Verenpaineet pinoon

Hitto kun mietityttää tuo mun verenpaine! Tänään se oli 140/89! Mulla ei koskaan ole ollut verenpainetta, lähtöpaineet oli jotain 118/72 joten aikas paljon noussut....no tosin vasta viikon kuluessa ja La olis maanantaina. Jotenkin vaan tulee sellaisia kuolemanpelkoja tuosta paineesta, millaisia paineita teillä muilla on ollut raskauden aikana ja miten ne ovat vaikuttaneet?
 
mulla oli kun viimeks otettiin verenpaine nii se oli 106/71 sillon olin rv 37+2
ihan alussa se oli 108/78...
mulla on menny sillee et yläpaine on ollu 106-117 välillä ja alapaine on ollu 66-84 välillä...ja kaise mulla on ollu hyvä kun eipä se neuvolan mamma mitn oo sanonu siis et olis mitn vikaa paineissa...itelläni on la 18.6... eli siis nyt oon rv 38+4
 
lumio normaalipaineet sulla vielä...jos alkaa menee yli 90 niin sitten on nousussa. Nuo paineet on lisäksi vielä sellaisia, että saattaa heilahdella mielialasta, liikkumisesta jne pienestä asiasta. En tarkoita ettäkö ei tarvitsisi miettiä ollenkaan, mutta 89 alapaine ei ole ihan hirveän korkea ja voi vaikka nousta jos hirveäasti paineista stressaat ja jänskäät vaikka sitä mittaustilanteessa, että mitähän ne nyt mahtaa olla.
Mulla on ollut paineet aamulla 120/70-78 ( kotona kun mittaan) ja neuvolassa aina 130-14/80-89 eli tilanne ja liikkuminen neuvolaan on nostanut niitä. Jos sullla on muuten huono olo ja esim.huippaa nin paineethan on aina syytä tarkistaa. Onko teillä terveyskeskuksessa sellaista ITE-pistettä, missä voi omatoimisesti käydä milloin vain mittaamassa paineen? Pääkaupunkiseudun terv.asemilla ainakin tietääkseni kaikissa on. Tsemppiä loppuraskauteen ja synnytykseen!

Pilkettä ja pikkuinen 31rv
 

Yhteistyössä