Vauvan vaatteista

Ensimmäistä kun odotan, niin olen ihan pihalla paljon vaatteita pitäisi olla

Laskin että nyt on:
50cm
3 paitaa ja 1 potkarit

60-62cm
2 housut
6 bodya
6 paitaa (joista 3 normaali trikoota)
4 potkarit

68-70cm
3 housut
1 potkarit
1 paita
4 bodya

3 hattua löytyy

Ja sitten tulee vielä pakkauksen vaatteet.

Mitä vielä pitäisi ostaa?
Vauva kun syntyy maaliskuun puolessa välissä.
 
Pikkuisen haalarin saan kaverilta lainaan. Ei tarvii kk takia ostaa pientä haalaria.
Ehkä en sitten enää kauheasti vaatteita ostele. Mummo niitä saattaa vielä ostella lisää. Kuten tänään 2 bobya kokoa 62.
 
Kyllä mä ainakin sinuna hommaisin 50/56 kokoisia bodyja lisää :) Pakkauksen vaatteet kun on melkeen kaikki isompia.
Mä ainakin passitin miehen melkeen heti sairaalasta kotiuduttuamme hakeen 50cm bodyja, kun vauva hukkui sitä isompiin! Ja semmoset bodyt on ehdottomasti parhaita ihan pienelle missäsaa käännettyä hihat tumpuiksi!
 
NAJ
Lisää 50/56 vaatteita, pieni vauva kun voi pulautella aika paljon ja vaipatkin voi falskata, vaihtovaatteita on hyvä olla. Eli muutama body ja potkarit sekä yökkäri ainakin kokoa 56 (itse ostiaisin myös kokoa 50 cm). Pakkauksen vaatteiden varaan en lähtisi laskemaan, ne ovat aika isoja kokoja.

NAJ+Komikko
 
Meilläkin esikoinen syntyi maaliskuussa. Mummo joutui vaateostoksille ennen kuin kotiuduttiin. Esikoinen oli syntyessään kovin pieni ja ne muutamat 56cm mitä olin varannut oli aivan liian isoja. Toppapuvulle ei sinä keväänä ollut kovasti käyttöä, mutta fleecehaalari oli hyvä. Se oli 60cm ja siitä sai käännettyä hihan ja lahkeen suut.

Minäkin ostaisin sinuna edes muutaman 56cm bodyn,yökkärin ja potkarit. Itse tykkäsin puoli potkareista. Ja harsoja kannattaa ostaa :) Onnea loppu odotukseen!
 
Kuten edelliset, noita 56cm suosittelen minäkin hommaamaan muutaman. Jos on tiedossa, että on pieni vauva tulossa, niin ehkä sitten myös muutaman 50cm. Meillä ei noita 50cm ole ollut juuri ollenkaan, 56cm ollaan pärjätty hyvin (pienin meidän lapsista oli syntyessään 3295g ja 49cm). Meillä on niitä pakkauksenkin 60cm vaatteita käytetty alusta alkaen, mutta onhan ne reiluja vielä vastasyntyneelle. Bodyt ja potkuhousut on kätevimpiä pienellä, kun ei ole aina paita kainaloissa ja pysyy sukat jalassa.

Noita isompia vaatteita ehtii hommaamaan lisää vauvan synnyttyäkin, kun tietää tarpeen.
 
Mä suosittelen myös hankkimaan vähän pienenpää kokoa. Meillä ainakin vauva oli niin pikkuinen, että 50 cm vaatteet oli hyvät. Itse tykkäsin sellaisista pikkuisen vaatteista, joissa oli käännettävät hihansuut ja lahkeet ja bodyt oli kietaisumalleja, jotka oli mun mielestä helpompi pukea (ja neuvolassa riisua :) ). Äitiyspakkauksessa ei ollut kuin yksi 60 cm yöpuku, niitä hommasin kokoa 56 pari lisää. Myös ehkä lämpöisiä sukkia vielä lisäksi parit vois hankkia. Lahjaksi tuli meille hurjasti vaatteita, maagisessa 62 koossa. Etukäteen oltiin ostettu vain pari pientä bodya ja housut äitiyspakkauksen lisäksi ja kälyltä saatiin lainaksi sukkia ja fleesehaalari. Ihan kivastihan sulla on jo vaatetta varastossa. Vauvanvaatteisiin vaan tuppaa vähän hurahtamaan :) ainakin allekirjoittanut
 
Samaa linjaa jatkan minäkin, eli 56cm vaatteita lisää. Ainakin pari kolme bodya ja parit puolipotkarit sekä pari yöpukua.Mun esikoinen oli 56cm syntyessään (eli siis tosi pitkä) ja silti meni 56cm:n vaatteet hänelle melkein 2kk ajan.
 
NAJ
joo edellisillä olikin hyviä vinkkejä, noi puolipotkarit, kietaisumallisetbodyt (joissa on käännettävät hihat), muutamat potkuhousut, läpöset sukat, fleece puku ja tumput (myös ihan ohuet sisätumput) on aika hyvä varasto, itse hankkisin vielä jotain lämmintä fleecehaalarin alle, toppapukua ei kannata ostaa, koska pientä ei kuitenkaan kovin kylmällä voi ulos viedä. Sitten tilanteen mukaan katsot että mitä tarvitsette. Meillä oli tuo kolmas sut iso vauva (3,9 ja 51 cm) mutta nyt 4,5kk iässä yhä edelleen käytettään 56 cm vaatteita, tytön kasvuvauhti ei päätä huimaa ja typy on vielä aika siroa mallia, joten vaatteet tuntuvat menevän tosi pitkään. Nyt vasta olen laittanut sivuun 50 cm puolipotkareita. Meillä nyt pikkuiljaa aletaan käyttämään pakkauksen vaatteita, joita kaverini minulle antoi, pakkauksen vaatteet on tosi isoja sirolle vauvalle.
 
OI kiitos, oli tullut paljon vastauksia.

Olin unohtanut listalta noi 3 56cm bodya ja 1 housut

Tänään ostin 3 bodya lisää (koko 56) ja 1 housut ja ajattelin vielä saumurilla hurauttaa parit housut.

Lämpöisiä vaatteita löytyy ja siksi ne ei ollut tuolla listalla. Haalaria en osta, koska saan kaverilta sopivan lainaan.

pakkauksessa on vielä

Kietaisubody 50 cm
Potkuhousut 50 cm

Ja sitten siellä on 60 ja 70cm vaatteita.

Ensimmäistä kun odottaa, niin olen ihan pihalla näistä pienistä vaatteista.
 
No jos sisko voi täydentää niin sehän hyvä. Voihan siinä käydä sitten toisinkin päin, niinkuin meillä että poika oli syntyessään alle 4 kg ja nyt 5 kuisena jo miltei 10kg, eli meillä käytössä 74 ja 80 cm vaatteet, eli hirveesti jäi käyttämättä vaatetta kun kerrassaan meni pieneksi.
Myösin mikäli vauva EI pulauttele paljoa niin ihan pienellähän ei vaatteet edes likaannu. Mä en alkuun käyttänyt yöpaitoja kun rytmit oli muutenkin mitä sattuu..
Useinmiten sitä vaatetta on liikaa ja kun esikoinen tulossa niin lahjaksi tulee paljon. Ainakin meillä ihan yllätyttiin, miten monet halusivat muistaa esikoisen syntymää...toinen olikin sitten jo eri juttu :D

Onnellista odotusaikaa :)
 

Yhteistyössä