vauvan ruoista

Kuinka monta kiinteetä ateriaa voi olla 4 kk ikäsellä vauvalla? Neuvolassa sanottiin että voin ruveta antamaan 2 peruna-ateriaa päivässä ja välipalana hedelmää tai marjaa. Mutta entäs määrät? Kuinka paljon voi kerralla antaa, meiän poika kun tuntuis syövän niin paljon ku vain antais:D
 
"mä"
Mä täysimetin 6kk, sen jälkeen annettiin ensin porkkanaa kerran päivässä pari viikkoa. Sitten 2 kertaa päivässä ja lisättiin soseeseen lihaa ja muita vihanneksia. Pitkään oli 2 liha-kasvisateriaa joitten kanssa jälkkäriks hedelmäsosetta. Ihan vastikään ollaan annettu aamupalaa ja välipalaa, tyttö 9kk...
 
[QUOTE="mä";21910245]Mä täysimetin 6kk, sen jälkeen annettiin ensin porkkanaa kerran päivässä pari viikkoa. Sitten 2 kertaa päivässä ja lisättiin soseeseen lihaa ja muita vihanneksia. Pitkään oli 2 liha-kasvisateriaa joitten kanssa jälkkäriks hedelmäsosetta. Ihan vastikään ollaan annettu aamupalaa ja välipalaa, tyttö 9kk...[/QUOTE]

Meillä toimittu samoin, ensin aloitettiin kyllä ihan peruna-porkkanasoseella ja liha-ateriat tulivat mukaan vasta 8kk iässä =)
 
mun vastaus hävis johonkin..
Eli eka viikko on meillä maisteltu rauhallisesti pieniä annoksia ja siitä sitten alettu antaa sen mitä syö.
n.6kk iässä alotettiin liha, mutta jos aloittaa kiinteät 4kk iässä niin lihan voi aloittaa jo aiemmin, n.1tl silputtua lihaa riittää pienelle.
ja yhtäaikaa ei kannata alotella lihaa ja viljoja, vaan pitää muutaman päivän väli. ja lihan aloitus voi aiheuttaa sen että maha menee kovalle.

Ja kun kaikille ei pelkkä maito riitä sinne 6kk ikään asti, tulee se sitten tissistä tai pullosta.
 
Juu. No meillä poika on isokokoinen. Kasvaisi kyllä luultavasti hyvin vielä rintamaidollakin mutta kun yöt on sitten niin vaikeita. Nyt viime yönä nukahti ennen puoli kymmentä ja on neljä kertaa herännyt syömään, vieläkin nukkuu. Ihanaa, sain pitkästä aikaa itekkin nukuttua kunnolla! Normaalisti valvoskellaan ja syödään vähän väliä öisinkin.
 
no meillä on ainakin hirmusti! Kun meillä on kuitenkin poika on todella kiinnostunut ruoista, tuijottaa aina kun joku syö ja aukoo suutaan ja yksi hammaskin on, nii miksen olis jo alottanut kiinteitä. Neuvolassa sanoivat että poika on sillai isokokonen (ainakin verrattuna muhun, kun itse oon vuoden ikäsenä ollu 68cm ja 7900g) että tarvitsee energiaa. Muuten oli tissillä vähän väliä. Poika on muutenkin semmonen virkku, yleensä noustaan 6-7 aikaan ylös jo. Päivisin nukkuu ehkä 2-3 puolen tunnin unet.
 
ALM ei jaksa kirjautua nyt
Enkeliini, montako kertaa teillä normaalisti herätään öisin syömään? Itse pohdin kanssa kiinteiden aloitusta, kun yöt menneet ihan hulinaksi. Aiemmin oli 1-2 syöttöä yöllä, jopa 5h unipätkiäkin ja nykyään heräillään 1-3 välein syömään. Viime yönä syötiin 4 kertaa, sitä edellisenä yönä 5. Ja joka kerta kunnon syönti, väh. 15min.

Meillä siis tyttö, viikon vajaa 4kk.
 

Yhteistyössä