Veitolan hurskastelua

En tiedä mitä muut ajattelee, mutta itseä sylettää IS:ssa MVeitolan hurskastelu ja sormen heristäminen T. Metsäkedon tapauksella ja Tähdet tähdet- poisjäännillä.
Minua ainakin pännii asiassa ja toisessakin nykyään käytössä oleva lynkkausmeininki. Ei TM kauhean fiksusti ole toiminut, mutta jos avitettaisiin hakemaan apua, eikä lynkata. Niin, ja olen nainen enkä tunne Metsäketoa. Ihminen hänkin on, vioistaan huolimatta. Tärkeintä mielestäni ME TOO- asiassa on sanoa asiasta HETI koettuaan huonoa kohtelua ja panna homma poikki. Näin saadaan asioita muutettua.
 
vierailija
Mitäs Veitola sanoo IS:ssa?
Maria Veitola laukoo suorat sanat Tomi Metsäkedon Tähdet, tähdet -potkuista – ”Hänellä on selkeä ongelma”

Julkaistu: 22.10. 23:17
tähdet, tähdet
Tähdet, tähdet -ohjelman tuomari Maria Veitola kommentoi kipakasti Tomi Metsäkedon jättämistä pois ohjelmasta.
Tähdet, tähdet -ohjelman kuvauksissa tunnelma oli samanlainen kuin ennenkin, eikä mistään voinut päätellä, että ohjelmaan osallistuneen Tomi Metsäkedon ympärillä velloo melkoinen myrsky. Erika Vikman, Elias Kaskinen, Nelli Matula, Veeti Kallio, Erja Lyytinen, Jannika B, Mikael Saari ja André Linman vetivät show’nsa täysillä.

Erika Vikman ja Jannika B kertoivat IS:lle, että tunnelma on ollut yhtä upea kuin aikaisemminkin.

– Ei tässä ehdi miettiä, mitä muualla tapahtuu, kun keskittyy niin paljon omaan juttuunsa, Vikman totesi.

Laulajat eivät halunneet kommentoida Metsäkedon tapausta sen enempää.

Ohjelman tuomaristossa istuva Maria Veitola kuitenkin avasi sanaisen arkkunsa asiaan liittyen.

– Musta se on tosi hyvä juttu, Veitola toteaa siitä, että Metsäketo ei ole enää mukana ohjelmassa.

– Mun mielestä kaikelle tuollaiselle pitää olla nollatoleranssi. Kyllä se tavallaan olis ollut aika räikeää – varsinkin nyt, kun on ollut tuo Me too -kampanja – että ihminen, josta liikkuu paljon kertomuksia naisten huonosta kohtelusta, olisi jatkanut mukana. On varmaan hänellekin parasta, että hän ei ole tässä enää.

– Toivon tietysti Tomille kaikkea parasta ja selkeä ongelmahan hänellä on. Hänen täytyy varmaan mennä johonkin käytöskouluun.

Veitola kertoo, että useat naiset ovat tuoneet myös hänen tietoonsa tarinoita Metsäkedosta, eikä hänellä ole syytä epäillä niitä.

– Mä en ymmärrä, miksi kukaan keksisi tuollaisia tarinoita. Ainakaan tässä määrin.


Erityisesti eräs asia ihmetyttää Veitolaa suuresti.

– Kyllä mä jatkuvasti mietin, että mitä ihmisille tapahtuu, kun ne on julkisuudessa ja sitten ne tekee tällaisia kaikenlaisia asioita. Miksi he ottavat sellaisia riskejä? Koska odotettavaa on, että jos on mukana näin isossa viihdeohjelmassa, niin kannattaisi olla puhtaat jauhot pussissa.

Veitola kokee hyvin epäreiluksi sen, että menestyvien ihmisten ”pahat teot” eivät aina tule ilmi tai niitä katsotaan sormien läpi.

– Kaikenlaisia mulkkuja on tuolla liikenteessä ja hyvissä asemissa, niin siihen tulee sellainen ärtymys, että tuolla ne vaan porskuttavat. Miksi maailma tai elämä on niin epäreilua, että nuo saa käyttäytyä täysin törkeästi, mutta menestyy silti ja kaikki vaan ihailee niitä.

– Siitä se varmaan kumpuaa, että ihmiset haluavat tehdä asialle jotain, koska haluavat oikeutta tähän maailmaan.
 
vierailija
Mua harmitti tosi paljon kun Tomi joutui jäämään pois. On hyvä laulaja ja olisi kisannut voitosta tosissaan. Oli suosikkini, kunnes tuli ilmi nämä ikävät asiat.

En edes tunne näitä uusia: Elias, Nelli, Erja, Mikael ja Andre. Nimet ei sano mitään eikä lauluäänikään.

Jannika B:n sentään tunnistin, tosin miehensä takia. Erika on ollut lööpeissä vähän liikaa, suhteestaan Dannyyn. Veetiltä olen sentään pari kappaletta kuullut.
 
Veitola on puheissaan erittäin typerä. Hänen kannanottoaan tuohon asiaan ei olisi tarvittu. Vai olisiko? Jos olisi, niin sitten mies. Jos joku tuollaista legendaa tohtii heittää, niin olkoon sen puhuja mies. Veitolalle muistutus: "Älä tuomitse tuomittua enäa toista kertaa".
 
vierailija
Ihan oikein. Tyyppi on perseillyt vuosia ja niistä tapauksista on uutisoitu useastikin, joten tilaisuuksia parantaa tapojaan on ollut monia, mutta eipä ole kiinnostanut.
 
Oli joo ärsyttävää.
Todellakin metsäkelo on sättimiset ansainnut, mutta ihan muilta kuin viertolalta. Ei ole hänen tehtävänsä hoitaa läksytystä, joka asianosaisten tai tomin äidin olisi pitänyt hoitaa.
 
vierailija
Onko? Miten mulla on mennyt nää uutisoidut jutut ohi silmien?
Kourimisia, naisten haukkumista pakit saatuaan, lievä pahoinpitely lyötyään tuntematonta naista pari kertaa avokämmenellä saatuaan pakit (meni sovittelun kautta, ei siis tuomiota) jne jne.

Ei vaan opi, niin ihan hyvä että joku antaa julkista palautetta. Ehkä häpeä opettaa paremmin.

Jos Veitola olisi mukana hyssyttelemässä ja lakaisemassa asiaa maton alle, niin sitten ulvottaisiin siitä miten julkkikset kyllä toisiaan suojelevat.
 

Yhteistyössä