Verenpaine koholla

Äsken oli neuvola ja mittasivat verenpaineen; viime viikolla oli korkea ja korkea oli edelleen. 130/95. Neuvolan täti sanoi että jos vielä perjantaina on diastolinen paine yli sata niin sitten lähetteellä synnytyssairaalaan. Käynnistääköhän ne sen synnytyksen sitten, LA olis maanantaina. Lueskelin noita raskausmyrkytyksenkin oireita, turvotusta on muttei pahaa, valkuaista ei oo pissassa, näköhäiriöitä kyllä on mutta samoja mitä on ollut jo useita vuosia (valo- ja nokipalloja) eli ne ei huoleta...pahoinvointia ei oo, ei liioin ylävatsakipuja. Tuo verenpaine silti mietityttää, miksiköhän se yhtäkkiä ampaisi noihin lukemiin??? Ja mitä ne siellä sairaalassa tekee jos sinne joudun? Muilla kokemuksia? ....niin synnytys ei siis ole vielä käynnissä, heh heh...
 
Missä vaiheessa sulla on raskaus? Mulla edellisessä raskaudessa nousi loppuvaiheessa paineet eikä asialle tehty mitään, kun ei muita oireita ollut. Tässä raskaudessa on paineet olleet koko ajan koholla, alapaineet yheksänkympin molemmin puolin koko ajan. Koska pissa on ollut puhdas eikä muitakaa oireita oo ollu (paitsi nopeahko painonnousu) niin ei oo lähetetty mihinkää tutkimuksiin..
 
Voipi olla, että käynnistävät, tai sitten seurailevat paineita (vuodelepo), tai antavat verenpainelääkkeet. Kun sulla on kuitenkin enää niin vähän aikaa laskettuun aikaan, niin eipä huolta. Meillä esikoinen käynnistettiin rv.37, kun verenpaineet oli koholla valkuaista enenevässä määrin virtsassa. (makasin sairaalassa vuodelevossa rv.35 asti)
Nyt mulla rv36+2 ja verenpaine myös kohonnut (146/82), vaikka syön vakituisesti verenpainelääkettä. Olen myös seurannassa, käyn nyt joka päivä neuvolassa verenpaineen mittauksella ja pissanäytten antamassa. Lääkäri sanoi, että jos ei ala laskemaan, niin loppuviikosta osastolle, vaikka ei valkuaista virtsaan tulisikaan.....
 

Yhteistyössä