Vauvanvaatteista

Vaatteiden määrää ja äitiyspakkausten tarpeellisuutta olen tässä viime päivät pohtinut. Jos aiheesta on aikaisempi ketju niin vinkatkaa, en löytänyt haulla.

Kuinka paljon teillä oli tai aiotte hankkia vauvoille vaatteita 50cm-70cm? Esikoisia kun odotan, niin en osaa yhtään arvioida, kuinka paljon esim. bodeja tarvitsee.
Mietin vaan sitä, kun äitini on ostanut jo valtavan kasan erilaisia vaatteita. Päälle tulee vielä omat ja anopin hankinnat. Ja vaatemäärät ovat tällä hetkellä luokkaa bodeja n. 30 kpl. Ja tiedän, että vauhti kiihtyy kun raskausviikkoja tulee lisää. :D
Kannattaako ottaa tällöin kaksi äitiyspakkausta vai riittäisikö yksi. Ja kuinka paljon mitäkin vaatetta kannattaa kaapissa olla?

Mitkä ovat sellaisia must-vaatteita, joita ilman ette olisi pärjänneet? Mitä tuli käytettyä kaikista eniten?

SatuKa 18+2
 
saahan niistä äitiyspakkauksista kuitenkin ne toppapuvut ja makuupussit, peitot ym. mä ainakin otin molemmille pakkaukset, vaikka vaatteita saatiin ja itsekkin ostettiin melko paljon ennen vauvojen syntymää.
 
Mun mielestä kietaisubodyt on ihan ehdoton. En itse ainakaan "uskaltanut" kertaakaan tavallista bodya alle 3kk laittaa. Ja sitten potkareita ja puolipotkareita. Saa nähdä kuinka lämmin kesä tulee. Määristä en osaa sanoo, mutta kyllä niitä vaatteita paljon menee...välillä tulee kakkat läpi tai puklut ym. Eipä tää vastaus paljon auttanu.
 
Minä otin kaksi pakkausta ja tuli vielä ostettua paljon muitakin vaatteita ja paljon saatiinkin. Hyvä niitä on olla vaikka liikaa olisikkin, kun sitä pyykkiä kuitenkin reilusti tulee. Monta kertaa päivässä sai vaatteita vaihtaa. Meillä olivat sellasia pukluttajia, että...
Minusta parhaat ja helpommat oli bodyt ja puolipotkarit. Niitä eniten käytettiin. Jotenkin noi kietaisubodyt/paidat oli minusta jotenkin "vaikeita", hidasta laittaa päälle, mutta toisille välttämättä ei. Mihin kukin tottuu :)
 
Itse olen ottanut molemmat pakkaukset ja saanut muutamia vaatteita. Aivan must vaatteiksi koin jo esikoiselle erilaiset bodyt ja potkuhousut. T - paidat ja pieni vauva eivät vain ole toimiva yhdistelmä. Vaatetta ei varmasti voi olla liikaa, mutta tahtoo siinä silti käydä niin kuin omissakin vaatteissa, että tiettyjä pitää ja näin ollen osa saattaa jäädä hyvinkin pitämättä. Puuvillaista, käytännöllistä kampetta. En suosittele mitään keinokuituja. =)
 
Mä otin kanssa kaks pakkausta... mutta nyt jos näillä tiedoilla pitäs päättää, niin jättäisin koko pakkaukset ottamatta. meille myös tuli lahjana ja käytettynä vaatetta vinot pinot. toppapuvut ja makuupussit ovat tuolla kaapissa lähes käyttämättömänä... toppapuvut oli syksy-keskos-vauvoille ihan valtavat ja nyt reilu vuoden ikäisenä jo pienet. makuupusseja ei pahemmin olla käytetty kun sen ekan talven nukkuivat kantokopissa ja nykyään nukkuvat sisällä päiväunensa. että näin. jos toppapuvut ja makuupussit on ainoa mitä haluat/tarviit pakkauksesta, niin mä voin ne sulle myydä sopuhintaan :)
 
me otettiin kans 2 pakkausta,ihan niiden makuupussejen,toppapukujen ja peittojen takia..lähinnä :)
pakkauksen vaatteet ovat vaan kyl nii isoja et niisä menee aikaa ku niitä voi pitää..tai riippuu minkä kokosia vauvoja syntyy. :/
määriä en ny osaa sanoa mut parempi et vaatetta on reilusti ni ei tarvi koko ajan pyykätä ja sitä pyykkiä kun piisaa! :D
 
Kiva kun on tullut vastauksia.
Meille todellakin on tulossa paljon vaatteita. Viimeisin ostos on 80 vaatteen paketti huuto.netistä.

Parin viikon päästä on rakenneultra ja toivottavasti silloin selviää sukupuolet. Jos on eri sukupuolta, niin sitten haluan pukea esim. erivärisiin toppapukuihin. Onneksi on ru:n jälkeen vielä hetki aikaa miettiä otetaanko yks vai kaks pakettia. Lisää kommentteja niin helpotatte meidän päätöstä. :wave: Ajattelin, että saisimme ostettua turvaistuimet sitten niillä äp-rahoilla, jos otamme vaan yhden paketin.

tuplataikuitti laitan korvantaakse, voi olla että toppapuvut ja makuupussit on todellakin ainoat mitä pakkauksesta tarvitsen.

SatuKa
 
Meidän tuplat syntyi joulukuussa 2006 ja ekan talven/kevää olvat pienemmissä toppahaalareissa, mutta nyt viime syksyn ja vieläkin mauhtuvat pakkauksen haalareihin ja pusseihin.olen nukuttanuy koko ajan pakkauksen makuupusseissa ja erillisiä kantokoppia ei ole ollut ,lampaantalja rattaiden pohjalla,makuupussit ja villeshaaki vielä ja tiukka ja lämmin paketti tulee,yhä nukkuvat näin ja ikää vuosi ja 2kk.Laatu ja kestävyys ikävä kyllä on pakkauksen vaatteissa tosi huonot verrattuna mitä ne oli noin kahdeksan vuotta sitten.Olis kaksi turvaistuinta myynnissä 50 ?/kpl,merkki Maxi-Cosi Caprio.
 
Ei sais valittaa mutta yksi asia ärsyttää niissä. Nimittäin paljon pieniä kokoja. Esikoiselle vuonna 2003 ottamani pakkaus oli paljon parempi, koska siinä oli isompia vaatteita, mm. toppapuku oli sen 80cm, nyt vain 68cm. Mun mielestä liian ison kanssa pärjää mutta pienen kanssa ei, eli ens talvena toivon mukaan menis edes hetken nuo toppikset. Ite käytin sillon esikoiselle ohuita hiuspompuloita puvun kanssa, ettei huku sinne joukkoon.

Tai toinen varteenotettava vaihtoehto on että kesä - ja talvivauvoille olis eri pakkaus. No, onneksi itsekin on saanut noita vaatteita sieltä sun täältä, kun melkein kaikesta oon ehtinyt jo aikanaan luopua minimaallisten säilytystilojen takia.

Ihanaa sen sijaan on se, kuinka paljon ihmiset ovat heti olleet halukkaina lahjoittamassa vähän käytettyjä lastenvaatteita. Ja aion varmasti laittaa sitten hyvän kiertämään jollekin. Tupliinkin kun saa niin paljon rahaa uppoamaan odotusaikana! :eek: :heart:
 
Meillä otettiin kaikki rahana. 420e on tosi iso apu rahakkaimpiin hankintoihin. Vaatetta on tosiaan saatu anopeilta ja pienet toppapuvut ostin itse. Ei olisi pakkauksen puvut käyneet. Nyt liian isoja ja ensi talvena jo liian pienet. Peitot/makuupussit hankin käytettynä ja maksoin yhteensä niistä 15e. Eli olivat äippäpakkauksista parilta edelliseltä vuodelta.
Maanantaina on meillä vauvojen "haku" edessä kun synnytys käynnistetään ja pääsee vihdoinkin pukemaan pieniä ihania vaatteita omille lapsille :)
Satukalle vielä: minusta tuo sinun vaatemäärä ei ole yhtään liikaa(tosin ei ole vielä kokemusta) meilläkin on vastaava määrä pikkuvaatteita kaapissa. Pienenähän kaksoset yleensä syntyy. Meillä arvio on nyt n.3000g ja 48cm per vauva. ja laskettu aika ensi viikolla joten eivät ole edes keskosia.
 
esikoisenkaa koin että tärkeimmät pakkauksessa olivat juuri toppikset;kevyt- ja seuraavalle talvelle normi puku ja sitte makuupussi, silloin olikin kyseessä talvivauva.
nyt kun odotellaan tuplana kevät vauvoja otin pakkaukset rahana.
olen jo ostanut aika kasat kaikenlaisia bodeja ja gollege housuja,sukkia,puolipotkareita..näitä käytettiin eniten ensimmäisen kanssa.myös sukulaisilta on tullut lupauksia että meiltä saat sitten sitä ja sitä..ois kiva jo saada niitä pesuun et näkis sitte mitä tarvii vielä hommata itse..ostin kirpparilta myös kaksi samanlaista äippäpakkauksen makuupussia(niitä on muuten myynnissä lähes joka kirppiksellä!)toinen maksoi 1? ja toinen 4?.
myös niitä pukuja on myynnissä ihan kauheesti jo ihan uusimmanki pakkauksen mallia..

50cm vaatteista: esikoiselle ostin vain muutamia 50cm vaatteita enemmänki 56 ja 60.ja hyvin pärjättiin tosin hän oli 50cm syntyessään ja kasvuhan on hurjaa alussa mietin pitäiskö kaksosille hommata kuitenki enempi noita pieniä jos syntyvät pienempinä vai?
miten ootte muut hommanneet noita ekoja vaatteita? kiitos
:D
mami+tiku&taku rv25+1
 
meile syntyi viime kesänä kaksoset, tyttö ja poika. otin pakkauksia kaksi ja yhden rahana. pakkauksissa oli tosi paljon sinisiä/sinisenkirjavia vaatteita, enkä niitä ole tytöllä paljoa pitänyt. emme siis etukäteen tienneet vauvojen sukupuolta. muutenkin minusta on tylsää käyttää kaksosilla samanlaisia vaatteita. kyllä kavereilta ja sukulaisilta saa niin paljon pieniä vaatteita, että yksi pakkaus riittää! sitä paitsi pakkauksien vaatteet ovat niin isoja että meillä ne alkoi mennä vasta parin kolmen kuukauden iässä, ja monet mahtuvat vieläkin. ostin uutena muutamia 50/56 cmvaatteita ja ne riittivät ihan hyvin. eihän vauvat ensimmäisinä kuukausina tee mitään, niin ei tarvi olla vaatteitakaan koko aika vaihtamassa, toisin kuin nyt :)
 
ennen kun pienet syntyivät, ostin 56 cm vaatetta ja isompia. meillä kuitenkin syntyi 44/42 cm vauvat. kävin sitten ennen kun vauvat kotiutuivat ostamassa 6 kpl 44 cm bodyja ja 2 kpl 44 cm potkuhousut... muuta 44 cm vaatetta ei ollut koko jumbossa tarjolla. sitten käytin pienimpiä 50 cm puolipotkiksia alkuun + sukkia. hyvin pärjättiin. meillä ei paljon pulauteltu, joten vaatteiden vaihto oli välillä melko turhaa, mutta ei kai sitä nyt montaa päivää samoissa vaatteissa olla :)
 

Yhteistyössä