Vesirokko

Onko kellään tietoa, kuinka kauan vesirokko kestää ? Siis, tiedän että lapset ovat yksilöitä. Mietin vaan, että kauanko noita pahkuroita kellukoineen mahtaa ilmestyä, kun tuntuu, että niitä tulee koko ajan vaan lisää. Ja niitä meinaan on.....
t: pallukkapoikien äiti
 
5v poikani sai ensimmäisen näppylän. Rokko "räjähti" kaksi päivää ensimmäisen näpyn jälkeen ja uusia näppylöitä tuli vielä kolmen päivän ajan. Vieläkin on muutama näppy rakkulavaiheessa, suurin osa kuitenkin jo ruvella.
 
vesirokkoa ainakin täällä seinäjoen kupeessa. Siskon yhdellä lapsella oli rokko ennen joulua, siitä kaks viikkoa, niin sisarukset. Kävimme kylässä, ja kaksviikkoa niin meidän neidillä 3v8kk ekat näppylät kaulalle, siitä muutaman päivä lisääntyivät ja ruvet 5:nä päivänä kaikissa näppylöissä. Helposti päästiin neidin kohdalla, ei kuumetta.No taas meni kaks viikkoa ja poika 9kk sairastui, näppyjä ensin otsalle ja sitten sukupuolielimiin. Niitä ei ollut paljoa eli helposti meni meillä, ei valvottu öitä. Toki pienempi ei syönyt mitään kiinteää, että ehkä oli myös näppylöitä suun limakalvoilla, tai jotain. Nyt oltu 2 pv terveenä tai no yskä ja nuha vaivaavat vielä kummallakin. Näpyt tarttuvat niin kauan, kunnes kaikki ovat ruven peitossa, myös ilma teitse. Ja kyllä olen sitä mieltä että mitä pienempi lapsi on sairastaessaan rokon, niin sitä helpommalla pääsee.(ei nyt ihan vastasyntyneenä kuitenkaan :) )
 
Mulla itelläni oli vesirokko viime kevään. Olin silloon 26 vee, ja jos teillä vaan on mitenkään mahollisuutta käydä tartuttamassa muksuja ni menkää ihmeessä. Se oli aikuis iällä ihan kamalaa, ja mulle nous 40 asteen kuume. Mulla oli vielä lapset 4vee ja toinen 7kktta samaa aikaa, ettei herkkua ollu. Näppyjä tuli aika pitkään uusia, mutta sitte yhtäkkiä ne vaan kävi arpeuttuun. En muista mutta kyllä tais mennä puoltoista viikkoa enneks mä lähin kämpästä pihalle.

Yks hyvä konti lievittää kutinaa ja sitä kun ne tuntuu tosi kumilta, mä kastelin yhen ohuen lakanan ja verhouduin siihen kuin myös tein tyttärelleni, silloon sai hyvin nukuttua. Päänahassa olevat oli kaikista kauheimpia!
ja toinen mitä apteekista saa on Mentoli-RisiiniöljySprii. Se lievitti kanssa kutinaa koska se viilensi, se oli vaan aika hetkellistä se helpotus.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 11:34 Mariia kirjoitti:
Mulla itelläni oli vesirokko viime kevään. Olin silloon 26 vee, ja jos teillä vaan on mitenkään mahollisuutta käydä tartuttamassa muksuja ni menkää ihmeessä. Se oli aikuis iällä ihan kamalaa, ja mulle nous 40 asteen kuume. Mulla oli vielä lapset 4vee ja toinen 7kktta samaa aikaa, ettei herkkua ollu. Näppyjä tuli aika pitkään uusia, mutta sitte yhtäkkiä ne vaan kävi arpeuttuun. En muista mutta kyllä tais mennä puoltoista viikkoa enneks mä lähin kämpästä pihalle.

Yks hyvä konti lievittää kutinaa ja sitä kun ne tuntuu tosi kumilta, mä kastelin yhen ohuen lakanan ja verhouduin siihen kuin myös tein tyttärelleni, silloon sai hyvin nukuttua. Päänahassa olevat oli kaikista kauheimpia!
ja toinen mitä apteekista saa on Mentoli-RisiiniöljySprii. Se lievitti kanssa kutinaa koska se viilensi, se oli vaan aika hetkellistä se helpotus.
Mäkin hommasin tota mentoli-risiiniöljyspriitä, kerran kokoeilin esikolle; huusi kun hyeena, kun se alkkoholikirveli raavituissa kohdissa. Ja kun näppyjä oli vieri vieressä, niin käytännössä sen laittaminen oli turhaa kidutusta. Apteekista hommasin Bepanthol lotionia, se ei kirvellyt ja tuntui auttavan meillä hyvin. Sitä voi käyttää esim. auringonpolttamiin ja sisältää jotain ihoa uudistavaa vitamiinia tms. Se toimi meillä ja onneksi tauti on kohta voitettu meillä, onpahan sitten sairastettu. :wave:
 
Meillä oli vuosi sitten miehellä ( yli 40 v) vesirokko ja pojalla. Hyvin meni pojalla ohi ja niin miehelläkin sitten lopuksi. Me vähän huuhdeltiin tavallisella vichyvedellä ihoa. Se ainakin auttoi eikä kirvellyt. B)
 

Yhteistyössä