vauvan painoarvio

  • Viestiketjun aloittaja lyllerö
  • Ensimmäinen viesti
lyllerö
Laitoin tämän saman tuonne odotuspuolelle mutta täältä voisi saada enempi vastauksia. Eli mielenkiinnosta kyselen että kun teille on tehty ultralla vauvan painoarvio, miten hyvin se on pitänyt paikkaansa? Eli mitä on arvioitu ja mitä on vauva syntyessään painanut? Neuvolassa sanottiin että voi mennä ihankin pieleen nuo arviot. Oman vauvan arvioksi tuli 3.2kg viikolla 36+4, ja nyt pelottaa miten iso vauva on syntyessään kun olen itse kuitenkin pienikokoinen. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 14:03 maruska kirjoitti:
ekasta piti hyvin paikkansa. toisesta sanottiin arvioksi 2,8kg 4 viikkoa ennen syntymää. ja poika painoi 4050g. kätilö sanoi että on kyllä mennyt arviot pieleen...
Otathan huomioon, että viikolla 36 suunnilleen synnytystapa-arviossa se arvio on sen hetkinen eli luultavasti tuo 2,8 kg, eikä suinkaan tarkoita, että tulisi syntyessään olemaan tuon kokoinen.
 
mulla arvioitiin vk 37 vauvan kooksi silloin reilu 3.5kg oli sitten syntyessään melkein 4.2kg vk 39 et aikas hyvin paikkas piti.niin ja minä olen myös pieni kokoinen..raskaaksi tullessani 155cm ja 47kg...että hurjalta tuntui noin iso lapsi!!!
 
mä kävin viime viikolla painoarviossa äippäpolilla ja tulos oli rv36+4 3700g-3800g, elikkä nyt ei saisi kamalasti painoa tulla enää 3 viikon päästä uudestaan jos ei ole syntynyt sitä ennen...ei ala käynnistelemään mielellään pelkän vauvan painon vuoksi....vaan jos tulee jotain muita oireita esim raskausmyrkytys niin silloin on parempi käynnistys. Elikkä toivon eteti vauva kauheasti lisää painoa enää...omasta ruokailustahan se on aika pitkälle kiinni ainakin näin loppuajasta lekuri sanoi. Mutat mä olenkin kyllä isokokoinen.
 
mulla painoarvio 3100g rv 36 terkkarilääkärin tekemänä. kysyin , ja hän myönsi että arvio voi heittää paljonkin.. synnytykseni meni yliaikaiseksi rv 41 +5 yliaiakaispolilla lääkärin käsikopelöo arvio oli 3800g ja ultran lakelmien mukaan (kookas laskettavaksi ja yleensä heittää) paljolti päälle 4 kiloa olikos muistaakseni 4200g .. samana päivänä käynnistettiin ja syntyessään poika oli 3970g synnytys oli "superhelppo" ja ei jäänyt mitään hampaankoloon, enkä edes revennyt 2 pientä ommelta tuli emättimeen ja synnytyskin kesti vain 5 tuntia ja ponnistusvaihe 14 minuuttia ja ensisynnyttäjä olen
 
Zanna82
Esikoiselle tehtiin painoarvio viikolla 35+5 ja se oli silloin 2700g. Poika syntyi raskausviikolla 39 ja syntymäpaino oli 3935g

No nyt nuorimmainen. Ensimmäinen painoarvio oli viikoilla 36+4 ja se oli silloin 2850g. Toisen kerran painoarvio tehtiin raskausviikolla 39+5 ja silloin oli 3025g. Poika syntyi raskausviikolla 40 ja syntymäpaino oli 3526g.
 
Minna-76
Painoarvio kaksi päivää ennen synnytystä ultralla katsottuna: Arvio 3700 g ja tyttö oli 4860 g...
Kysyin synnytyksen jälkeen että uskaltaako sitä enää synnyttää jos vaik seuraavasta vauvasta tulee vielä isompi. Neuvolan täti sanoi että ei hätää seurataan ultralla...mä sanoin että just joo tehdään niin. En luota enää ultriin.

Tosin ultra-arviot luotettavampia kun raskaus ei vielä loppuvaiheessa. Vauvan pää oli jo asemissaan...odotteli ulospääsyä. Tästä syystä ei kone enää pystynyt kuulemma laskemaan todellista arviota.

Kyllä ne sitten auttavat lapsen ulos tavalla tai toisella jos ei mahdu normaalisti.
 
kloks
eka painoi 800g enemmän kun arvioitiin vrk ennen syntymää.
toka ja kolmas painoi +400g arvioitua enemmän.
nehän on vaan arvioita ja niitä arvaavat henkilöt vain ihmisiä...
ei sitä voi tietää ennen kun syntyy.
kätilö sanoi että keskikokoiset vauvat helpoin arvioida, pienten ja isojen kanssa tulee heittoja enempi.
 
Esikoisen arvio 3,5 kg, syntymäpaino 3,325 kg ja syntyi 40+1
Tokan arvio sama 3,5 kg, syntymäpaino 3,510 kg ja syntyi 39+5

Eikös nuo aika keskivertokokoa vauvoiksi ole, itse olen hyvin pieni ihminen mutta ei se synnyttäminen sen kummempaa ollut ja ihan normaalisti tuli molemmat, tikkejä tosin tuli aika reippaasti molempien jälkeen, mutta ne sulaa muutamassa viikossa. :)
 
tarkkaa työtä
eka painoarvio oli 3,5kg ja viikolla 38 tehtiin niin sanoivat että tulee 3800-4000g..poika syntyi 8pv lasketun ajan jälkeen 3920g eli vois sanoa että nappiin meni :)
 

Yhteistyössä