistyössä