Vauvan odotusajan nimi?

Hei! Opiskelen Joensuun yliopistossa ja teen opintoihini liittyyvää nimien keruutyötä. Kerään vauvojen odotusajan nimiä. Kirjoita minulle, millä nimellä kutsuitte vauvaanne odotusaikana. Kerro myös mistä nimi on peräisin tai miksi kutsuitte vauvaanne sillä nimellä. Kerro myös paikkakuntasi.

Vastauksen voi laittaa sähköpostiini shakir @ cc.joensuu.fi
tai voit myös vastata tänne vastausketjuun, jos et halua sähköpostilla.

Kerään 200 nimeä, joten olisin iloinen jos omalta osaltasi osallistuisit ja kartutttaisit nimiarkistoa.

Kiitos osallistumisestasi!
 
Esikoinen oli "Hugo", josta tuli kuitenkin "Hugoliina" :) . Olimme ihan varmoja, että odotamme poikaa ja pojan nimeksi olisi luultavasti tullut Hugo (tai ainakin se oli miehen toiveena).

Keskimmäinen oli "Allu". Tarkoituksena oli antaa lapselle A:lla alkava nimi kuten esikoisella, mutta toisin kävi. Allu on myös suloinen Aarikan lintuhahmo - sukupuoleton mielestäni.

Kuopus oli "Eppu". Kai siinäkin oli sitä etunimen alkukirjainta mietelmissä mukana. Kolmonen ei kuitenkaan saanut E:llä alkavaa etunimeä.

Allu ja Eppu muistuttavat myös omaa lempinimeäni. Ne vain kuulostavat hauskoilta eivätkä ole liian merkityksettömiä, koska ovat itsessään ainakin lempinimiä (eikä kuten joku ötökkä tai mönkijä).

Vantaalta.
 
ensiodottaja
Mun mies rupes kutsuu meijän pikkusta Pötkikseks, ku se oli ultrassa pötkäleen näköinen. Sit rupesin iteki sanomaan pikkusta sillä nimekkeellä ku en muutakaan keksinyt... Ollaan Lohjalta. Onnea koulutöihin!
Minä ja Pötkis
 
Meillä vatsassa kasvaa poikanen...se oli miehen keksimä hellittely nimi...joskus alussa kutsui toukaksikin, mutta poikaseksi on muodostunut nyt. Joskus mä puhun jo tulevasta vauvasta...mutta kyllä se taitaa vaan meidän poikanen masussa kasvaa :)
 
tytsy83
meillä oli masukin nimi "hemmo" en tiedä,mistä tuo nimi tuli....
"masu hemmosta" puhuivat isovanhemmista lähtien ystäviin asti kaikki.. =)

ja ennen nimen antoa oli poika vieläkin hemmo...
(ei kyllä jäänyt lopulliseksi nimeksi!)

pohjasta ollaan.
 
Meillä esikoinen oli loppuraskauden "Leevi",koska olimme varmoja että tulokas on poika ja jos näin olisi ollut hänet olisi mitä todennäköisemmin myös kastettu Leeviksi.Leeviä ei kuitenkaan tullut,vaan Melina :)

Tätä toista (nyt 6pvän ikäinen poika) kutsuttiin ihan raskauden alusta asti "Helmeriksi",enkä oikeastaan osaa sanoa mistä se nimi tuli,jostain vain keksin sen ja lopulta sitä käytti yleisesti koko suku.Toisaalta pojan nimellä kutsuminen oli luonnollistakin koska tiesimme todella varhaisesta vaiheesta asti että saamme pojan.Nyt pojalle on jo päätetty oikea nimi,jolla jänet tullaan kastamaan,mutta sitä emme paljasta ennen ristiäisiä joten hän on edelleen Helmeri.

Niin ja asumme Hyvinkäällä.
 
Meidän esikoista kutsuttiin toukaksi, ku myllersi niin paljon massussa.
Tätä seuraavaa kutsuttiin "Pinniksi".
3-vuotias isosisko leikki mielikuvitus kaverinsa kanssa jonka nimi oli pinni.
Kerran matkalla kauppaan hän tokasi et: " Äiti tiiätkö kuka Pinni on? Pinni on se vauva siel sun massussa, se tulee sieltä aina välillä leikkimään mun kanssa, mut mä sanon sille et sen tarvii mennä takas sinne mahaan ettei äitille tuu kova ikävä." Näin meijän kakkonen oli siis työnimeltään Pinni. Poika syntyi 19.9.2006
Muurlassa asustellaan.
 
meitin vauva on ollut nyt odotusaikan tyyppi tai rääpäle tai sitte rääpäletyyppi. toi rääpäle on miehen keksimä nimi. alkuun vauvaa sanottiin taniaiseksi mutta sitten tuli noi tyyppi ja rääpäle. en oikein tiiä et mistä ne tuli. tyyppi tuli jotenkin varmaan siitä et kaikki on sillai omia tyyppejänsä. jokioisilla asustellaan.
 

Aluksi nimi oli vain Vaavi, sitten itse kuvittelin Dumboksi, koska suvussamme on hörökorvaisuutta ( ei kuitenkaan kuninkaallista).

Sit miellyin tytönnimeen Elli ja Eemeli tuli siitä, että tuleva isukki huijasi minua kerran kertomalla toisen nimensä olevan Eemeli. Siispä Elli-Eemeli. Kun varmistui pojan tulo, on vaavi ollut Eemeli tai pikku-jätkä (painoarvio on 4-4,5kg jötkäle) :LOL:

Hesasta ollaan.
 
Nykyään asun Naantalissa.

Typykkä syntyi Helsingissä asuessani. Masuajan nimenä oli Inna-Leo (joksi kutsuin varmaan vielä pari viikkoa syntymän jälkeenkin..). Nimet olivat alusta asti varmat, tytöstä Inna ja pojasta Leo. Olin kyllä itse varma, että tyttö siellä köllöttelee ;)
 
Ensin puhuttiin akseli- nimellä, mutta kun kuulimme, että vauva onkin tyttö, akselista tuli akseliina. Mistä nimi sai alkunsa, en muista.. Ennen vauvan syntymää ajateltiin, että tuo odotusajan nimi olisi annettu vauvalle toiseksi nimeksi, mutta kun vauva syntyi, ei neiti näyttänyt tippaakaan akseliinalta, joten se nimi unohdettiin, ja keksittiin sopivampi.
 
Esikoisen odotusajan nimi oli Valtteri, vaikkemme tienneet, onko tulossa tyttö vai poika. Se oli isäni käyttämä työnimi jo aikoinaan siskoni odottamalle pikkukakkoselle.
Toinen raskaus oli tuplaraskaus. Tiesin odottavani kahta tyttöä, joista aina sairaalassa puhutaan A:na ja B:nä. Meistä se oli tylsää, joten aloimme kutsua A-vauvaa Almaksi ja B-vauvaa Bertaksi.
Asumme Järvenpäässä.
 
Mun masussa asusteli Papu. nimi sai alkunsa siitä kun noin rv7 luettiin jostain että sikiö on nyt kahvinpavun kokoinen. Papu nimeä käyttivät kaikki vauvasta ennen syntymää ja syntymän jälkeenkin. tyttö on jo saanut ihan oikeankin nimen, mutta edelleen me kutsutaan tyttöä Pavuksi.

vihdissä asutaan
 

Yhteistyössä