Veisittekö lääkäriin?

Eli poika TAAS vaihteeksi kuumeessa eilen illalla oli 39.5 ja annoin pamol F:n. Tänään jo 3.päivä kuumeessa.
En mitannut äsken kuumetta vaan koitin saada sen lapsen ensin juomaan.

Nyt äsken heräs ja oksensi ilmeisesti vatsanesteitä (oli oksennus sellaista oranssihkoa). Ja yöllä ei ollut juonut paljoakaan. Nyt sain juomaan vettä kunnolla.

Muutenkin mua ihmetyttää, miks vaan toi poika on jatkuvasti korkeessa kuumeessa. Viimeksi lääkärissä ei tehty mitään kun on vaan flunssaa, mut onko sekään ihan normaalia, että sillä taas on kuume.

Viime kerrasta ei kuitenkaan ole kuin max.1kk aikaa.:ashamed::ashamed:
 
no soita lääkäriin jos vaikka verikokeisiin pääsisitte, tulehdusarvot sun muut ottamaan. tosin noita korkean kuumeen viruksia vissiin liikenteessä ollu, tiedän joitain kelle tullut nopeasti myös uudestaan. ei ole kivaa, ja vallankaan jos lapsi ei juo ..
 
Juu, mä soittelin sinne ja nyt mennään kattomaan et mikä on. Tosiaan, kun mitään flunssan oiretta ei oo. ainut toi oksentaminen mitä tapahtunu kaks kertaa :( Mittasin äsken kuumeen niin pepusta mitattuna 40.3 heti herättyä :( Eli onko se sitten 39.8 astetta.

Voi mun pientä kun koko aika on jotain : /
 
"mutsi"
Ehdottomasti soitat ja pyydät verikokeita+pissakokeen! :hug:

Meillä oli pojalla korkea kuume kahdesti peräkkäin ja toisella kerralla veimme heti lääkäriin ja syynä oli keuhkokuume. Että ei kannata välttämättä arkailla. :hug:
 
[QUOTE="mutsi";23991317]Ehdottomasti soitat ja pyydät verikokeita+pissakokeen! :hug:

Meillä oli pojalla korkea kuume kahdesti peräkkäin ja toisella kerralla veimme heti lääkäriin ja syynä oli keuhkokuume. Että ei kannata välttämättä arkailla. :hug:[/QUOTE]

Me ollaan tunnin päästä menossa. KOva huoli on kun en tiedä miksi taas on kova kuume päällä ja nukkuu tuolla. Mä meen nyt herättämään sen ja koitan josko menisi jugurtti tai joku vähäsen alas : /
 
"Kiraki"
Toivottavasti saatte selville mikä poikaa vaivaa ja hänet terveeksi <3
Minä oon päättäny että jos mietin vienkö lääkäriin niin sitten soitan aina TK ja kuuntelen mitä he sanovat :)
 
Lääkärissä käyty ja tulehdusarvo 56 ja keuhkot rohisee. Antibioottia kolmesti päivässä ja huomen aamulla uudelleen kattoon arvot. Ei kuulemma suostu ottamaan keuhkokuvaa sätelymäärän takia (ymmärrän) ja arvot pitäis olla korkeet jo neljän päivän jälkeen.

Rassu nukahti heti kotiin tultua ja lääkärin "määräyksestä" kävin ostamassa pilttejä, jäätelöä, kiisseliä ja lisää mehua. Toivottavasti pieni pian paranis. :(
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Lääkärissä käyty ja tulehdusarvo 56 ja keuhkot rohisee. Antibioottia kolmesti päivässä ja huomen aamulla uudelleen kattoon arvot. Ei kuulemma suostu ottamaan keuhkokuvaa sätelymäärän takia (ymmärrän) ja arvot pitäis olla korkeet jo neljän päivän jälkeen.

Rassu nukahti heti kotiin tultua ja lääkärin "määräyksestä" kävin ostamassa pilttejä, jäätelöä, kiisseliä ja lisää mehua. Toivottavasti pieni pian paranis. :(
Taitaa olla aika pienestä kyse kun määräsi kerran antibioottia ja tulehdusarvo kuitenkin noin "vähän"? Toivottavasti paranee pian!
 
Mep
[QUOTE="vieras";23992605]Taitaa olla aika pienestä kyse kun määräsi kerran antibioottia ja tulehdusarvo kuitenkin noin "vähän"? Toivottavasti paranee pian![/QUOTE]

Miten niin vähän? Eikös normaali ole alle 10.
 
Toivotaan todella, mutta tämä päivä on muista poikkeava sillä, että on väsynyt. Ei jaksa siis tehdä mitään. (eilen vielä paino rauhotus yrityksistä huolimatta pää kolmantena jalkana pitkin kämppää siskon kanssa)

Kävin antibiootin hakemassa ja löysin pojan siskon huoneesta nukkumasta, kannoin omaan sänkyyn ja tuli sit kuitenki tohon sohvalle ja siinä se nyt makoilee vaan.

Mulla vaan jossain nyt joku sanoo, ettei tää oo mitään pientä :ashamed: Varmaan johtuu siitä, kun poika on aina kipeenäkin reipas ja nyt on ihan tuollainen :ashamed:
 
[QUOTE="vieras";23992652]On toi kuitenkin vielä niin alhainen arvo isommalla lapsella/aikuisella että ei siihen yleensä antibioottia vielä määrätä. Pienemmän vauvan kohdalla eri asia tietenkin. Mutta ei meidän muksuille vielä noilla arvoilla olla mitään määrätty ellei selvää esim korvatulehdus ole löytynyt.[/QUOTE]

Niin no, meidän poika on nyt 2v, että aika pieni vielä.
 
joo siis on toi sillätavalla korkee että varmasti olisi itelläkin paha olo, sitä vaan että muistaakseni virustulehdukessa on yleensä alle sata ja bakteerissa sitten yli, muistui vaan mieleen kun itellä oli talvella 90 ja lääkäri arpoi että antaako ab-kuurin vai ei, itse sitten sanoin että en tarvii, et jos pahenee niin sitten vasta.
 
Kuullostaa kyllä tosi pahalle pöpölle, meidän poika on ihan samanlainen että kipeenäkin viilettää pää kolmantena jalkana, varsinkin kun mennään lääkäriin niin alkaa oikee esiintymään.

Jos väsähtää niin varmasti on kurja olla, itse varmaan ottisin pojan yöksikin viekkuun nukkumaan että voisin tarkkailla kokoajan, ettei vaan mene tosi pahaksi.

Tsemppiä vielä ja sormet ristissä että alkaa antibiootti tehoamaan!
 
Kuullostaa kyllä tosi pahalle pöpölle, meidän poika on ihan samanlainen että kipeenäkin viilettää pää kolmantena jalkana, varsinkin kun mennään lääkäriin niin alkaa oikee esiintymään.

Jos väsähtää niin varmasti on kurja olla, itse varmaan ottisin pojan yöksikin viekkuun nukkumaan että voisin tarkkailla kokoajan, ettei vaan mene tosi pahaksi.

Tsemppiä vielä ja sormet ristissä että alkaa antibiootti tehoamaan!
Kiitos! Kyllä kai se tästä alkaa kun toi on amorion 100mg/ml ja sitä kolme kertaa ni jo luulisi vaikuttavan.
 

Yhteistyössä