Vetäisitkö herneen nenään tästä ?

  • Viestiketjun aloittaja vierasssss
  • Ensimmäinen viesti
"Lissu"
Alkuperäinen kirjoittaja käynyt kerran;29913668:
Vaikka virallisesti laskulla on toki maksuaikaa, tapauksessa, jossa palvelu olisi alunperin pitänyt maksaa heti, ei mulla olisi pokkaa odotella eräpäivää ja maksaa vasta sitten. Minusta on itsestäänselvää, että tuolloin maksetaan välittömästi, eli viimeistään seuraavana päivänä ja silloinkin olisin pahoillaan, että en voinut maksaa saman tien kassalla.
Joo juuri näin, olisin itsekin maksanut laskun samana iltana. :) Tarkoitin että vaikka tuon rinnastaisi normaaliin laskuun, niin erääntynyt se jo olisi. Lasku jossa ei ole eräpäivää ei tarkoita sitä että sen voi maksaa kun viitsii ja muistaa ja sattuu olemaan sen verran löysää rahaa.
 
Hmm...
[QUOTE="vvieras";29912769]Miksi? Eikö ole ammatinharjoittajan moka, ettei osaa ilmaista, ettei käy normaalit maksutavat? Ei se ole asiakkaan ongelma.[/QUOTE]


Kenen ongelmasta oikeastaan onkaan kyse, kun aloittaja itse kirjoittaa yhdessä viestissään näin:

"Mulla oli tiedossa että maksutapa on käteinen, kertoi ekaa aikaa varattaessa. unohdin vaan käydä nostamassa rahan.

ap"
 
Peesaan.
[QUOTE="vieras.";29913231]"En muistanut ottaa rahaa automaatista" = siellä ei ollut mitään otettavaa. "Alkoi puolentoista viikon päästä..." = hitto kun ei vieläkään ehtiny elarit tilille ja nyt jo nihilisti muistuttelee.[/QUOTE]

Näin. Joillekin vain ei mahdu kaaliin että jos sitä rahaa ei ole, silloin ei myöskään osteta/hankita yhtään mitään ennen kuin on rahaa maksaa, tarvittaessa myös sillä parjatulla käteisellä.
 
vierasa
Ap on täysi idiootti, mutta kun tuli puhe tuosta käteisestä. Itse asun Ruotsissa, jossa on tavoitteena saada maasta kokonaan käteisvapaa mahdollisimman pian. Moni paikka täällä onkin jo käteisvapaa, kuten esimerkiksi tietyt liikennevälineet ja eräät monitoimiareenat. Siksi minusta kuulostaa todella hassulta ajatukselta, että pitäisi olla aina varalta käteistä mukana. En edes muista millon viimeeksi olen käyttänyt käteistä.
 
"Vieras."
Mulla oli tiedossa että maksutapa on käteinen, kertoi ekaa aikaa varattaessa. unohdin vaan käydä nostamassa rahan.

ap
Ei ole asiallista -sulta. Jos sä olet etukäteen tiennyt että tarvitaan käteistä etkä ole siihen varautunut, saat laskun jota et heti maksa vaan firma joutuu siitäkin muistuttamaan.

Mistä sä tossa vetäisit herneen nenuun? Ja koska meinasit sen laskun maksaa?

Jos mä olisin sun tilanteessa ja ihan lahopäisyyteni takia unohtanut niin ne käteiset kuin laskun maksamisenkin niin olisin tosi nolona ja kiitollinen että muistutettiin. Maksaisin heti.
 
"vvieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29912920:
Kyllä mulla ainakin on lompuukissa aina käteistä satanen jos toinenkin. Onhan se tietysti helppoa, kun on mistä ottaa, toista se on ilmeisesti teillä velkaripsien räpsyttelijöillä.

Edit: Mutta jos jostain syystä ei olisi ollutkaan, niin olisin maksanut laskun ihan tasan sillä sekunnilla kun pääsisin kotiin. Todella noloa venytellä laskun maksamista viikkotolkulla.
Mulla on sellainen korttikotelo puhelimen mukana. En käydä enää edes lompakkoa, koska sillä ei ole mitään virkaa nykyään. On jännää haukkua asiakasta velaksi ostajaksi, jos ammattinharjoittaja ei osaa tehdä businestä (tarjota normaalia maksutapaa).

Mä en ole aloittaja, joten turha valittaa, etten maksanut laskua ajoissa. Kerroin vaan, että en ole joka päivä koneen ääressä. Olen koneen ääressä ehkä (siten, että ei ole blokattuja yhteyksiä) ehkä kerran viikossa. Mikäli laskussa ei ole eräpäivää, ei tulisi mieleenkään vaivautua avaamaan konetta sen takia.
 
[QUOTE="vvieras";29914008]Mulla on sellainen korttikotelo puhelimen mukana. En käydä enää edes lompakkoa, koska sillä ei ole mitään virkaa nykyään. On jännää haukkua asiakasta velaksi ostajaksi, jos ammattinharjoittaja ei osaa tehdä businestä (tarjota normaalia maksutapaa).

Mä en ole aloittaja, joten turha valittaa, etten maksanut laskua ajoissa. Kerroin vaan, että en ole joka päivä koneen ääressä. Olen koneen ääressä ehkä (siten, että ei ole blokattuja yhteyksiä) ehkä kerran viikossa. Mikäli laskussa ei ole eräpäivää, ei tulisi mieleenkään vaivautua avaamaan konetta sen takia.[/QUOTE]

Tämä lause tiivistääkin asenteesi, joten tästä aiheesta on ilmeisesti turha jatkaa. Sinä et arvosta muita ihmisiä sen vertaa, että maksaisit velkasi pois.
 
"rrr"
Mun mielestä tuollaisessa tilanteessa (asiakkaalle mainittu cash only-systeemistä etukäteen, asiakas unohtaa käteisen ja saa sitten erikoisjärjestelyn eli laskun) etiketti aika selkeästi sanoo että totta hitossa se lasku maksetaan sitten samana päivänä, tai ihan viimeistään seuraavana. En oikein keksi mitään syytä minkä takia noin ei voisi tehdä - ehkä joku akuutti monen päivän sairaalareissu.

Kaikissa huutonet-keskusteluissakin sillöin tällöin näkee jengiä vinkumassa kun saivat negatiivista palautetta ja hupihuutajan leiman kun "mä nyt en tod käy sähköpostejani katsomassa joka päivä!!!!", aaaaargh. Ihan sama jos normaalitilanteessa tarkistaa sähköpostit kerran viikossa ja on tottunut maksamaan kaikki laskut yhdellä kertaa kuukauden x päivä, joskus pitää kuitenkin tajuta tehdä poikkeuksia tarpeen mukaan.
 
"vvieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29914211:
Tämä lause tiivistääkin asenteesi, joten tästä aiheesta on ilmeisesti turha jatkaa. Sinä et arvosta muita ihmisiä sen vertaa, että maksaisit velkasi pois.
Mä en ole koskaan jättänyt maksamatta laskuja. Onko sulla lukihäiriö?
 
"hei haloo"
[QUOTE="kääkkä";29912667]No oikeestihan sun olis pitänyt maksaa se koko homma puolitoista viikkoa sitten siinä huollon yhteydessä. Itse olisin kyllä maksanut sen saamani laskun jo samana päivänä. En olisi vetänyt hernettä nenään.[/QUOTE]

Ihan just näin. Jos se laskulla maksaminen ei edes alunperin ollut vaihtoehtona, vaan pakon sanelema juttu kirjoittaa se lasku sulle, niin miten kehtaat olla maksamatta sen samana päivänä??? Ei ehkä kannata mennä samaan paikkaan uudestaan, saattaa tapahtua vahinkoa työn jäljessä :D
 
viera.s
Aloittaja ei ole asiakas, vaan se ripsienhoitaja, jonka asiakas on vetänyt herneen nokkaansa huomautuksesta. Eikö muut muka tätä havainneet? Ei hernehtinyt asiakas kirjoittaisi tapauksesta tuolla tavalla.

Aloittajalle siis toteaisin, että sulle nyt sattui pers'aukinen asiakas, joka raivoamiselleen vaan peittelee maksukyvyttömyyttään. Kannattaisi hankkia se maksupääte, sillä nuorempi ikäluokka, joka niitä ripsiä laittelee, on tottunut maksamaan ensi sijassa kortilla. Paljastuu myös herkemmin, jos asiakkaalla vaan ei ole rahaa maksaa, kun ei ole tällaista "unohdin nostaa rahaa" -tekosyytä käytettävissä.
 
tuli mieleen, kävin kerran pikkukylän kampaajalla. ilmeisesti oli joskus ollut ongelmia saada rahojaan. edellä ollut asiakas kaiveli laukkuaan "voi hitsi mulla jäi rahapussi kotiin, voinks mä käydä maksamassa myöhemmin?"
kampaaja "ok". kirjoitti paperille asiakkaan nimen velkaa summa ja laittoi sen teipillä seinään.
asiakas vähän nikotteli "laitatko sä sen lapun tohon seinään"
kampaaja "joo"
yllättäen asiakkaalta löytyikin rahaa...
 
Vier
Minäkin tiedän yhden yrittäjän joka hyväksyy vain käteistä...hänen kohdallaan ei kyse ettei olisi varaa korttipäätteeseen. En tiedä miksi sorsii kortteja, eikö tajua ettei nykyajan korteilla ole mahdollista tiliä ylittää. Hänelle maksan aina käteisellä.
 

Yhteistyössä