Verenvuodon kesto hampaan poiston jälkeen?

Kuinkas kauan teillä muilla on vuotanut verta siitä kuopasta, kun on hammas poistettu?

Kävin tuossa 2,5 tuntia sitten hampaan poistossa ja vuotaa edelleen. Sideharsotaitoksia sain mukaan sekä ohjeen olla juomatta/syömättä mitään kuumaa tän päivän ajan. Nyt sais jo jotain syödä, mut ei oikein maistu.
 
.
Mulla vuoti noin 3 päivää. Viikonlopun yli kärvistelin ja napsin kipulääkkeitä, jotka eivät edes auttaneet vaan pistivät vaan mahan sekaisin. Maanantaina menin hammaslääkäriin ja he sanoivat, että ei ole mennyt yhtään umpeen vaan reijästä pilkotti leukaluu. Tamponoivat reijän ja siitä muutama päivä niin meni umpeen. Jonkun lääkekuurin söin muistaakseni myös. Se ettei mene umpeen, on aika harvinaista kuulemma, joku 1/ 10 000 poistosta.
 
mulle sanottiin et pari vuorokautta saattaa vuoto kestää. kuumaa ei kärsiny syödä (lähinnä normi ruokaa) ,alko ihan sairas kipu . sitten viisastuin ja nyt ehkä paranemaan päin.. voi olla et on tulehtunut kun punottaa. poskessa kauhee mustelma jne.. mie inhoon :ashamed:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
mulle sanottiin et pari vuorokautta saattaa vuoto kestää. kuumaa ei kärsiny syödä (lähinnä normi ruokaa) ,alko ihan sairas kipu . sitten viisastuin ja nyt ehkä paranemaan päin.. voi olla et on tulehtunut kun punottaa. poskessa kauhee mustelma jne.. mie inhoon :ashamed:
Äkkiä lääkäriin! Miehellä turpos kasvot kokonaan kun poistettiin hammas ja oli mätää juuressa. Sai tosi vahvat lääkkeet kun lääkäri pelkäs et voi levitä aivokalvon tulehdukseksi.
Ei todellakaan ole leikkimistä noiden kans. Vähemmällä pääset kun meet heti.
 
On tuo vuoto jo pienentynyt paljonkin. Antibioottikuurin antoi suoraan ja sanoi että jos kipu alkaa voimistumaan nii sitte haet sen mut ei muuten. Kuumaa aion tietenkin ohjeen mukaan välttää, mut muuten ainakin äsken jo söin. Leipää tosin en uskalla vielä syödä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
mulle sanottiin et pari vuorokautta saattaa vuoto kestää. kuumaa ei kärsiny syödä (lähinnä normi ruokaa) ,alko ihan sairas kipu . sitten viisastuin ja nyt ehkä paranemaan päin.. voi olla et on tulehtunut kun punottaa. poskessa kauhee mustelma jne.. mie inhoon :ashamed:
Äkkiä lääkäriin! Miehellä turpos kasvot kokonaan kun poistettiin hammas ja oli mätää juuressa. Sai tosi vahvat lääkkeet kun lääkäri pelkäs et voi levitä aivokalvon tulehdukseksi.
Ei todellakaan ole leikkimistä noiden kans. Vähemmällä pääset kun meet heti.
mietin just tuota ku kitalaessa tuntuu mut se on varmaan sen piikin jälestä ja oisko samasta syystä poski turvoksissa. Kuvista sen vasta huomaa et on ku turpaasa saanu..ja vielä pitäs 3 viisaudenhammasta käydä poistattaa

:ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
On tuo vuoto jo pienentynyt paljonkin. Antibioottikuurin antoi suoraan ja sanoi että jos kipu alkaa voimistumaan nii sitte haet sen mut ei muuten. Kuumaa aion tietenkin ohjeen mukaan välttää, mut muuten ainakin äsken jo söin. Leipää tosin en uskalla vielä syödä.

kumma.mä en saanu muuta ohjetta kun sen 2h syömättä/juomatta. Ei sanonu särkylääkkeistä/antibioottikuureista tms mitään :eek: burana reseptin sain soittamalla että kipu on sietämätön!

 
Sopu90
Jos alkaa näyttää/tuntumaan siltä, ettei hammas oikeen kunnolla parane, (huom! multa poistettu eka viisuri toissapäivänä oikealta ylhäältä, on vielä vähän kipee) niin voiko hammasta mennä näyttämään tavalliselle lääkärille, ku täälläpäin missä asun, on kovin vaikea päästä hammaslääkäriin ilman ajanvarausta :eek:
 
täh
ihme kitinää saatana..kipu on kemiaa ja on hetkellistä,jos et kestä niin hyppää kaivoon...n.8/10 ei selviä viisaudenhampaan poistosta...ihme pelottelua...sama ku leikkais varpaan kyntensä vähän voi nipistää...
 
[QUOTE="vieras";22076649]Tunti kaks menee ja kipiu ei ole ikinä ollut. Kipulääkkeitä en ole siis ikinä syönyt. Eikö niitä kannatakkaan koska ohentavat verta.[/QUOTE]

Ei kaik aineet ohenna. Burana voi niukentaakin vuotoa. Mut pakko se o syödä kun pää muute räjähtää kivusta. Oli niin kipeä suu viisurihommien jäljiltä.
 
Viisurien poiston jälkeen pari kolme päivää kesti verenvuoto ja senkin jälkeen muutamana päivänä verensekaista -tosi haalean väristä kylläkin- sylkeä. Ja toisesta viisuriparin poistosta tuli hermovaurio. Alahuulesta ja leuasta puolet tunnottomana, samoin ikeiet alhaalta. Parantuminen kestää kuulemma kuukausia :|
 
hammaspöö
multa poistettii viisurit aamulla ja nyt tikit suussa. Kipu oli ihan siedettävää ja nyt illalla ei enää kipua vaikkakin verenvuoto on ikävää ku sylkee hyytynyttä verta. Pitäs mennä viim parissa päivässä ohi. Tyynyt päälle tietty pyyhe. Mä vähä yllätyin kun en saanu antibioottikuuria mut ei ne näköjään enääö kaikki määrä ellei pakko. Syödä en viel uskalla, nälkä!!!!
 

Yhteistyössä