Veisittekö lapsenne mielenosoitukseen?

Mama the strange
Olen vienytkin rauhanomaisiin mielenosoituksiin. Sotatilanteessa en tietenkään veisi, mutta kaukanapa nuo suomalaiset mielenosoitukset on noista Libyan yms maiden vastaavista.

Ollaan oltu valtaamassa katua (luonnonsuojelun nimissä), opiskelijoiden etuuksia ajamassa ja rasismin vastaisessa mielenosoituksessa. Ei ole lapsi saanut traumoja vaan pikemminkin on ollut kivoja muistoja...
 
Jos asuisin Libyassa, ja jos olisin jonkin asian puolesta/jotain asiaa vastaan niin kovasti että barrikadeille lähtisin, niin voisin vaikka viedäkin lapsen mukanani tuonne. Ihan eri maa, eri olosuhteet, erilainen ajatusmaailma ja tilanne kuin meillä suomalaisilla...

Suomessa voisin hyvinkin viedä lapseni marssimaan, mutta vielä toistaiseksi ei oo löytynyt sellaista asiaa joka minut barrikadeille saisi.
 
[QUOTE="vieras";23400604]ninaTT on vienyt.:x[/QUOTE]

Prideistako nyt puhut? Ollaan me muissakin oltu vissiin... Vai olikohan se siskonpoika jonka olin raahannu mukaan :D Taisi olla, sateenkaariperheiden järkkäämä mielenilmaius hedelmöityshoitolakeja koskien. Olisin myös mennyt osoittamaan mieltäni ruotsinkielisen psykiatrisen sairaalan puolesta, nollamaksuluokan säilymisen puolesta... Eiku hei! Otin mä lapsen mukaan myös silloin, kun eduskunnan edessä osoitimme mieltä Tammisaaren synnytysssairaalan lakkauttamista vastaan. Lapsi liinassa kiipesin eduskunnan rappuset ylös ja vannoin satapäisen joukon edessä synnyttäväni seuraavan lapsen kotona jos Tammisaari suljetaan :D

Et juu, onhan tuo lapsi ollut mukana vaikka missä. Libyan tilanteessa en tiedä mitä tekisin. En osaa asettua heidän asemaansa, en tunne sikäläistä kulttuuria tarpeeksi hyvin.
 
Ihan absurdia kysyä tuollaista, eihän kukaan meistä elä tuolla eikä tiedä millaista se elämä on ja onko tuo mielenosoitus yhtään sen vaarallisempi paikka kuin viereinen rakennus jossa tämä äiti(?) lapsineen asuu.

Suomalaiseen rauhanomaiseen mielenosoitukseen voisin viedä lapsen, en mihinkään Smash ASEMiin missä odotettavissa on ongelmia.
 
Riippuu ihan mielenosoituksesta. Libyassa en varmastikaan veisi lapsia mielenosoituksiin, niissähän on tapettu ihmisiä. Enkä laittaisi lasta istumaan tuolla tavoin auton ikkunaan, ties vaikka putoaa siitä, ei tarvitse tulla kuin äkkijarrutus ja tyttö horjahtaa maahan.
 
Olen ollut lapsen kanssa osoittamassa mieltä matkojenyhdistämiskeskusta (MYK) vastaan. Lapsi tais olla nuorin osallistuja. Hyvin rauhanomainen tapahtuma. Sen verran kattelin ettei olla kovin lähellä ketään sokkoa, ettei saa vahingossa kepistä ;)

Pridiin olisin ennen viime vuotta voinutkin ottaa mukaan. Mutta jos tänä vuonna osallistun ja lapsi on minulla silloin niin mennään suoraan sinne puistoon. En ota sitä riskiä että lapsi joutuu kyynelkaasussa kulkemaan. Sen verran kävi omiinkin keuhkoihin viime vuonna :/

Mutta loppulauselmana voisi sanoa että voisin osallistua mihin tahansa mielenosoitukseen lapsen kanssa, mihin ei liity pelko väkivallasta.
 

Yhteistyössä