Vertaileeko teillä lasten isovanhemmat

sitä mitä lasten kanssa tekevät, kumpi tekee enemmän, kumpi kivempia juttuja jne.?

Minä olen sillon tällön melkein raivonpartaalla kun kuuntelen kun äitini vertaa itseään anoppiini. Anoppi tekee enemmän lasten kanssa ( tai tähän mennessä lähinnä esikoisen kanssa kun kuopus vielä niin pieni ) reissuja ja muuta mukavaa puuhaa. Käyvät nuotiolla paistamassa makkaraa, marjastamassa, sienestämässä, hoitavat puutarhaa, leipovat, laittavat ruokaa, käyvät reissuissa ( viimeeksi viime lauantaina Disney on ice- showssa ), anoppi käyttää tyttöä ratsastamassa jne. jne.

Meidän äiti viettää aikaa kyllä mielellään aikaa lasten kanssa mutta hänen luonaan lapset touhuavat itsekseen. Ehkä joskus värittää tai pelaa jotain lautapeliä mutta muuten lapset leikkivät ja äitini lukee lehteä, on tietokoneella, laittaa ruokaa tms. Joskus leipovat.
Äitini käy myös kerran viikossa esikoisen kanssa uimassa uimahallissa ja nyt sitten sanoi että "******* Ei kyllä saa uimassa ruveta käymään ******:n kanssa. Se on meidän juttu. Kyllä suutun jos ****** rupee ******* viemään uimaan" :kieh:
Joskus huomaan että koittaa keksiä juttuja anopistani jotta minun mielipiteeni hänestä muuttuisi. ARGH! :headwall:
 
Tottakai olen kiitollinen, eihän siitä ole kyse :eek: Ärsyttää vaan toisen tapa koittaa keksiä jotain millä tuntisi itsensä paremmaksi. Miksi heidän edes pitäisi tehdä yhtä paljon lasten kanssa? :eek: Eikai isovanhemmuudessa ole kyse siitä että kumpi tekee enemmän?

Välillä en voi sietää äitini seuraa tuon takia :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja moneen junaan:
mä luulen ettei sun äitis tunne itseään paremmaks yms..vaan huonommaksi. On kateellinen..siis ei sanan merkityksessä..mutta kuitenkin..
Ei tunnekaan paremmaksi mutta haluaisi olla parempi. Miksi ihmeessä pitää vertailla? Sitä en ymmärrä. Kuitenkin molemmat on isovanhempia, ei sitä mikään muuksi muuta.
 
Vertailee |O
Siis miehen vanhemmat lähinnä. Mun vanhemmat asuvat 150km:n päässä meistä, joten miehen vanhemmat, kun asuvat n. 2km:n päässä niin ihan käytännön syistä näkevät lapsiamme useammin. Tästä syystä he sitten ovat vetäneet johtopäätöksen, että vain he tuntevat lapsemme ja ovat heidän kanssaan läheisiä ja vain heillä on lapsiin tietty suhde ja side.

Aina sitten synttäreillä kun tavataan koko porukka eli mun ja miehen vanhemmat ovat samaan aikaan kylässä, niin anoppi ja appiukko koko ajan suuree ääneen selittävät miten mamman poikia nuo meidän lapset ovat ja kertovat pikkutarkasti millaisia lapsemme ovat, miten nukkuvat, mitä syövät jne. Aivan kuin mun vanhemmat eivät tietäisi lapsistamme hölkäsen pöläystä.

Ja näin he antavat myös kuvan, kuin olisivat hyvinkin tiiviisti tekemisissä kanssamme ja hoitaisivat lapsiamme alvariinsa. Totuus on kuitenkin toinen. Oikein välillä harmittaa kun he sukulaisten edessä selittävät esim. kuopuksemme yöunista, aivan kuin olisivat hänen kanssaan öitä viettäneet |O
Mutta oon käsittänyt, että se on sellaista kilpailua eli pitää oikein vääntää veistä vanhempieni haavassa, kun he kaipaavat ja ikävöivät poikiamme välimatkan takia niin appivanhempien on oikein sitten korostettava asemaansa lähi-isovanhempina.

Tosiasiassa mun vanhemmat silti ovat enemmän mukana arjessamme, eli vaikka ei nähdä niin puhutaan kaikesta.
 

Yhteistyössä