Vauvan ulkosynnyttimien pesu, terkka neuvoi outoja

  • Viestiketjun aloittaja "mame"
  • Ensimmäinen viesti
"mame"
Terkka neuvoi että jos tyttärellämme menee kakkaa pimpparaan se kannattaa joko normi rypsiöljyllä tai vauvaöljyllä pumpulipuikolla pyöräyttää puhtaaksi.. Miksiköhän ihan normaali vesipesu ei käy...?
 
"vieras"
Meillä sanoi vaan pelkällä pumpulipuikolla. Ehkä se rasva tai öljy on siinä puikossa vähemmän kuivattava kun sen kostuuden pitäisi pysyä siellä ettei tule kiinni umpeutumisia.
 
Meinaskohan se että vesipesu kuivattaa liikaa? Tai että vedellä pestessä kun sormilla "huljuttelee" niin kakka menee helposti syvemmälle,mutta kun käyttää pumpulipuikkoa niin katsoo=näkee tarkemmin.. Tiedä sitten,arvailen vaan.
 
-
Koska öljy puhdistaa paremmin kuin vesi. Kokeile vaikka omaan naamaasi: a) pese meikit vedellä tai b) hiero öljyä - tadaa. Samalla se öljy hoitaa pienen limakalvoja.

Ihan fiksu ohje, keskolassa aikanaan opin saman. Tosin siellä/minä käytin öljyttyjä vanulappuja, pumpulipuikoilla ehkä herkästi tökkäsee jos vauva vaikka liikahtaa...
 
"vieras"
Kyllä minä ainakin topspuikolla puhdistin. Monesti jäi pesusta huolimatta sinne pimpparaan vähän kakkaa, jolloin pyöräytin ne puikolla pois. Sitä varmaan terkkasikin tarkoitti, että jos pesun jälkeen vielä jotain on jäänyt..
 
"vieras"
Mä oon myös ihan vaan vedellä pessyt tai kosteuspyyhkeellä pyyhkinyt. Sinne häpyhuulien väliin tms. ei saa mennä sörkkimään. Vauvalla oli vastasyntyneenä valkovuotoa, sen pyyhin ihan kosteuspyyhkeellä.
 
"Noh"
Mun mielestä konsti on hyvä. Mielestäni pelkällä vedellä kakka ja myöskään se valkoinen rasvainen töhnä ei lähde knnolla pois sisempien häpyhuulien vierestä (poikaa mulla ei olekaan). Saippuaahan ei kannata käyttää, niin öljyllä irtoaa hyvin kaikki lika.
 
"jaiks"
[QUOTE="Noh";24642526]Mun mielestä konsti on hyvä. Mielestäni pelkällä vedellä kakka ja myöskään se valkoinen rasvainen töhnä ei lähde knnolla pois sisempien häpyhuulien vierestä (poikaa mulla ei olekaan). Saippuaahan ei kannata käyttää, niin öljyllä irtoaa hyvin kaikki lika.[/QUOTE]

Ei sitä valkoista töhkää ole tarkoituskaan puhdistaa - se suojaa paikkoja.
 
"kätilö"
[QUOTE="Noh";24642526]Mun mielestä konsti on hyvä. Mielestäni pelkällä vedellä kakka ja myöskään se valkoinen rasvainen töhnä ei lähde knnolla pois sisempien häpyhuulien vierestä (poikaa mulla ei olekaan). Saippuaahan ei kannata käyttää, niin öljyllä irtoaa hyvin kaikki lika.[/QUOTE]

Sitä töhnää ei missään nimessä pidä poistaa, sen tarkoitus on suojata limakalvoja.
 

Yhteistyössä