Verotoimiston tätejä paikalla? Verokorttiasiasta kysyttävää

Olen teoriassa kahdessa puljussa töissä. Toinen on vuokrafirma ja teen sitä kautta nykyisin tosi harvoin töitä. Sinne olen vienyt nyt päätuloverokortin.

Sitten toisessa puljussa teen määräaikaisia pätkätöitä, sijaisia ja tällaisia. Käytännössä tätä kautta tulee tehtyä enemmän töitä. Nyt taas pitkästä aikaa alkaa uusi pätkä, joten vienkö sinne päätuloverokortin vai sivutuloverokortin? Kuitenkin se niin kuin on päätuloa, mutta olen jo tänä vuonna vienyt sen päätuloverokortin sinne toiseen paikkaan, niin voiko mulla olla kahdessa paikassa päätuloverokortti vai onko toisessa oltava aina sivutuloverokortti? Ja kun periaatteessa voisin olla siellä vuokrafirmassakin töissä nyt, mutta en ota tämän pätkän ajalle nyt vuoroja. Jos se vaikuttaa asiaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Mä oon ottanut koko vuodelle könttäsumman ja olen toimittanut kaksi samanlaista verokorttia samalla prossalla kahteen eri paikkaan..
Pääverokortista ei saisi kirjapitäjä/palkanlaskija hyväksyä kopiota.Mahdollistaisi aikamoisen keplottelun ja veroista laistamisen.En sinua tarkoita vaan yleiseti.
 
soita verotoimistoon
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Kahdessa paikassa et voi olla tavallisella päätulon verokortilla.Hanki verotoimistosta freelancer verokortti.
kyllä voi, jos se on kokonaistulo on jaettu kahteen erilliseen korttiin eli vaikka vuositulo 30000 euroa ja kaksi korttia, joissa molemmissa tuloraja 15000 euroa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja soita verotoimistoon:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Kahdessa paikassa et voi olla tavallisella päätulon verokortilla.Hanki verotoimistosta freelancer verokortti.
kyllä voi, jos se on kokonaistulo on jaettu kahteen erilliseen korttiin eli vaikka vuositulo 30000 euroa ja kaksi korttia, joissa molemmissa tuloraja 15000 euroa.
Tavallisella kortilla tarkoitan just sitä tasan yhtä verokorttia joka normaalisti tulee postiluukusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Mä oon ottanut koko vuodelle könttäsumman ja olen toimittanut kaksi samanlaista verokorttia samalla prossalla kahteen eri paikkaan..
Pääverokortista ei saisi kirjapitäjä/palkanlaskija hyväksyä kopiota.Mahdollistaisi aikamoisen keplottelun ja veroista laistamisen.En sinua tarkoita vaan yleiseti.
Auts, ei oo tullut ainakaan vielä ukaasia sieltä, katotaan tuleeko..
 
mossi
Verokorttien avulla määritellään vain oikea ennakonpidätys. Vie päätoimiseen työpaikkaan päätyön verokortti ja sivutoimiseen sivuverokortti. Voit pyytää, että verotoimistossa lasketaan sinulle sopivilla veroprosenteilla arvioidut kortit. Verotuksessahan nuo sitten tasaantuvat kuitenkin mätkyjen tai veronpalautusten muodossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mossi:
Verokorttien avulla määritellään vain oikea ennakonpidätys. Vie päätoimiseen työpaikkaan päätyön verokortti ja sivutoimiseen sivuverokortti. Voit pyytää, että verotoimistossa lasketaan sinulle sopivilla veroprosenteilla arvioidut kortit. Verotuksessahan nuo sitten tasaantuvat kuitenkin mätkyjen tai veronpalautusten muodossa.
Okei eli mä en nyt ihan ymmärtänyt, viitsitkö selventää :D kun siis olen siellä vuokrapuljussa tehnyt tänä vuonna vain kaksi työvuoroa, ja vienyt sinne sen päätoimisen verokortin, enkä ainakaan lähiaikoina aio tehdä mitään vuoroja, siis ainakaan seuraavaan puoleen vuoteen kun mulla on toi pätkätyö.

Jos vien tonne pätkätyöpaikkaan sivutuloverokortin, niin ei kai multa vaan todellisuudessa mene enempää veroa kuin päätulosta, koska on "sivutuloa"? Veroprosentillahan ei kait ole väliä, koska nostan sen joka tapauksessa liian isoksi, jotta saan veronpalautuksia jouluna. Mutta kai ne siis laskevat pää- ja sivutulolle samat prosentit? Vai miten se menee?

Mulla kun ei ole kumpikaan varsinaista päätuloa, kun olen opiskelija.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinne missä teet enemmän työtä veisin päätuloverokortin ja toiseen sivutulo. Mutta kannattaa lasketuttaa verotoimistossa oikeat prosentit niihin.
Joten onko väliä, vienkö tonne pätkäänkin nyt päätuloverkortin, kun en kuitenkaan samanaikaisesti toisella puljussa työskentele?
 
Alkuperäinen kirjoittaja poikkeuksellisesti harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinne missä teet enemmän työtä veisin päätuloverokortin ja toiseen sivutulo. Mutta kannattaa lasketuttaa verotoimistossa oikeat prosentit niihin.
Joten onko väliä, vienkö tonne pätkäänkin nyt päätuloverkortin, kun en kuitenkaan samanaikaisesti toisella puljussa työskentele?
Jos sinulla on alkuperäinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja poikkeuksellisesti harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinne missä teet enemmän työtä veisin päätuloverokortin ja toiseen sivutulo. Mutta kannattaa lasketuttaa verotoimistossa oikeat prosentit niihin.
Joten onko väliä, vienkö tonne pätkäänkin nyt päätuloverkortin, kun en kuitenkaan samanaikaisesti toisella puljussa työskentele?
Jos sinulla on alkuperäinen.
Tilaan joka tapauksessa uudet verokortit verotoimistosta, joten sieltähän saan "alkuperäisen"?
 
Alkuperäinen kirjoittaja poikkeuksellisesti harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja poikkeuksellisesti harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinne missä teet enemmän työtä veisin päätuloverokortin ja toiseen sivutulo. Mutta kannattaa lasketuttaa verotoimistossa oikeat prosentit niihin.
Joten onko väliä, vienkö tonne pätkäänkin nyt päätuloverkortin, kun en kuitenkaan samanaikaisesti toisella puljussa työskentele?
Jos sinulla on alkuperäinen.
Tilaan joka tapauksessa uudet verokortit verotoimistosta, joten sieltähän saan "alkuperäisen"?
Kyllä jos tilaat.Eikö tuossa aiemmin ollut kyse että et tilaisi.

http://www.vero.fi/?article=3600&path=5,39,482&language=FIN täältä löytyy tietoa.
 
Sivutuloa
Sivutuloverokortilla kaikki tulot. Unohtakaa se päätuloverokortti ja muut, sama määrä veroa pitää kuitenkin maksaa.

Valitsette vuosiarvion kaikista palkkatuloista siihen. Toimitatte jokaiseen paikkaan tasan samanlaisen sivutuloverokortin (tai näytätte, sillä sitä ei tarvitse heille luovuttaa). Jos vuoden lopulla arvio vaikuttaa menevän pahasti pieleen, niin hankitte uuden sivutuloverokortin haluamallanne prosentilla, jolla tilanne korjaantuu tai maksatte rästit/saatte palautuksen seuraavana vuonna.
 

Yhteistyössä