Vauvan vaatteiden pesu? Koko?

Heissan!

Ajattelin jo etukäteen tiedustella muutamiin itseäni askarluttavii kysymyksiin:
  • Missä asteessa kannattaa vauvan vaatteet pestä?
  • Pitääkö vauvan vaatteet pestä ennen käyttöön ottoa?
  • Minkä kokoisii vaatteita olette ostaneet etukäteen ennen kun vauva syntyy?
Netissä lukee että pitäisi pestä ennen käyttöön ottoa. Ja asteena luki 60. Ja lasten noissa vaatteissa lukee 30 tai 40.

Itse olen ostanut etukäteen yhden 50 kokosen, muutamii 56, muutamii 62 ja myös 68. Potkupukuja ei oikein ole vielä löytynyt. Noi mitä oon ostanut on ollut pääasiassa bodeja ja kahdet gollage tyyliset housut ja jne...

Olisi mukava kuulla mitä muut on ostanut ja minkä kokoisii. :)
 
Hei, itse olen pessyt kaikki 40. Ja pesen muutenkin kaikki vaatteet ennen käyttöönottoa, joten ainakin meillä kaikki vauvantarvikkeet pesty :)

Me taidettiin esikoista varten ostaa lähinnä bodyja ja housuja: muutama 50, enemmän 56 ja 62 ja muutama 68. Synnäriltä kotiuduttua piti sitten lähteä ostamaan reilusti lisää 50cm kun vauva olikin pienempi mitä luultiin ja niitä käytettiin ekat 3-4kk..
 
Joo täytyy pestä ennen käyttöönotttoa, ja neljässäkympissä oon ite pessyt, kuten myös jatkossa likaiset vaatteet 40 asteessa.
Kokoa 50 ei kannata kovin paljoa hommata, mut kyllä itse kuitenkin muutaman bodyn&potkuhousut sitä kokoa hommasin viimeksi/aion nytkin hommata. Kokoa 56 sit jo enempi..ehkä joku 8-10 bodya ja sama määrä potkuhousuja/puolipotkareita...ainakin! Sitä saa kuitenkin välillä vaihtaa useamman kerran päivässä vaatetta, ja osa kun on pyykkippöntössä, ja osa kuivumassa, niin löytyis vielä puhdastakin päälle.. Kokoa 62 sit voi jo olla vähän enempi, mut niitä ei välttämättä kannata ihan älyttömiä määriä etukäteen vielä hommata, muutamia settejä...huomasin itse,että tuota kokoa ihmiset tuo paljon lahjaksi :)
Niin ja kirppikseltä saa noita ihan pieniä tosi edullisesti ihan uudennäköisiä!
 
Itse kyllä pesen ja olen pessyt vaatteet 60 asteessa ja ovat kestäneet, villa vaatteet 30 asteessa. Vaatteiden määrään vaikuttaa myös onko syksy/ talvi vai kesä/kevät vauva. Kylmällä kelillä saa laittaa enempi päälle. 50 vähän jos sattuu olemaan pitkä lapsi jää nopeasti pieneksi, jos edes mahtuu. Yksi mun pienistä oli 52, 5cm joten yhtään 50cm ei mahtunut. 56 enempi.
 
Okkei... Itse kun en paljoa tiedä näistä kun odotan esikoista ja pitäisi alku vuodesta syntyä.

Kiitos neuvoista. Jospa muutamii koon 50 hankkis kaiken varalle. Potkupukuja en ole oikein vielä löytänyt, mutta onneksi on vielä jonkin verran aikaa hankkia. Kunhan pääsee tässä jonkin kuukauden päästä tuonne isommille paikkakunnille etsiskelee ja ihmettelee kun on enemmän liikkeitä kun tässä lähi kaupungissa, jonne on matkaa noin 60 km ja jota olen kulkenut myös työmatkana. :)

Kiitos vinkeistä tuon pesun suhteen, sitä ehkä eniten tässä mietin kun on tullut niin paljon luettuu vaikka mitä että mikä on kannattavinta.
 

Yhteistyössä