verikokeet

Hei!
Kuinka nopeasti olette saaneet labratestien tulokset? Kysynkö niitä siis neuvolasta vai näytteenottopaikasta (tässä tapauksessa eri)?
Jos niissä on jotain "vialla" (esim. hiv), niin kertovatko puhelimessa, vai pyytävätkö neuvolaan?
 
Mun tietääkseni neuvolassa otettavien testien tulokset tulee max 2vko aikana ja neuvolasta soittavat ja pyytävät paikan päälle JOS niissä on jotain häikkää.Muuten eivät soita ollenkaan jos testit ihan OK ja kertovat sen seuraavassa neuvolassa että tulokset olleet normaalit!
nuo hiv & Hepatitti käyvät punaisenristin kautta labrassa ja siksi tuloksissa yleensä kestää hieman kauemmin!
Tokihan voit ottaa yhteyttä esim.viikko näytteiden otosta yhteyttä neuvolaan ja kysäistä tuloksia tai pyytää heitä soittamaan kun tulevat,mutta kyllä he ottavat HETI yhteyttä jos tuloksissa on jotain outoa!
 
kun hoitaja, joka minusta näytteet otti, sanoi, että minulle ilmoitetaan, jos jotain häikkää on (pelkään siis vain ja ainoastaan positiivista hiv-tulosta), mutta äitiyspolilla taas sanoivat, ettei minulle kukaan soita, vaan neuvolassa kerrotaan sitten seuraavalla kerralla.
Odotuttaisivatko sinne asti, jos positiivinen?! Vaikea kyllä uskoa..Tämä stressi on vaan aivan hirveää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja temple:
kun hoitaja, joka minusta näytteet otti, sanoi, että minulle ilmoitetaan, jos jotain häikkää on (pelkään siis vain ja ainoastaan positiivista hiv-tulosta), mutta äitiyspolilla taas sanoivat, ettei minulle kukaan soita, vaan neuvolassa kerrotaan sitten seuraavalla kerralla.
Odotuttaisivatko sinne asti, jos positiivinen?! Vaikea kyllä uskoa..Tämä stressi on vaan aivan hirveää..
Kyllä sinulle soitetaan heti jos näytteissä on jotain häikkää ja tulostahan ei kerrota sitten puhelimessa vaan pyytävät paikan päälle.Tuo hiv testi pelottaa jokaista odottajaa.Itselläni tulossa nyt raskauden takia kolmas kerta että se otetaan ja taas pelottaa vaikka toisaalta tuttua puuhaa!
Hoitajien velvolisuus on kyllä heti ottaa yhteyttä eikä pitkittää tulosta koska tieto saattaa vaikuttaa äidin päätökseen lasta kohtaa,kuitenkin Hiv on erittäin tarttuva tauti.
Koitahan olla ressaamatta vaikka vaikeeta se on tiedän sen :hug:
 
Kyllä ne negan kertoo puhelimessa jos soitat mutta jos ne soittaa positiivista tulosta tai soitat ite ja on positiivinen silloin pyytävät käymään eivätkä kerro puhelimessa tulosta,ihan sen takia koska yleensä on järjestetty heti joku alanhenkilö turvaamaan tilanne kun saa tietää aika vakavasta sairaudesta,että saa heti puhua jollekkin ja ettei mene shokkiin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja temple:
eli toisin sanoen kun tuloksia soitan niin jos pyytävät sinne niin tiedän heti että positiivinen tulos kyseessä. Aika hirveää..nyt pelottaa entistä enemmän..
Höpöhöpö nyt rahotut,tarkoitin vaan sitä että ne ei ikinä kerro pos,tulosta puhelimessa vaan kasvotusten.
Ihan hyvin ne testit menee,turhaan hätäilet noin paljon :hug:
 

Yhteistyössä