vauvan soseet

  • Viestiketjun aloittaja apsi
  • Ensimmäinen viesti
apsi
Voiks pilttipurkissa pakastaa oma tekemää sosetta? Kestääkö lasi? Minkälaisia muita astioita olette käyttäneet vauvan soseitten pakastamiseen? (jääpalamuotit ainakin, mutta onko niistä vaikea saada irti paloja..)
 
Voi pakastaa ja kestää.

Jääpalamuotit (silikoniset) on myös käteviä.

Mä olen pakastanut hedelmäsoseita minigrip-pusseihin ja ruokasoseita pakasterasioihin joita saa ihan tavan marketeista.
 
Voi pakastaa, muistaakseni valmistaja "lupaa" yhden pakastuskerran varmaksi. Jääpalamuottien ja noiden pilttipurkkien lisäksi pakastin minigrip-pusseissa: niissä minikokoisissa kerta-annoksia, ja joskus niissä isommissa ohuena levynä, josta oli helppo murtaa paloja.
 
Jätät vaan tarpeeks tyhjää sinne purkkiin niin kestää. Jääpalamuotti on ihan ok, mut heti kun sosemäärät kasvaa niin se ei mun mielestä oo kovin käytännöllistä enää.
Mulla on joku sellanen Ikean pikkusten muovirasioiden setti, jossa on kätevän kokosia purkkeja tohon hommaan. :)
 
apsi
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Jätät vaan tarpeeks tyhjää sinne purkkiin niin kestää. Jääpalamuotti on ihan ok, mut heti kun sosemäärät kasvaa niin se ei mun mielestä oo kovin käytännöllistä enää.
Mulla on joku sellanen Ikean pikkusten muovirasioiden setti, jossa on kätevän kokosia purkkeja tohon hommaan. :)
Hei kiitos! Meilläkin on näitä purkkeja kotona. Eipä ne edes tullu mieleen. Aikalailla muuten kun ovat jääny käyttämättömiksi.
 

Yhteistyössä