Veljen lortto tyttöystävä ei osallistu lasten lahjoihin

  • Viestiketjun aloittaja "andre"
  • Ensimmäinen viesti
Kauanko ne on ollu ees yhessä? Asuuko saman katon alla? On tilanne mikä tahansa niin keltää ei voi vaatia 80e(+päälle vielä jotain). Tuo "lortto" on ihan oikeassa kun ei suostu. En minäkään alkaisi maksamaan, varsinkaan tuollaisia summia. Muutenkin meillä menee lahjat talouskohtaisesti, eli hommataan miehen kanssa yhdessä lahjat lahjottaville lapsille. Ja monesti vielä sisaruksille yhteisiä, kuten pienempänä satukirjoja ja vanhempana lautapelejä. Jos meidän taloudelta vaadittas 160e niin jättäisin ruokailut suosiolla väliin.
 
jepjuu
Mitä te valitatte? Ihana äiti, joka asettaa lapsensa jonkun satunnaisen lorton edelle. Unicef ja WHO:kin puhuvat lapsen edun ensisijaisuudesta!!! 1

Aivan erityisen hienoa on, että annat tätä mallia myös eteenpäin suunnittelemalla tuota "nasautusta". Harva nyhverö lapatossuäiti voi odottaa 80-vuotisjuhliinsa yhtä lämmintä puhetta lapseltaan kuin sinä. Lapsesi varmasti kyynelsilmin silloin muistelevat, kuinka ihaniksi ja erityisiksi tunsivat itsensä teininä, kun yksivuotiaan serkun paketista paljastui pelkkä ilmainen kertisvaippanäyte, ja he saivat sikakalliit lahjat, johon ovat aina tottuneet.

Kaunista, kerrassaan.
 
metsienmies
Älkää naiset ottako asioita liian vakavasti, olen ihmetellyt jo pitkään miten naiset voi saada joka asiasta hirveen kyräilyn ja tappelun aikaseks. Jos olisin tarinan "velipoika" maksasin molempien osat ja kaikki olis taas onnellisia, vai olisiko? ? Siitä taas tullaan kysymykseen käyttäytyykö nainen toista naista kohtaan erillai kuin vastaavasti miestä kohtaan?
 
Joulumieltä
Tuskimpa provo on.. yksi itsekäs rahanahne mamma siellä vaan vaahtoaa.
Tuo "lortto" olisi voinut olla minä. Mutta vuosia sitten. Miehen sisko alkoi keksimään myös hyvin kalliita yhteislahjoja lapsilleen kun ilmestyin mieheni elämään. Oli jostain saanut tietää ammattini ja vissiin koki ahaa-elämyksen jotta nyt voi kupata lahjoja, joita ei lapsilleen muuten ostaisi. Eikä ollut ihan parista sadasta kyse euroaikojen alussa.. Kieltäydyin ja täten jäi miehen vanhempien joulupöytä "rääpimättä". Maksoin silloin ulkomaan matkan molemmille. Mies kun oli silloin vielä opiskelija, uudelleen kouluttautumassa.
Nykyään käymme pyhinä appivanhemmilla ja viemme heille hyvin hintava lahjat. Olen kyllä, myönnän, lapsellinen mutta miehen sisko ei saa vieläkään muuta kuin perinteisen herkkukorin. Mies saa ostaa sitten suvun lapsille lahjoja jos haluaa. Ei kuulu minulle vieläkään. Hoidan oman puolen suvun lahjat yksin myös.

Ihanaa ahneutta ap. Maksatko sinä ne jouluruuat? Tällöin voit tietysti kieltää sitä veljesi puolisoa tulemasta. Eivätköhän he osaa viettää joulun keskenäänkin.. ;)
 
tonttu puskan takaa
Jos ap kertoo oikeasti totta, niin ainakaan ei mikään neuvottelutaitoinen todellakaan ole. Ensinnäkin kuka laatii lahjabudjetin? Ja päättää, mitä ostetaan? Jutun perusteella ap, joten tervemenoa Pohjois-Koreaan leikkimään diktaattoria.

Jos joku päättäisi mun puolesta osallisuudestani lahjaan katsoisin oikeudekseni ilmoittaa omat rajani, miten paljon euroja tahdon käyttää. Jos kyse on sopimuksesta, joka on vallinnut suvussa ennen minua, oletan että minut uutena jäsenenä otetaan mukaan myös päättämään jatkuuko perinne sellaisenaan vai pitäisikö tapaan tehdä muutoksia. Suvun kasvaessa moinen perinne on taloudellisesti raskasta- Ap:n tapauksessa hän ilmeisesti nauttii vielä täysillä kaikista sopimuksen eduista ymmärtämättä, että yhtä lailla hän on pian maksamassa vielä suurempia summia kuin 40 euroa.

Sopimus on tdella kökkö. MIten ihmiset ovat noin tyhmiä ja ahneita? Siinä taas joulumieltä kylliksi, että toivotaan teillä uunin hajoavan aatonaattona ja saat oikeaa elämää mietittäväksi.
 
voi jumalauta
Miksi muiden pitää osallistua lahjoihin? Itse ostan lapsilleni enkä pyydä muita osallistumaan. ja ei veljen tyttäystävän pidä osallistua. oletteko niin pienituloisia ettet pysty puhelimiakaan ostamaan?
 
Mä en osta miehen sisarusten kakaroille lahjoja vaikka olen virallisesti vihitty ja ollut suvussa paljon ennen lasten syntymää. En pidä muutenkaan heihin yhteyttä vaan mies hoitaa suhdetoiminnan omien sisarustensa kanssa.
 
Kaikkea sitä
Tästä tulee mieleen tapaus kahden vuoden takaa. Oltiin miehen kanssa silloin seurusteltu vuosi, miehen sisko ilmoitti että ostavat pojalleen syntymäpäivälahjaksi jutun joka maksetaan porukassa. Olin aivan yllättynyt kun oli laskenut minutkin tähän mukaan, siis niin että kaikki aikuiset maksavat 30 euroa. Joo, en todellakaan suostunut! Laskivat sitten hinnan uusiksi niin että kaikki muut maksoivat hieman enemmän. Olin nähnyt tuota siskoa ja hänen perhettään tuota ennen kahdesti, mitenkään en siis vielä paremmin tuntenut tai ollut läheinen. Vieläkään en heidän lahjoihinsa osallistu, ihan siksi että heillä on juuri käytänkö että lapsille vain lahjoja, nekin ilmoitetaan tarkasti mitä pitää ostaa tai pyydetään rahaa isompaan yhteiseen lahjaan. Jos meille tulee lapsia, en voisi kuvitellakaan vaativani miehen siskon miestä ostamaan lapsellemme lahjaa :D
 
"Jepjep"
Provotutka hälyttää pahasti mutta mennään nyt silti mukaan.

Suvuissa on erilaisia tapoja. Meidän suvussa on tapana että vanhemmat itse ostaa lapsilleen kalliimmat käyttölahjat kuten vaikka ne puhelimet, polkupyörät, pelikonsolit, läppärit, tabletit, harrastusvälineet jne. Sukulaiset saavat sitten syntymäpäiville tullessaan tuoda haluamansa hintaisen lahjan, mikä kenellekin sopii. Uudet kumppanit voivat sitten halutessaan alkaa osallistua sillä summalla tai lahjalla kun haluavat, välttämättä se enon tuoma paketti ei kuitenkaan sen kalliimmaksi muutu vaikka Maija samaan asuntoon muuttaakin. Muutenkin jokainen voi sen oman tilanteensa mukaan ostaa välillä kalliimpaa tai sitten halvempaa.

Hyvä systeemi mun mielestä. Jokainen lapsi saa juuri ne puhelimet yms mitä vanhempansa hänelle haluavat ostaa, syntymäpäivänä sitten juhlissa tulee erilaisia pikkuyllätyksiä päälle.
 
Näin on Närhenmunat!
Jumalauta mitä pelleilyä aloittajalta! En minäkään odottaisi omien lasten lahjojen maksumiehiksi lasteni vaimoja. Ymmärtäisin jos rokottaisit veljeltäsi (enkä tässä tilanteessa ymmärtäisi sitäkään jos opiskelija) mutta tuo menee vaan liian pitkälle! Ymmärrän veljesi tyttöystävää täysin! Et varmaan itsekään antaisi 80€ noin vaan puolisosi sukulaisille! Ei veljen tyttöystävä ole sinulle millään tavalla sukuakaan! Yleensä se menee muutenkin niin, että vanhemmat kustantavat lasten suuret lahjat ja suku auttaa VAIN jos haluaa.

Sitten vielä itket netissä ettei sinulle ehkä lähes ventovieras ihminen anna 80€ noin vaan! Hyvä ettet sentään tyypin nimeä kertonut. Huudat sitten vielä "ettei tarvitse joulupöytään tulla"... Lapsellista kusipäisyyttä. Mieti itse olevasi tilanteessa, että ellet anna 80€ tuosta vaan poika-, tai tyttöystäväsi sisaruksellesi, niin sinusta tullaan huutamaan nettiin, haukkumaan "lortoksi", jne...

Asiaa vielä pahentaa se, että kyseessä on veljen UUSI tyttöystävä, eli sitä suuremmalla syyllä hän voi pitää sinua ventovieraana. Eli tämän tarinan mulkku ei ole kyllä todellakaan ole se veljesi tyttöystävä, vaan SINÄ!!! Annan lähinnä sympatiaa kyseiselle tyypille kun on tuollainen mulkku poikaystävän suvussa! Että kuule hyvää joulua vaan sullekin ja toivon että joudut kerrankin kustantamaan kakaroittesi puhelimesi vittu ihan itse, ja nostan hattua sille joka viitsii kustantaa edes suklaapatukkaa tuollaiselle saatanan mulkulle!!!
 
Näin on Närhenmunat!
Tämä rageposti siltä varalta että et ole provo! Vaikka todellisuudessa olet andre varmaan jonkun "kekseliään" 15-vuotiaan jonnen keksimä huono vitsi Kaksplussan huviksi!
 
eri säännöt
Älkää naiset ottako asioita liian vakavasti, olen ihmetellyt jo pitkään miten naiset voi saada joka asiasta hirveen kyräilyn ja tappelun aikaseks. Jos olisin tarinan "velipoika" maksasin molempien osat ja kaikki olis taas onnellisia, vai olisiko? ? Siitä taas tullaan kysymykseen käyttäytyykö nainen toista naista kohtaan erillai kuin vastaavasti miestä kohtaan?
Selvästikin näin on. Jos nainen on revennyt ja vaurioitunut synnytyksissä pahasti ja kärsii jatkuvista kivuista, niin silti naisen pitäisi olla jatkuvasti ymmärtämässä ja tyydyttämässä miehen seksuaalisia tarpeita. Sen sijaan, jos miehellä on pikkuinen flunssa, niin tottahan toki taas pitää ymmärtää, ettei sen pikkuraukan tarvitse osallistua lainkaan perheen pyörittämiseen, puhumattakaan siitä naisensa tyydyttämisestä.

Tulipahan vain mieleen tuota toista ketjua lukiessani.
 
Teloituskomppania
Maanpetturi Jyrki Katainen yritti raiskata pikkulapsen. Lapsen isä näki tapahtuman ja hakkasi jätekasan kuoliaaksi. Paikalle saapunut miesryhmä vei saastaisen raadon läheiselle sorakuopalle, jossa se poltettiin puunrunkojen päällä. Tämän iloisen tapahtuman johdosta paikallinen ympäristönsuojeluyhdistys maksoi kaikille ongelmajätteen hävittämiseen osallistuneille 5 000 euron palkkion.
 

Yhteistyössä