Verikoe raskauden selvittämiseksi, hinta ja mistä?

Olen tässä yrittänyt googlailla, mutta en ole oikein löytänyt vastausta..

Eli siis työskentelen ammatissa, jossa raskaana ollessa on tiettyjä rajoitteita joita ei voi tehdä ettei tästä koidu vahinkoa sikiölle. Tämän vuoksi minun tulee tietää raskaus mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. En siis toistaiseksi ole vielä raskaana, mutta tulevaisuuden varalle kyselen.

Siksi kysynkin siis, onko joku käynyt yksityisellä verikokeessa raskauden toteamiseksi? Terveyskeskuksessa eivät ilmeisesti niitä suosi...
Mitä maksoi? Missä? Koska sai tulokset?


Kiitos tuhannesti jos joku viitsii vastata ! :)
 
"kio"
Kyllä homma hoituu ihan terveyskeskuksessa, kun sanot, että haluat verikokeen ja selität, että sinun tulee tietää varhaisessa vaiheessa raskaudesta.
Painotan nyt sanaa: verikoe, sillä pissatesti on se yleisin mutta sattuu olemaan ihan sama testi, minkä voit tehdä kotonakin.

Turhapa sitä yksityiselle rynnätä maksamaan itsensä kipeäksi? Asiasta mikä voidaan hoitaa ihan asiallisesti perusterveydenhuollossa. Kukaan ei kuitenkaan pysty ihmeisiin eli toteamaan raskautta, kun se ei ole todettavissa, joten jos tarve vaatii - et voi työskennellä tiettynä ajankautena.
 
"vieras."
Virtsasta tehdyt testit antavat vastauksen lähes yhtä aikaisin, joten ihan turha veritesteihin mennä. Onko sulla tarkoitus joka yrityskuukausi rampata veritesteissä ennen kuin menkat alkaa?
 
Hmm... mielenkiintoisia vastauksia tosin onneksi asia niistä tulee pääosin ilmi.
En siis tietentahtoen yksityiselle mene, jos kerran kunnallisellakin onnistuu.

Ei, en aio juosta joka kuukausi missään todennuttamassa raskautta vaan tämä on poikkeus ja oireet kielivät mahdollisesta raskaudesta. Toki voi olla vaikka jotain ihan muutakin.

Mutta siis miksi veritesti, niin olen kyllä ymmärtänyt että antaa vastauksen aikaisemmin kuin tavallinen kotona tehtävä virtsatesti. Tottakai voisin kotonakin pissailla tikkuun jos siitä yhtä tarkka tieto tulee yhtä varhain mutta ilmeisesti näin ei ole. Ainakaan terve.fi yms artikkeileiden mukaan.
 
"kio"
Hmm... mielenkiintoisia vastauksia tosin onneksi asia niistä tulee pääosin ilmi.
En siis tietentahtoen yksityiselle mene, jos kerran kunnallisellakin onnistuu.

Ei, en aio juosta joka kuukausi missään todennuttamassa raskautta vaan tämä on poikkeus ja oireet kielivät mahdollisesta raskaudesta. Toki voi olla vaikka jotain ihan muutakin.

Mutta siis miksi veritesti, niin olen kyllä ymmärtänyt että antaa vastauksen aikaisemmin kuin tavallinen kotona tehtävä virtsatesti. Tottakai voisin kotonakin pissailla tikkuun jos siitä yhtä tarkka tieto tulee yhtä varhain mutta ilmeisesti näin ei ole. Ainakaan terve.fi yms artikkeileiden mukaan.
Niin, siksi ehdotin verikoetta, on "luotettavampi".
Ja tosiaan, niihin pissatesteihin voi pissailla kotonakin.
Yksityinen ei kuitenkaan auta tässä tapauksessa, minun mielestäni, sen paremmin kuin julkinenkaan.

Vältä "vahingolllisia" töitä, jos uskoa raskauteen on. Eihän tuossa muu auta.
verikoekkaan ei nimittäin kerro kaikkea välttämättä tarpeeksi aikaisin.
 
"Hmm"
No jos sulla nyt onnraskausoireuta niin maanantaihin mennessä herkkä pissatesti olisi jo varmasti postiiviben. Herkkä virtsatesti on positiivinen 2-4 päivää ennen kuuakutisten alkua kun aamuvirtsasta katsoo.
Hcg:tä alkaa erittyä n 7 päivää ennen kuukautisten alkua kun silloin vasta alkio kiinnittyy. Tuohon jaa siis vain muutama päivä kun veritedti kenties voisi jotain näyttää enemmän kuin pissatesti.
 
"mie"
Jos olet sellaisessa työssä missä työ voi vaarantaa sikiön ottaisin yhteyden työterveyshuoltoon. Sieltä pitäisi saada selkeät ohjeet miten toimia ja testienkin pitäisi hoitua sitä kautta.
 
Vieruus
Yksityisellä testi on yli kolmekymppiä. Kaikki testit mittaavat samaa hormoonia eli apteekin testi on nut nopein tapa selvittää asia.
Hormoonipitoisuus veressä on riittävän korkealla luotettavaa testausta varten kuukautisten paikkeilla.
 

Yhteistyössä