vauvan punaset posket..

  • Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä sama. esikoisella on atooppinen ihottuma,jotan mietin voisko olla sitä.
mut sitten eilen söi maissimössöä ja helahti tosi punaseks,iltaa kohti vähän rauhottu ja tänään söi persikkaa ja taas helahti. hmm. aika kuivatkin nuo kyllä on, toivottavasti ois vaan ilman vaihdos.
 
Punoitti
Meillä oli tytöllä vauvana aivan samaa. Rasvasin aina yötä vasten oikein kunnon kerroksen. Se auttoi, vaikkakin aina uusikin. Mutta siis kylmemmät ilmat, tuuli... Muuta ei tarvita, niin johan helotti. Nyt odottelen että jatkuuko tänäkin talvena vielä.
 
ahavaa
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mikä rasva on parasta? Itse laitoin aqualania
Se on liian lurua =) jos on pahasti kuivat ne posket niin yksi reilu kerros bepanthenia ja jos vaan kuivahkot niin esim. decubal tai muu rasvaisempi perusvoide =) itse laitan tuota bepanthenia talvella kun pakkanen oikein ahavoittaa vähän atooppisen lapsen posket ja muulloin kun vaan hiukka punottaa niin paksua perusvoidetta =)
 
Nonnih....

Meillä tuolla nuorimmaisella lehahti posket punaiseksi viime talvena. Lääkärissä käytiin korvien takia ja samalla kysäisin punoituksesta. Lääkäri totesi että on parvorokkoa.

Muutama viikko meni eikä punoitus hävinnyt mihinkään. Jälleen yhden lääkärireissun aikana, kysyin toisen lääkärin mielipidettä. Hänen mielestään posket ovat vaan kuivat ja ehkä hieman viimasta paleltuneet. Rasvailin poskia mutta punaiset olivat edelleen.

Kerran sitten erään sairaanhoitajan kanssa jutellessani, mainitsin lapsen posket. Tämä nainen totesi heti että heidän atoopikollaan on täsmälleen samanlaista. Hän suositteli käyttämään apteekista saatavaa rasvaa johon on käytetty jotain luonnon yrttejä tmv. (en millään nyt muista mitä se oli) .... rasvaa en hommannut mutta atooppinen ihohan tuolla jätkällä onkin. Ihan tavallisella perusrasvalla olen rasvaillut, vaihdellut kevyempien ja rasvaisempien välillä.

Posket olivat koko viime talven punaiset, keväällä hieman vähemmän punoitti, kesällä ei ollenkaan. Ja taas tällä viikolla huomasin että tuttu puna on noussut poskille. Rasvailemaan siis.... :D

 
Meillä kanssa torstaina tytön posket helahti punaisiksi. Tytöllä atooppinen ihottuma ja ilman kylmeneminen ja kuivuus sai tän taas aikaan. Jalat ja pylly myös tosi pahan näköiset ja ihan parissa päivässä meni. Eli rasvauskausi alkoi taas, kävin tänään hakemassa 1kg pullon apteekista.
 
atoopikkoperhe
Rasvaa pitää vaihdella. Iho tottuu yhteen ja samaan, sanoi minulle lääkäri. Kun iho on pahempana niin paksumpaa ja parempana niin ohuempaa ja niitäkin tosiaan erimerkkejä.
 
atoopikkoperhe
Meillä on noita rasvapurkkeja tuolla vaikka mitä. Lääkäriltä pyytää reseptin niin saa halvemmalla ja jos on vakuutus niin vakuutusyhtiö maksaa loputkin (riippuu yhtiöstä).
 
Meillä oli tytöllä 7-kuisena posket tosi punaiset tai yhtäkkiä saattoi vain toinen poski lehahtaa punaiseksi. Sillon oli tällä palstalla puhetta aiheesta ja samaan ketjuun liittyi muitakin juuri tuon ikäisten äitejä. On joku ohi menevä juttu, koska sitten se meni ohi muutaman kuukauden sisällä ja sen koommin ei ole punottanut, muuta kun raikkaasta ulkoilmasta johtuen.
 

Yhteistyössä