Verikokeet tänään, saanko juoda aamukahvini?

Eli vähän ennen puolta päivää on ALAT, ASAT, GT, bil, P-AMYL, AFOS. Saanko juoda kahvia vai en? Mitään ohjeita ei annettu.

Aamuun kuuluu hyvin hyvin vahvasti yksi keittimellinen kahvia,ja nyt tekee tiukkaa kärvistellä. Varsinkin kun kokeet on vasta noin myöhään, etten voi vaan äkkiä käydä kokeissa ja palata juomaan kahvit.
 
kas kun
sulle ei annettu mitään ohjeita ravinnotta olemisesta? Mä olen aina saanut erikseen maininnan, jos täytyy olla ravinnotta (vain lasi vettä sallittu). Muulloin olen syönyt ja juonut normaalisti. Ja yleensä nuo 12 tuntia ravinnotta testit otetaan just aamulla, koska muuten ei ihmiset kyllä jaksa kärvistellä.
 
sulle ei annettu mitään ohjeita ravinnotta olemisesta? Mä olen aina saanut erikseen maininnan, jos täytyy olla ravinnotta (vain lasi vettä sallittu). Muulloin olen syönyt ja juonut normaalisti. Ja yleensä nuo 12 tuntia ravinnotta testit otetaan just aamulla, koska muuten ei ihmiset kyllä jaksa kärvistellä.
Ei mitään ohjeita mukana, vain käsky käydä kokeissa. Aikaisin aika oli vasta noin myöhään.
 
"vieras"
Ja yleensä jos ei erityisiä ohjeita anneta, ei tarvitse tehdä mitään erityistä. Esim. olla syömättä. Toki parempihan se on paastota varmuudeksi, jos ei tiedä saako syödä.
 
Mulle kyllä ollaan sanottu noidenkin maksa-arvokokeiden yhteydessä, että ravinnotta oltava se 12 tuntia. Tosiaan sen max. lasillisen vettä saa juoda, koska muuten arvot eivät välttämättä näytä oikein.
 
No mä hyppäsin koko kevään viikottain maksakokeissa, ja aina vielä ennen kokeen ottoa labran tädit varmistivat että olethan muistanut olla ravinnotta. Eli 12 h ravinnotta. Sairaalassa sanoivat että jopa vesi voi vaikuttaa kokeeseen, että ihan älyttömiä määriä ei saisi edes sitä juoda...
 

Yhteistyössä