Vesirokkonäpyn tulehdus? help

moi ja hyvää uutta vuotta! :D

meillä on 3 v. esikoinen vesirokossa, on jo ruvella näpyt mutta yksi näpyistä on varmaan tulehtunut. ympärillä punainen alue ja on kipeä. luin netistä että tulehdus voi pahimmassa tapauksessa levitä :eek: mietin jo että lähden päivystykseen mutta mies sai puhuttua että soitan huomenna vasta lääkärille...onko jollain kokemusta noista tulehtuneista vesirokkonäpyistä??
 
Kyllä mä olen siinä uskossa elänyt että siinä on tulehdusta estävää.....pitää aamulla kattoo miltä näppy näyttää ja soitella tuohon lääkäriasemalle. jos sais vaikka antibioottirasvaa tms.
 
sairaanhoita
Alkuperäinen kirjoittaja Gardenia:
Kyllä mä olen siinä uskossa elänyt että siinä on tulehdusta estävää.....pitää aamulla kattoo miltä näppy näyttää ja soitella tuohon lääkäriasemalle. jos sais vaikka antibioottirasvaa tms.
Panadol ei ole tulehduskipulääke.
Burana ja Pronaxen ovat.

Pidä puhtaana ja suihkuttele vedellä.
 
vieras
Meillä pojalla tuli tosi pahoja märkiviä, isoja näppyjä kasvoihin silmien alle ja poskiin. Oli pahan näköisiä ja käytin lääkärissä. Jotain salvaa muistaakseni piti silloin laittaa.
 
Perskeles! pitää huomenna sit antaa Pronaxenia heti aamusta. tahtoo olla vaan niin pahaa että poika monesti yökkii sen pois. mutta sanokaahan vielä, eihän mun tarvi olla huolissani että se tulehdus leviäis nyt yöllä mihinkään muualle??
 
vieras
apteekista saa nykyään sitä vesirokko ainetta..joku poxclean tai sinneppäin.TOSI mahtavaa ainetta =) ei olisi meillä selvitty ilman sitä...auttoi just niihin tulehtuneisiinki näppyihin eikä kirvele lapsen iholla vaan viilentää ja ei tarvii raapia niin lujaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gardenia:
no mä luin ettei sellaseen näppyyn jossa on jo rupi päällä, sais laittaa enää sitä vesirokkovoidetta? kun iho on tavallaan auki, niin se kirvelee tms.
kyllä me laitettiin,se on sellasta antiseptista vaahtoa joka säilytetään jääkaapissa..ei tullu mieleenkää etteikö saisi laittaa..huh,no onneksi meillä auttoi se aine :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gardenia:
meillä ei ole sitä vaahtoa vaan apteekin oma vesirokkovoide. Miten sitä MÄRKÄRUPEA hoidettiin???
Ai jai,sitä ei missään nimessä :( meillä huusi tenavat aivan hirveesti ja nyt kun tuli "uusille" lapsille niin ostettiin tuota vaahtoa ja voi että oli pelastus!niitä näppyjä oli aivan kamalasti,ihan joka paikka täynnä :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gardenia:
no mä luin ettei sellaseen näppyyn jossa on jo rupi päällä, sais laittaa enää sitä vesirokkovoidetta? kun iho on tavallaan auki, niin se kirvelee tms.
Ei sitä saakkaa vaan tuota poxcleanvaahtoa eli mitä oli, ostin ainakin molempia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gardenia:
no mä luin ettei sellaseen näppyyn jossa on jo rupi päällä, sais laittaa enää sitä vesirokkovoidetta? kun iho on tavallaan auki, niin se kirvelee tms.
Ei täällä tuo voide kirvellyt.
Kyllä se kirvelee, meillä tyttö kieltäytyi heti kun meni rikki tuosta voiteesta, vaahtoa sai laittaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gardenia:
no mä luin ettei sellaseen näppyyn jossa on jo rupi päällä, sais laittaa enää sitä vesirokkovoidetta? kun iho on tavallaan auki, niin se kirvelee tms.
Ei täällä tuo voide kirvellyt.
ja tuubissakin lukee antiseptinen ja viilentävä voide lievittämään vesirokon aiheuttamaa ihon kutinaa ja tulehtumista.
Sivellään iholle monta kertaa päivässä.

 
vieras
- Kortisonivoiteita ei näppylöihin sen sijaan pidä käyttää, sillä ne voivat edesauttaa tulehdusta, muistuttaa Anne Junnonaho.

Vesirokkovoide sisältää mentolia ja desinfioivia aineita. Periaatteessa voide vastaa koostumukseltaan mentolispriitä, mutta on voiteen muodossa. Voidetta saa sivellä ihoon useitakin kertoja päivässä.

http://www.keskipohjanmaa.net/gen/197809.asp
 

Yhteistyössä