veritulppa ja ehkäisy

  • Viestiketjun aloittaja paniikki
  • Ensimmäinen viesti
paniikki
Moi!

Onko ketään, jolla ois joskus ollu veritulppa? Mikäs sitten raskauden ehkäisyksi? Meidän suvussa noita tulppia on pukannut useammallakin henkilöllä, joten kohdaltani on ilmeisesti kaikki (??) hormonaaliset ehkäisykeinot poissuljettu. Kortsun kanssa on tähän asti pelattu (ja sitten myös katumuspillerien, koska ei oo aina toiminu!), mutta nyt rupeaa pinna palamaan siinä hommassa. Onko mitään vaihtoehtoja? Sterilisaatio ei tuu kyseeseen, oon vielä liian nuori ja lapsia haluan ehdottomasti muutaman vuoden päästä. Kuparikierukkako? Mulla vaan on vuodot muutenkin turhan runsaat (kesto noin 8 päivää ja runsasta) ja en halua niitä enää tosta kasvattaa. Ahdistaa nyt tää tilanne.
 
Mulla on jalassa ollut laskimotrombi.Eli mulle suositeltiin kanssa ei hormonaalisia tuotteita,joille sanoin ei kiitos.
Lääkäri sanoi, hormonikierukka on hyvä vaihtoehto,koska siinä on niin vähän sitä hormonia.
Nyt mulla on ollut 2 vuotta hormonikierukka =)
 
Murmeli
Hei!

Itselläni ollut keuhkoveritulppa ja Mirena kohta 2v. Oli oikestaan ainoa
hormonivalmiste, jota voi käyttää turvallisesti. Eihän sitä vakkarisuhteessa
jaksa kumiukkojen kanssa vehdata! ;) Olen ollut muuten tyytyväinen, mutta olen huomannut "halujen" vähentyneen tramaattisesti.. :(
Olen jopa harkinnut poistattamista..mutta katselenpa nyt vielä hetken, kun
nuo vuodotkin ovat hävinneet aivan kononaan melkeenpä! =) Erittäin
huoleton ehkäisyvalmiste kyllä on ja 99.89%varmuus!!!! :wave:
 
juuliska harmaana
mulla ei oo ollu veritulppaa mutta on geenivirhe joka altistaa tulpille.lääkäri ei suosittele edes hormooni kierukkaa.olin sterilisaatio jonossa ja nyt raskaana..mun kohdalla siis ku vaavi syntyy tehdään sterilisaatio.neljä lasta ihan riittämiin.
 
Mulla on faktori viiden geenivirhe ja ollut yli kymmenen syvälaskimotukosta . Ehkäisynä on hormoonikierukka...Steriilisaatiota on ehdoteltu,mutta en varmaan vielä halua.Ikää on 24 ja yks lapsi on.En varmaan halua enempää lapsia mutta eihän sitä voi varmasti tietää...
 

Yhteistyössä