Veisittekö vähän röhäisen lapsen päiväkotiin?

  • Viestiketjun aloittaja "Saara"
  • Ensimmäinen viesti
kurjaa
Yöllä yski poika, ja nyt sanoikin että on huono olo ja kurkussa tuntuu pahalta, kuumetta ei ole. Annoin Pamolia ja aion viedä tarhaan, onneksi tänään ei ole kuin 5 tunnin päivä ja siitäkin pari tuntia lepoaikaa.
Miehellä ja minulla on molemmilla palaveri iltapäivällä, mutta jos olisi kuumetta tms. niin mies saisi tulla kotiin kun minä lähden, miehen palaveri koskee muitten lapsia, minun palaveri minun omia opiskeluja ja välttämätön viimeistään tänään.
 
kolme äiti
Meillä poika oli kuumeessa KAKSI viikkoa sitten, mutta siltikin yskää on välillä vähän jäljellä.
Kyllä selkeästi sairaan lapsen paikka on kotona, mutta yskä saattaa hyvinkin kestää kolme viikkoa. Kellä on mahdollista olla kotona kolme viikkoa?
 
"Kika"
Mä jäin yskäisen lapsen kanssa kotiin, tosin meillä lämpökin aavistuksen koholla, 36,9. Mut 'sääntöjen' mukaan olisi jo saanut päivakotiin viedä, kotona nyt ollaan kuitenkin vielä tänään..
 
2äitee
´Kyllä vien, jos lapsi on muuten ok. Jaksaa leikkia, syödä eikä ole kipeä. Kuume ei ole mittari, lapsen yleisvointi on.
Meillä roikkuu räkä ja yskää on meilkein kokoajan perussairauden vuoksi, en pääsisi töihin koskaan jos pitäisin vähän röhäisen lapsen kotona...
 
"aapee"
Meillä on mennyt sellaisia pikkuflunssia ees taas. Kuumetta ei ole ollut mutta yskää ja kurkkukipua. Mutta pojalla tuntuu olevan niin paljon energiaa, että vien kyllä. Heti tulee stressiä jos jää pois koulusta.. Kiitos vastauksista!
 
"hoitsu"
Mulla on ollut sääntönä omien lasten kanssa että jos joudun antamaan lapselle lääkettä niin hoitoon ei mennä .
Aika paljon tulee hoitoon näitä lapsia jotka avoimesti kertoo että saivat i aamulla banaani (pamolF) lääkettä kotona. Jo ennen ruokailua ollaan ihan poikki ei ruoka maistu kuume nousee......ja vanhemmat ovat todella yllättyneitä hakiessaan kun aamulla oli lapsi kuulemma ihan terve :(
 
sairaan hyvä hoitsu
[QUOTE="hoitsu";24609962]Mulla on ollut sääntönä omien lasten kanssa että jos joudun antamaan lapselle lääkettä niin hoitoon ei mennä .
Aika paljon tulee hoitoon näitä lapsia jotka avoimesti kertoo että saivat i aamulla banaani (pamolF) lääkettä kotona. Jo ennen ruokailua ollaan ihan poikki ei ruoka maistu kuume nousee......ja vanhemmat ovat todella yllättyneitä hakiessaan kun aamulla oli lapsi kuulemma ihan terve :([/QUOTE]

Minäpä annankin Pamolia vaikka kuumetta ei ollut ollenkaan, ihan kurkkukipuun. Ja kerron sen ihan itse tarhaan viedessäni.
 
Khimaira
[QUOTE="hoitsu";24609962]Mulla on ollut sääntönä omien lasten kanssa että jos joudun antamaan lapselle lääkettä niin hoitoon ei mennä .
Aika paljon tulee hoitoon näitä lapsia jotka avoimesti kertoo että saivat i aamulla banaani (pamolF) lääkettä kotona. Jo ennen ruokailua ollaan ihan poikki ei ruoka maistu kuume nousee......ja vanhemmat ovat todella yllättyneitä hakiessaan kun aamulla oli lapsi kuulemma ihan terve :([/QUOTE]

sama meillä. Jos tarvitsee kivun vuoksi särkylääkettä, niin ei ole mukavaa olla hoitopäivää kipuisena- siellä kuitenkin juostaan, leikitään ja ollaan liikkeellä tekemässä asioita..Ja kuumeen takia lääkkeen antaminen onkin jo ihan eri juttu, silloin ei tietenkään hoitoon. Meillä kuumeen raja on 37 astetta, eli jos on sen niin ei mennä.

Mun yhdellä lapsella on migreeni ja jos aamulla on kohtaus, niin ei tietenkään mene kouluun vaikka särkylääkettä antaisinkin.
 
2äitee
Kyllä minäkin annan kipuun lääkettä vaikka menee päiväkotiin, jos on vaikka korvatulehdus, niin siinä on pitkään korvakipua.
Ottaahan aikuinenkin lääkettä vaikka menee töihin!

Me aikuiset ja vanhemmat opetamme tässä samalla lapsille ns normaalia käyttäytymistä. Olen lasten kanssa oppinut erottamaan ne ns herkästi kotiin jäävät aikuiset, kun on vähän kolotusta ja vähän on sellanen olo, etten töihin jaksa mennä. Itse kun otan buranaa ynnä muuta rohtoa naamaan ja menen vaan töihin pienisitä kolotuksesta huolimatta. Toki kun olen" oikeasti" kipeä tai lapseni on oikeasti kipeä niin silloin on paikka koti.
Ei siis niin että ollaan vähän kipeitä ja iltapäivällä mennään kauppaan ;)
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja 2äitee;24610050:
Kyllä minäkin annan kipuun lääkettä vaikka menee päiväkotiin, jos on vaikka korvatulehdus, niin siinä on pitkään korvakipua.
Ottaahan aikuinenkin lääkettä vaikka menee töihin!

Me aikuiset ja vanhemmat opetamme tässä samalla lapsille ns normaalia käyttäytymistä. Olen lasten kanssa oppinut erottamaan ne ns herkästi kotiin jäävät aikuiset, kun on vähän kolotusta ja vähän on sellanen olo, etten töihin jaksa mennä. Itse kun otan buranaa ynnä muuta rohtoa naamaan ja menen vaan töihin pienisitä kolotuksesta huolimatta. Toki kun olen" oikeasti" kipeä tai lapseni on oikeasti kipeä niin silloin on paikka koti.
Ei siis niin että ollaan vähän kipeitä ja iltapäivällä mennään kauppaan ;)
Mutta eikä siellä kaupassa ole pakko käydä vaikka oli kuumetta 38? En ikinä ole ymmärtänyt että kaupassa ei saa käydä tai mennä esim. bussilla minnekään- joskus se lekuri tai hammaslekuri on bussimatkan päässä.. Toki selkeä shoppailu ei käy, mutta jotkut pikaiset ruokaostokset..

Mä en voi päättää lapsen puolesta milloin hän on niin kipeä että voin viedä ja milloin tarvitsee lepoa. Jos on niin kipeä että tarvitsee lääkettä, niin toki silloin tarvitsee kotilepoakin.
 
2äitee
Mutta eikä siellä kaupassa ole pakko käydä vaikka oli kuumetta 38? En ikinä ole ymmärtänyt että kaupassa ei saa käydä tai mennä esim. bussilla minnekään- joskus se lekuri tai hammaslekuri on bussimatkan päässä.. Toki selkeä shoppailu ei käy, mutta jotkut pikaiset ruokaostokset..

Mä en voi päättää lapsen puolesta milloin hän on niin kipeä että voin viedä ja milloin tarvitsee lepoa. Jos on niin kipeä että tarvitsee lääkettä, niin toki silloin tarvitsee kotilepoakin.
Onko sulla ollut koskaan esim korvatulehdusta? kun siinä voi ollla pari viikkoa korvakipua vaikka antibiootit olisi saanut ja tilanne näyttää paremmalta. Kyllä lääkettä PITÄÄ antaa ja voi menna hoitoon,

Tarkoitin nimenomaan tuolla kauppaan menolla juurikin shoppailua, kun niitä aikuisia ikävä kyllä on paljon, jotka ovat herkästi sairauslomalla vaikka olisivat oikeasti työkuntoisia.
 
"Tiina"
[QUOTE="Saara";24609907]Ollut viikonlopun terve, mutta nyt aamulla yskäissyt röhäisen kuuloisena muutaman kerran,, Kuumetta ei ole, ja on tarmoa täynnä kuten yleensä.[/QUOTE]

Veisin. Ilman kuumetta ja reippaan lapsen ei tarvitse olla kotona. Jos on selkeästi kipeä esim. voimaton ilman kuumettakin, niin kotona. Yleisvoinnin mukaan.
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja 2äitee;24610076:
Onko sulla ollut koskaan esim korvatulehdusta? kun siinä voi ollla pari viikkoa korvakipua vaikka antibiootit olisi saanut ja tilanne näyttää paremmalta. Kyllä lääkettä PITÄÄ antaa ja voi menna hoitoon,

Tarkoitin nimenomaan tuolla kauppaan menolla juurikin shoppailua, kun niitä aikuisia ikävä kyllä on paljon, jotka ovat herkästi sairauslomalla vaikka olisivat oikeasti työkuntoisia.
on mulla ollut korvatulehdus, vesirokko, silmätulehdus, ja vaikka mitä muuuta. Ja olen joutunut silti käymään kaupassa. Olin lapsena pari viikkoa poissa koulusta ja silti sain leikkiä ulkona ja köydä kavereilla. Omilla lapsilla on olult vesirokkoa, jne. silloin oltiin miehen kanssa vuorotellen poissa.
Jos on esim. lääkekuuuri päällä ja voi mennä hoitoon ( ei siis tartu muihin ) niin toki sitten voi mennä. Antavatko hoitajat lapselle lisää kipulääkettä jos menee kipuisena hoitoon?

Poissaolon syitä on monia, mitä ne työkaverit ovat niitä spekuloimaan? Mutta siltikin, ajoissa pitää ilmoittaa ettei tule.
 
2äitee
on mulla ollut korvatulehdus, vesirokko, silmätulehdus, ja vaikka mitä muuuta. Ja olen joutunut silti käymään kaupassa. Olin lapsena pari viikkoa poissa koulusta ja silti sain leikkiä ulkona ja köydä kavereilla. Omilla lapsilla on olult vesirokkoa, jne. silloin oltiin miehen kanssa vuorotellen poissa.
Jos on esim. lääkekuuuri päällä ja voi mennä hoitoon ( ei siis tartu muihin ) niin toki sitten voi mennä. Antavatko hoitajat lapselle lisää kipulääkettä jos menee kipuisena hoitoon?

Poissaolon syitä on monia, mitä ne työkaverit ovat niitä spekuloimaan? Mutta siltikin, ajoissa pitää ilmoittaa ettei tule.
On olemassa lääkkeitä joita annostellaan kahdesti päivässä, aamulla ja illalla. Ei ole tarvetta päivähoidossa antaa.
 

Yhteistyössä