Verikoe edessä.

Eli nyt olen raskaana ja maanantaina sitten verikokeisiin. Ei siinä muuten mitään, mutta pelottaa ihan kamalasti että entä jos se testi sitten näyttäisikin hiv positiivista? :|
Luin netistä paljon tietoa hivistä ja nyt pelottaa niin etten pysty muuta ajattelemaankaan. Enkä miehelleni uskalla puhua tästä pelosta mitään nyt ettemme kummatkin sitten stressaa ihan turhaan jos mitään ei olekkaan. :x
Kerran n. 3 vuotta sitten harrastin suojaamatonta seksiä "tuntemattoman" kanssa ja nyt pelottaa että jos hänellä olikin sitten hiv ja nyt olisin tartuttanut mieheni jonka kanssa olemme seurustteleet jo muutaman tovin ja tämän uuden perheenjäsenen (jostain sivulta luin että hiv tarttuu äidistä lapseen jo sikiö vaiheessa).
 
..
Mulla oli ihan samanlainen fiilis testeihin mennessä, vaikkei mitään tiettyä syytä ollutkaan. Mutta tulipa kelailtua koko elämä suurinpiirtein läpi. Pari yötä meni nukkumatta, olin kireä ja kiukkunen kaikille enkä pystynyt kunnolla syömään :( Pelko on voimakas tunne.. No kävin testeissä ja kaikki on hyvin. Mutta kyllä tuli suomittua itseä niin rankalla kädellä ja ihmeteltyä, että kuinka ihminen voii olla lyhytnäköinen ja virheet joskus todella typeriä. Tuntui ihan kuin olisi saanut uuden tilaisuuden, kun tulokset varmistuivat. Ja kamalimmalta tuntui juuri tuo, että olisin saastuttanut miehenikin, emmekä saisi tätä lasta. Sympatiaa sinulle ja koita jaksaa! Ei muuta kuin reippasti testeihin, muulla et tuosta olosta pääse. Tsemppiä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Ei tietenkään ole. HIV testiin tarvitaan yleensäkin aina potilaan lupa, jos lupaa ei ole, ei testiä saa ottaa.
niin mutta hiv testi on kuitenkin sitten pakko lapselta viimeistään ottaa :) ja mielummin tottakai totean itselläni hivin ja alan syömään lääkkeitä jottei tuleva lapsi sitä tartuntaa saa. :p
 

Yhteistyössä