verinen vuoto rv 6

Tänään tuli aamulla vähän limaista veristä vuotoa ja nyt sitten jo ihan siteeseen asti kirkasta verta. Eli tämä on nyt sitten kai taas menoa? Ei kai tuollainen vuoto enää voi olla normaalia. Edellinen keskenmeno oli keskeytynyt km viikolla 12 ja ekassa raskaudessa kaikki meni hyvin ilman minkäänlaista vuotoa missään vaiheessa, joten tämä on nyt mulle ihan uutta. Tätä lystiä ei sitten kestänyt kuin parisen viikkoa, edellistä vähän pidempään. #&%?$!*.
 
Äläs nyt vielä heitä pyyhettä kehään. Mulla tuli rv7 sellanen verimäärä siteeseen, sänkyyn ja pönttöön, että silloin olin kyllä 110% varma, että kesken meni. Kuinkas ollakaan, ultrassa näkyi pieni alkio ja verenvuodolle ei syytä löytynyt. Kipuja mulla ei ollut. Toisella kerralla ilman verta ja kipuja olikin mennyt kesken :( Käyppäs tarkistuttamassa tilanne. :hug:
 
Minulla ollut aikaisemmin vastaavanlainenkin tapaus, jotakuin vk 7 vuodin ja olin myös varma että se oli siinä. Ultrassa sitten todettiin että kaikki on ok. lääkäri selitti että on saattanut olla kaksosista toinen joka "vuosi pois", ennen kuin on keretty edes ekaan ultraan. Tämä raskaus meni sitten sen jälkeen onnellisesti loppuun ja tulos oli melkein 4kg, kymmenen pisteen tyttö. =)
 
Feeniks
:hug:

Otan osaa. Itselläni kaksi keskenmenoa 3 kk välein. Molemmat n. rv6. Selvisin toki ilman toimenpiteitä (jälkimmäisestä olen vielä kontrollissa) mutta olo on tosiaan empty! :headwall:
 
Ap täällä palstalla pitkästä aikaa.

Kiitti kaikille vastauksista ja myötäelämisestä :hug:

Kaksi keskenmenoa nyt takana. On ollut niin hirveä loppukesä/syksy, etten ihan heti uskalla uutta raskautta ajatella. Nyt on vaan tullut mieleen, että entäs jos en enää koskaan uskallakaan. Vaikka niin kovasti haluaisin toisen lapsen, olen jotenkin aivan jumissa tämän pelon kanssa. Voisko olla, että kaikki on vielä vaan niin tuoretta ja että aika tosiaan parantaa?

No nähtäväksi jää. Nyt täytyy vaan suunnata ajatuksen ihan muualle, mikä on helpommin sanottu kuin tehty.
 
alabama
Minulla oli 2.11 rusehtavaa valkovuodon tapaista nestettä housuissa.Menkkojen piti siis alkaa 1.11.En tiedä mitä oli.Nyt 13.11 eikä ole menkkoja kuulunut ja testit negaa.Onko keskenmenon veri veren näköistä?Itsellä vain tosiaan jotain kummaa vuotoa jossa tummia kokkareita tms.
 
ex lapseton
Hei,

Minäkin olen aivan äimänä omasta tilanteestani:

Tällä hetkellä rv 5+1 ja minulla on kokoajan ollut pientä vuotoa. (Minulle tehty lääkkeellinen pas, mutta oireisiin sen ei pitäisi vaikuttaa). Neljä päivää sitten alkoin oikein kunnon verinen, kirkas vuoto jossa mukana jotain kudoksen tapaista. Soitin paniikissa klinikalle, kävin hcg kokeessa ja lääkäri sanoi, että vasta rv 6+ voidaan tehdä ensimmänen ultra josta voisi olla hyötyä.... Hcg arvot olleet vahvat. Vatsassa tuntuu nipistelyä ja arkuutta.
Tämä on kyllä erittäin piinaavaa; vielä viikko ultraan...

Onko KENELLÄKÄÄN vastaavia kokemuksia???
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 18:10 ex lapseton kirjoitti:
Hei,

Minäkin olen aivan äimänä omasta tilanteestani:

Tällä hetkellä rv 5+1 ja minulla on kokoajan ollut pientä vuotoa. (Minulle tehty lääkkeellinen pas, mutta oireisiin sen ei pitäisi vaikuttaa). Neljä päivää sitten alkoin oikein kunnon verinen, kirkas vuoto jossa mukana jotain kudoksen tapaista. Soitin paniikissa klinikalle, kävin hcg kokeessa ja lääkäri sanoi, että vasta rv 6+ voidaan tehdä ensimmänen ultra josta voisi olla hyötyä.... Hcg arvot olleet vahvat. Vatsassa tuntuu nipistelyä ja arkuutta.
Tämä on kyllä erittäin piinaavaa; vielä viikko ultraan...

Onko KENELLÄKÄÄN vastaavia kokemuksia???
Ymmärrän sinua..minulla tilanne että en tiedä olenko raskaana vai sainko alkuraskauden keskenmenon ennen negan testin tekemistä.
 
Koska joku muukin varmasti näitä vielä googlettelee ja etsii vastauksia, kuten minäkin muutama päivä sitten. Kerron myös oman tuoreen kokemukseni

Tein pos rtestin rv 4+0, jonka jälkeen vielä usean testin perään. Viiva vahvistui kauniisti. Tasan viikko testistä huomasin pyyhittäessä vaaleanpunaista limaa. Säikähdin ja mietin, että raskaus keskeytyy. Seuraavana päivänä vuoto oli ohutta verta, mutta tummempaa kuin tuo vaaleanpunainen, sellaista kirkkaan punaista. Tätä vuotoa ei tullut juurikaan pikkuhousunsuojaan, mutta joka vessa kerralla tuli pyyhittäessä. Samassa alkoi myös vatsakivut, jotka säteilivät selkään ja nivusiin. Tätä jatkui 3 vrk, vuoron perää limaista veristä ja vuoroin ohutta verta, joka joskus muuttui vaaleanpunaiseksi ja joskus ruskeaksi. 4-5 vrk kohdalla vuotoa alkoi tiputella myös pönttöön, muttei vieläkään juuri pikkuhousun suojaan. Olin varma että raskaus on mennyt kesken, kun vuodon 7 päivänä pönttöön hulahti muutama pieni klönttikin. Varasin paniikissa varhaisultran samalle illalle rv ollessa 5+6. Kätilö varoitteli, että vielä mitään ei juuri ole nähtävissä, mutta voitaisiin yrittää selvittää vuotojen syy ja todeta onko raskaus kohdun sisällä. Pääsimme ultraan ja alle 2min jälkeen kätilö löytää pieneltämme myös sykkeet. Rv lasketaan olleen 6+1. Vuoto todennäköisesti johtui rikkoutuneista verisuonista ja kätilö sanoi että ultran perusteella sitä näyttäisi olevan vielä vähän vuotelemassa. Nyt toivotaan että kaikki sujuisi hyvin loppuun asti
 
Koska joku muukin varmasti näitä vielä googlettelee ja etsii vastauksia, kuten minäkin muutama päivä sitten. Kerron myös oman tuoreen kokemukseni

Tein pos rtestin rv 4+0, jonka jälkeen vielä usean testin perään. Viiva vahvistui kauniisti. Tasan viikko testistä huomasin pyyhittäessä vaaleanpunaista limaa. Säikähdin ja mietin, että raskaus keskeytyy. Seuraavana päivänä vuoto oli ohutta verta, mutta tummempaa kuin tuo vaaleanpunainen, sellaista kirkkaan punaista. Tätä vuotoa ei tullut juurikaan pikkuhousunsuojaan, mutta joka vessa kerralla tuli pyyhittäessä. Samassa alkoi myös vatsakivut, jotka säteilivät selkään ja nivusiin. Tätä jatkui 3 vrk, vuoron perää limaista veristä ja vuoroin ohutta verta, joka joskus muuttui vaaleanpunaiseksi ja joskus ruskeaksi. 4-5 vrk kohdalla vuotoa alkoi tiputella myös pönttöön, muttei vieläkään juuri pikkuhousun suojaan. Olin varma että raskaus on mennyt kesken, kun vuodon 7 päivänä pönttöön hulahti muutama pieni klönttikin. Varasin paniikissa varhaisultran samalle illalle rv ollessa 5+6. Kätilö varoitteli, että vielä mitään ei juuri ole nähtävissä, mutta voitaisiin yrittää selvittää vuotojen syy ja todeta onko raskaus kohdun sisällä. Pääsimme ultraan ja alle 2min jälkeen kätilö löytää pieneltämme myös sykkeet. Rv lasketaan olleen 6+1. Vuoto todennäköisesti johtui rikkoutuneista verisuonista ja kätilö sanoi että ultran perusteella sitä näyttäisi olevan vielä vähän vuotelemassa. Nyt toivotaan että kaikki sujuisi hyvin loppuun asti
Tämä raskaus päätyikin sitten keskenmenoon rv 7+2. Heräsin lievään vatsakipuun ja vessaan päästessäni huomasin pöntön olevan veressä. Sidekään ei pidellyt sitä massiivista vuotoa, vaan vessa oli kuin teurastamo, yltäpäältä veressä. Pian alkoi tulla isompia hyytymiä ja pienen pieni läpinäkyvä sikiöpussi. Jonka jälkeen vaalean välinen noin nyrkin kokoinen klöntti. Perään alkoi kovat supistukset, joita tuli 3h ajan minuutin välein. Aivan samanlaisina kuin synnytyksessä, todella kivuliaina, niin ettei kävelemään pystynyt. Ei jäänyt epäselväksi, mitä oli juuri tapahtunut. 2,5 viikon tiputteluvuoto, ei ollutkaan kohdallani harmitonta, vaikka sykkeetkin nähtiin varhaisultrassa.
 

Yhteistyössä