Veisittekö uudestaan lääkäriin..

Lapsi 1v10kk, sunnuntai-maanantai välisestä yöstä asti ollu kova kuume, laskee lääkkeillä kyllä joten ei ongelmaa sen suhteen..Mutta, lapsi ei suostu syömään mitään eikä juo kunnolla, tänään oon saanut menee 2dl nestettä mutta ruokaa on syönyt viimeks sunnuntaina.. Oksentaa kerta päivään vähintään ja usein sillon kun on juonut "enemmän", eilen kävin jo lekurissa kun oon ollut huolissani tosta nesteen saannista, ei mitään erikoista todettu siellä, käskettiin seurata..Soitin aamulla neuvolaan jossa käskettiin ottaa aika lääkäriin illaks ja perumaan se jos saan lapsen juomaan mutta edelleen menestys sen suhteen on aika huono.

Kuumeen laskiessa jaksaa leikkiä, mutta liikkuu todella huterasti ja on itkuinen..

Hätäilenkö mä ja vien sen ihan turhaan illalla uudestaan, pitäskö vaan vielä odottaa?

Joo olen uusavuton tän asian suhteen, toisaalta huoli on kova koska tämä on ensimmäinen kerta kun meillä sairastetaan näin, joten en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei..
 
Blue
Huterasti liikkuuminen kielii heikosta olosta (joka ei kuumeen ollessa laskussa johdu itse kuumeesta) joten varmasti on ainakin elektrolyyttiepätasapainoa ellei jo ihan nestehukkaakin.

Vie lääkäriin, äidinvaistosi on oikeassa.
 
Täytyy käydä sälli lävitte et alkaako ilmaantuu ihottumaa..En mitää rokkoa kaipais nyt kun on toi pieni tyttökin.. :O : /

Saa nähä missä kunnossa se tuolta päiväunilta pian herää..
 
"neljän äiti"
Noi voi ola ihan kuumeesta johtuvai "hikinäppylöitäkin". Mut jos lapsi ei tosiaankaan juo niin vie ihmeessä lääkäriin. Onko pissannut? Kun puristat hellästi vatsanahkaa niin jääkö hetkeksi ruttuun vai onko edelleen ihan kimmoisa?
 
mitä syötävää olet tarjonnut?
Kaikki on nyt sallittua myös ne sipsit, naksut, jäätelöt, jugurtit sun muut mitä aina haukutaan. (hedelmäsoseet)

TK:sta on aina sanottu, oksennustaudin hoidoksi runsas juominen, hyvin vähän kerralla (lusikallinen) mutta tosi usein. Saahan siinä olla koko ajan juottamassa mutta mitäpä ei tekisi pienen eteen.

Varmaan voisi myös kokeilla Floridaria (ripuli/oksutauti juomaa) siinä olisi kaikkea tarvittavaa sopivassa suhteessa.
 
Oon koittanu kaikkea mitä oon keksiny, sipseistä jäätelöön, jourttiin, kiisseliin, mehujuomiin, pirtelöihin jne jne..Maanantaina sain purkillisen pilttiä alas, sen jälkeen ei ole syönyt mitään..Juomaan ei edelleenkää suostu, ei vaikka oon tarjonnut tässä puolen tunnin sisään 4 eri sorttia..

Hemmetin hemmetti kun en nyt tiiä mitä teen..Kaikki vaan sanoo et joo voihan sitä mennä jos siltä tuntuu mut kun en tiiä itekkään enää et miltä tuntuu..

Mahanahka palautuu kyllä, eli ei se ainakaan kovin kuivunu ole ja pissaakin tulee sillontällön..
 
"vieras"
Floridaria mäkin suosittelen!
Ja pillimehua ja kaikkea, mitä ikinä tulee mieleen tarjota. Kipeänä voi syödä herkkuja: vanukas, nakki jne..

Lääkäriin vain, koska vointi ei ole mainittavasti parantunut vaikka kuume laskenutkin.
 
Kiitos vinkeistä, sormenjäljet tosiaan jää melko pitkäks aikaa ennenku katoavat..Ero oman ihon painamiseen on ihan selvä..Mulle eilen lääkäri hoki et jos pissaa niin ei voi olla kovin kuiva, joten mä oon menny sen mukaan.. :(

Ei muutakun illalla lekuriin..
 
Silja.S
Meillä oli aivan järkyttävän kauhea tauti, joka on jättänyt jälkeensä yskän ja räkätaudin. Oireina itselläni oli vain tämä yskä, korkea kuume ja siitä johtuva sietämätön jäsenten kolotus, sekä mielettömän kova päänsärky ja täydellinen ruokahaluttomuus. Lapsilla noiden samojen oireiden lisäksi tuli myös oksentelu.

Omat lapseni ovat 4v. ja 6v., enkä vienyt lääkäriin, vaikka hyvin vähällä olin viedä. Kipu oli lääkkeistä huolimatta niin kova, että isompikin itki ääneen, kuinka päähän sattuu. Itsekin todella koin, etten olisi kestänyt yhtään kovempaa kipua. Ei se loppunut edes särkylääkkeillä. Kuume kieppui siellä 39-40 asteessa eikä kukaan syönyt mitään. Yritettiin kyllä väkisin jotain tomaattia mussuttaa, mutta ei siihen intoa ollut kenelläkään.

Suosittelen, että viet lapsen lääkäriin. On niin paljon pienempi vielä näitä omianikin, että olisin huolesta turta jos tuossa iässä olisi tämä tauti ollut päällä. En siis tiedä onko kyse samasta taudista, mutta jos on, ei sen kanssa käy leikkiminen. On tosi järkyttävä pöpö!
 
Onko noita näppylöitä enemmänkin? Kannattaa katsoa kaikki paikat, kämmenet, jalkapohjat, suu (kieli, kitalaki, kurkku).

Meillä on ollut 2 kertaa enterorokko, ekalla kerralla oli kuumetta ja näppylöitä ilmestyi pikkuhiljaa joka paikkaan. Kun niitä on suussa, on syöminen inhottavaa/vaikeaa.

Paranemisia pikkuiselle!
 
Enempää en löytäny vaikka kävin herran läpi..Tuossa se nyt heiluu kun kuume on kadonnu..Tolpillaan ei kylläkää meinaa pysyä kun näyttää heitätyttävän sen verran..MUTTA, nyt se alko juomaan!Hyvin vähän mutta joi kuitenkin pari kulausta..
 
---
Koita pipetillä ruiskuttaa suuhun se 10ml kerrallaan vaikka mehua. Tai mehukeittoa, kiisseliä tms. Meillä lapsi tykkää ottaa pipetistä. Toinen, mistä sen saa juomaan on nuken tuttipullo, menee leikistä. Pilli voisi myös olla hauska. Tai jos koittaisi vaikka itse lusikoida? Meillä taapero tykkää lusikoida mukista juomaa.
 

Yhteistyössä