Vauvan refluksi

Mikä ikäisenä teillä on tuo refluksi vaiva todettu? Epäilen vahvasti 6 kk pojallani tuota vaivaa. Lääkäri ei juuri asiaa kommentoinut kun sitä kyselin. Epäili pojan vaivat johtuvan flussasta :/ .
 
Oireet alkoivat 3-viikoisena, mutta apua saatiin vasta lapsen ollessa 1v 2kk....neuvolassa lääkärin kommentti jatkuviin yöhuutoihin, kipuitkuun, alhaiseen painoon ja vastaaviin oli aina se, että katsotaan, josko se siitä itsellään menisi, odotetaan seuraavaan käyntiin asti...viimein saatiin lähete ihanalle lastenlääkärille, joka heti ensikäynnillä pelkkien oireiden perusteella antoi reseptin refluksilääkkeeseen ja siitä asti on elämänlaatu parantunu sataprosenttisesti!

Jos yhtään epäilet lääkärin kommentteja, niin pyydä neuvolasta lähete lastenlääkärille ja hoida asiaa niin kauan, että hommat selkenee....voihan se olla, ettei kyseessä olekaan refluksi, mutta pieni lapsi kun ei osaa sanoin sanoa, mikä vaivaa tai mistä sattuu, niin jonkun on ajettava pienen asiaa, vaikka sitten turhaan :hug:
 
Heippa. Minulla on myös 6kk ikäinen poika jolla epäilen refluksia. Käytin lastenlääkärillä yksityisellä sain lähetteen sairaalaan tutkimuksiin...nyt mennyt kk lekurista ja kutsu tuli kk päähän. Olen kyllä kuullut kokemuksia missä edelleen sairaalassakin on nihkeitä tekemään refluksi kokeita.

Meillä kun laitan pojan lattialle niin lattiat on täynnä pukluja. Vaikka koittaisinkin pitää ruokailujen jälkeen sylissä ja pysty asennossa....mutta enhän koko päivää voi..ja kuuluhan lapsen saada olla lattiallakin ja kehittyä. Mutta oksennuksien kanssa täällä elellään...plääh.

Jos tesse75 haluat laittaa y-viestiä niin laita. meillä näyttää olevan samanikäiset vauvat ja samaa ongelmaa?!
 
Kiitos teille vastuksista!
Päätin sitten viedä pojan tälläkin pastalla hyväksi koetulle yksityiselle lääkärille. Sanoi heti että kyse on refluksista. Allergia testejä tehdään ja lääkettä sai ensi hätään. Nyt vain odotellaan auttaako tuo lääke vaivoihin.
 
moi, mä oon alkanu epäilemään samaa meijän 6kk tytöllä... kun ei ole itkuinen, ei mitään ongelmia painonnousussa eikä muuten mitään mutta... oksentelee. On oksennellu koko pienen ikänsä, söi sitten tissiä tai pullosta korviketta. :( Luulin et helpottais ku siirryttiin kiinteisiin mut ei.

Oksentaa aina ruuat ulos. Koko ajan. Joka ruuan jälkeen. Mut painoa tulee, pissaa tulee ja kakka on ihan normaalia.

Välillä tulee sellaisia tosi märän kuuloisia röyhtäyksiä, nieleskelee paljon, hieroo kasvojaan, oksentaa... Varsinkin jos on maito+sose ja syö itsensä "täyteen" niin menee maksimissaan tunti niin tavarat tulee ulos. :( Aina. Ja ihan sama missä asennossa on...

Tähän mennessä kaikki on vaan sanonu että se on normaalia, vauvat pulauttelee mut kun toi ei musta enää vaan oo normaalia. Eikä noi oo mitään pieniä pulautuksia vaan oksenusta. eli ihan sama meininki kuin cukkiksella... miten teillä muuten on käynyt tuon epäilyn kanssa??

Maitoallergiaakin mietin mut kun ei ois sit mitään muita oireita?? :x
 

Yhteistyössä