Vertailun vuoksi: minkä ikäisenä miehesi muutti pois kotoa? entä sinä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli siis lähes kaikkien kohdalla mies on muuttanut kotoa myöhemmin, jotkut jopa reilusti yli parikymppisinä. Mistä mahtaa johtua?
Usein armeija käydään lukion/ammatillisen koulutuksen perään, ja toisinaan siinä menee se puoli vuotta kun sen alkua odotellaan. Inttiaikana ei ole oikein järkevää muuttaakaan, ja sen jälkeen sitten pikkuhiljaa, riippuen vähän mihin menee opiskelemaan tms. Minusta aika loogista.
 
janeminttu
minä 16v ja mies 21v
Ja tästä pohdinnasta Miksi pojat ovat kotona pidempää..
Hyvä esimerkki äitipuoleni ja velipuoleni: Velipuoli halusi muuttaa pois kotoa ja mennä ammattikouluun toiselle paikkakunnalle. Äiti ei laskenut kun Eihän poika pärjää, osaa ruokaa laittaa, hallitse rahankäyttöä ym. Jäi samalle paikkakunnalle opiskelemaan, elää vanhempien rahoilla vaikka käy töissä..Näitä äidin poikia isolla äällä. Tytär sai mennä ja tehdä mitä halusi, rahaa ei tippunut vaikka oli tarve, jos rahaa annettiin niin takaisin maksua kyseltiin.. Auto ja ajokorttikin pojalle ostettiin ja kustannettiin mutta tytär joutui itse maksamaan kaikki.. Että tytöt pärjää kun on pakko mutta pojille ei anneta mahdollisuutta vaikka haluaisi. Ja jos sitä ilmaista rahaa jaetaan niin moniko nuori siitä etemmäs lähtee? Harmittaa vaan siskopuolen puolesta kun mulle välillä on sydäntään purkanut. Meillä oli kans että äiti suosi veljeäni mutta ei noin räikeästi!
 
tt
Minä 19 v. (lukion jälkeen) ja mies 20 v. (lukion & armeijan jälkeen). Asuttiin molemmat 4 vuotta itsekseen ja sen kyllä huomaa ;). Molemmat osaa tehdä kotihommia, tosin mies on ahkerampi. Hän siivoaa kerran viikossa säännöllisesti, itse lähinnä tiskailen ja auttelen miestä tarpeen mukaan :).
 

Yhteistyössä