Vauvavakuutuksen saamisesta

Laitoin tuossa vauvavakuutuksen varaushakemuksen syntyvälle lapselle Tapiolaan. Minun piti laittaa ruksi kohtaan "onko mitattu kohonneita verenpainearvoja?" tai jotakin vastaavaa. Neuvolakortissa lukemani ovat olleet nimittäin olleet alhaisin 124/81 ja korkein 145/98. Liitteeksi piti laittaa kopio äitiyskortista mikäli kohonneita arvoja on ollut ja sen teinkin. Jäin nyt tässä vaan miettimään voivatko tuon perusteella evätä vakuutuksen?

Onko kenelläkään vastaavanlaista tilannetta ollut?

Kiva olisi kuulla muiden kokemuksia. Yritin etsiä aiemmista keskusteluista, mutta en löytänyt vastausta kysymykseeni.

Ai niin, ja vielä se, että minulla on ylipainoa ollut jo ennen raskautta. Ensimmäinen neuvolamittaus oli 89,7kg ja pituuteni on 166. Saanko nyt sitten odotella kielteistä päätöstä? :(

-Liinukka 26+0
 
Ainakaan ylipaino ei Tapiolassa ollu eväämisen syynä. Itelläkin painoa ennen raskautta 86-88 kg (kotivaa'alla tuo pienempi ja ekassa nla:ssa rv 10 tuo isompi) ja pituutta 163 cm. Noista verenpainearvoista en tiiä.
 
Itse en hakenut Tapiolasta vakuutusta, vaan LähiVakuutukselta ja sain sen. Siis hakemus meni läpi. :) Ja mulla on oikeen todettu verenpainetauti johon on lääkitys. Olin myös lievästi ylipainoinen kun tulin raskaaksi, BMI oli 26. Joten tuntuu oudolta jos ton perusteella hylkäävät.
 
aeropuerto Siis oikeesti osittaisen etisen istukan takia ei saanut vakuutusta? Mulla on täydellinen etinen istukka ja vakuutuksen sain ilman mitään ehtoja Turvasta. Mulla luki myös neuvolakortissa atooppinen ihottuma, ruoka-aineallergiat, endometrioosi ja kaikki leikkaukset eikä mikään vaikuttanut millään tavalla. Kuulostaa oudolta, todella ikävää :(
 
joo. kielteinen päätös tuli ja siinä luki -emme valitettavasti voi myöntää vakuutusta etisenistukan vuoksi,koska sen on todettu voivan aiheuttaa ongelmia.....- jotenkin näin se meni.

täytyy toivoa että tämä vauva on terve.uutta vakuutusta voi hakea kun vauva on 2kk vanha. esikoisen takia ei voi oikein vaihtaa vakuutus yhtiötä kun hällä on atooppinen ihottuma ja 1 korvatulehdus ollut,niin eivät myönnämuualla näihin sairauksiin turvaa. sekin selvis kun oltiin vaihtamassa vakuutuksia fenniaan niin siellä ois tullu se lisäehto. että nyt sit pysytään tapiolassa.paitsi sit kyl vaihdetaan kun tosta korvatulehduskesta on kulunu 2v ettei sitä tartte enää ilmottaa.
 
Mulla oli esikoisesta sekä myrkytys että hepatoosi ihan loppuraskaudessa. Esikoisen vakuutus on Lähivakuutuksessa ja sieltä haimme nyt tälle toisellekin syntyvän lapsen vakuutusta ja se saatiin. Lähivakuutus ei ainakaan korvaa perusvoiteita. Vain jotain lääkeainetta sisältävät lääkärin määräämät rasvat ym. korvataan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kukikas:
Korvaako teidän vakuutus tuohon atooppiseen ihoon määrätyt perusvoiteet?
Meillä nimittäin ei...Olisi pitänyt vielä tarkemmin ja kymmeneen kertaan lukea ehdot.
Fenniassa ei korvata perusvoiteita, mutta lääkevoiteet kyllä korvaa esim. hydrokortisonivoiteen. Meillä atooppinen iho todettiin esikoisella 5kk ikäisenä ja yhden omavastuun jälkeen on kaikki ihon lääkevoiteet maksanut vakuutusyhtiö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dahlia:
Vastaan nyt itselleni: Tapiola myönsi kuopukselle vakuutusvarauksen, vaikka ensimmäisessä raskaudessa oli loppuvaiheessa lievä raskausmyrkytys :)
Varmaan on vaikutusta raskausmyrkytyksen alkamisajankohdalla ja voimakkuudella ja muilla asiaan kuuluvilla asioilla, esim. synnytysjutuilla. Minulla alkoi raskausmyrkytys rv 28, jolloin jouduin sairaalaan 7 viikoksi ja sektio tehtiin raskausmyrkytyksen vuoksi rv 36. Ja tosiaan noilla tiedoilla esikoiselta ei seuraavassa raskaudessa myönnetty odotusajalle vakuutusta. Mutta heti kun vauva oli syntynyt, niin 5pv ikäisenä soitin vakuutusyhtiöön ja saimme vakuutuksen.
 
Kaveri on Tapiolassa töissä ja on sanonut,että Tapiola on todella tarkka myöntäessään noita vauvavakuutuksia...
Meillä on Pohjolassa ja ne korvaa ainakin kaikki ihovoiteet,mitkä lääkäri on määrännyt.
 

Yhteistyössä