Vertaistukea lapsen asioiden hoitoon.

Eli jutun nimi on se, hoidan avopuolisoni ja tämän exän yhteistä lasta 1-3 viikonloppua kuukaudessa. Alkaa vaan pikku hiljaa kypsyttää äidin käytös. Olen vain ämmä, lehmä, lortto, yms. Kun keskustelevat mieheni kanssa tai keskustelemme äidin kanssa. Enemmän ongelmaa kuitenkin aiheuttaa jatkuva yritys pompotella minua. Minun pitäisi hakea lapsi ja viedä lapsi äidilleen ja jos en suostu kun sovittu että äiti hakee niin tämä suuttuu.

Juuri pari päivää sitten äiti ei edes laittanut minulle viestiä vaan miehelleni töihin, että lapsi pitää tuoda klo 15 pihaan. Ja siis että minun pitäisi viedä lapsi. Mies kyseli asiasta minulta että onko lapsen äiti ollut minuun yhteyksissä kun hän ei töissä kerkeä näitä vaihtoja hoitaa. Minä enkä mieheni edes siis tiedetty että lapsi menossa jo sinä päivänä äidilleen. Laitoin sitten äidille viestiä, etten pysty lasta viemään koska asiasta ei oltu sovittu. Ilmoitin että hänen täytyy lapsi tulla hakemaan. Kysyin myös monen aikaan vaihto tehdään että tiedän laittaa lapsen valmiiksi. Äidiltä ei tullut missään vaiheessa viestiä aikataulusta vasta kun ilmoitti että 5min ja on pihassa. Auta armias jos minä tai mieheni tekisimme niin.

Kertokaa teidän kokemuksia uusioperhe elämästä ja siitä miten etenkin lasten hoito sujuu ja millaiset välit ja yhteistyö on lapsen/lasten toiseen vanhempaan. Olen aika kädetön mitä tässä voi tehdä. Ollaan niin loppu miehen kanssa siihen että asia kun asia menee aina hirveäksi vääntämiseksi äidin takia.
 

Yhteistyössä