Vertaako teillä lapset lahjojen määrää vai kokoa keskenään?

Meillä siis 4 lasta. Jotain lahjoja olen osatnut (lähes kaikki), mutta nyt tuli ongelmaksi se, että esikoiselle on 2 lahjaa, joista toinen iso (autorata), pienemmille muutamia pikku lahjoja. Hankinko siis esikoiselle lisää lahjoja ja muut saa muutaman pienen lahjan?
Voi kun pääsis noiden ajattelutasolle....
 
itse muistan...
...kakarana että lahjojen määrä laskettiin. Mutta myös se koko vaikutti. juurikin muistan kuinka pikkuveli sai lahjaksi ison polkuauton ja mä vain kirjekuoressa vuoden ratsastustunnit-lahjakortti ja ratsastusleirille lahjakortin... Mulla varmasti arvokkaimmat lahjat mutta... Kai se sisarkateus on tuota... En sitten tiedä miten tän päivän lapset toimii... Mutta äkkiseltään teet niin tai näin niin aina joku kokee saavansa vääryyttä... Meillä lapset vielä niin pienet etteivät ymmärrä koko joulua, mutta tuskailen varmasti muutaman vuoden päästä saman asian kanssa.
 
Anu-78
meillä noi vanhemmat 12v ja 8v kilpailee siitä et mitä on saanut ja onko NE SAMANLAISET, aina pitäs olla samanlaiset lahjat molemmilla tai yleensäkkin mitä ostetaan. Ja sit jos ostetaan samanlaiset ni sit tuleekin se että me ei mitään kaksosia olla et ei haluta samaa, ota nyt tuostakin selvää mikä on hyvä ja mikä ei :/ nuorimmainen ei vielä ymmärrä kun on kohta 8kk ikäinen..

muoks. ja kaikki lapset meillä siis poikia
 
bdt
Alkuperäinen kirjoittaja papuski:
Meillä siis 4 lasta. Jotain lahjoja olen osatnut (lähes kaikki), mutta nyt tuli ongelmaksi se, että esikoiselle on 2 lahjaa, joista toinen iso (autorata), pienemmille muutamia pikku lahjoja. Hankinko siis esikoiselle lisää lahjoja ja muut saa muutaman pienen lahjan?
Voi kun pääsis noiden ajattelutasolle....
No kylla nuo meidan ovat osanneet keskenaan verrata. Se on luonnekysymys, jotkut lapset eivat valita mutta saattavat omaksua kilpailumentaliteetin sitten isompana muilta.
 
Keittiönoita
Esikoisen ollessa varsin pieni - oisko ollut 4 v - tyttö oli koko syksyn ollut erityisen kiltti.Ihan vaan siksi, että joulupukki tällä kertaa huomioisi hänen kiltteytensä. Jouluna sitten tyttö sai about 15 pakettia ( huom! meillä on ihan kohtuullisen iso suku lahjoja laittamaan =) ) ja rasavilli ja tottelematon serkkunsa noin 70 pakettia. Muistan vielä, miten likka kotiin tullessamme mietti, olinko pessyt ikkunat huonosti vai miksi tontut eivät nähneet, kumpi se kiltti oli ollut, kun kerran joulupukki toi serkkupojalle niin paljon enemmän lahjoja kuin hänelle. Se oli se joulu, kun meillä puhuttiin joulupukista, vanhemmista, vanhempien varallisuudesta yms ensimmäistä kertaa.
 
Esikoinen on tarkka, ja jotenkin niin raivostuttava ollut aina just tosta, kun oon kaikille lapsille opettanut ettei se materia ole tärkeää. Eli hän kyllä pitää silmällä sisarustensa lahjamäärää SEKÄ arvoa, ei pelkästään jouluna vaan kun muksuilla sattuu olemaan synttärit peräkkäisinä kuukausina niin muistaa omana synttärinään kertoa kuuluvasti mitä sisarukset saivat synttäreinään. Tän kun vois kitkeä tosta muksusta pois :(
 
vieras
En ole koskaan huomannu että olis vertailleet. Jokaiselta pyritään toteuttamaan yksi lelutoive, tai sitten ostetaan joku isompi yhteiseksi. Kyllä 9v viime jouluna sanoi miksi ei saanut yhtä paljon leluja kuin pikkuveli, mutta sitten katottiin että sai paljon muutakin kivaa (dvd:n, kivoja kirjoja yms).
 

Yhteistyössä