vi... että voi olla #&%?$!* olo

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:41 Miri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:37 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:32 Miri kirjoitti:
Joo, mun tapauksessa se kertoo justiinsa siitä, että mä haluan olla yksin, piste. Ja luojan kiitos mulla on mies, joka kunnioittaa mun yksityisyyttä. Edellinen menikin vaihtoon justiinsa sen takia, että se oletti mun elävän pelkästään sille ja sen tarpeille.
Siis eläydy nyt hetki tilanteeseen. Jos itse olisit mies ja olisi tullut riitaa jonka päätteksi lähtisit ulos jäähdyttelemään tunteita. Vaimosi olisi viimeisillään raskaana ja synnytys voi käynnistyä hetkenä minä hyvänsä. Aiemmin olet sanonut haluavasi olla ehdottomasti paikalla lapsesi synnytyksessä.

Katsotko tuolloin että se oma yksityisyytesi ja rauhasi olisi niin tärkeä että olisit sen takia valmis jättämään lapsesi synnytyksen väliin?
Jos olisin tarpeeksi v.ittuuntunut niin todennäköisesti kyllä. Jos ei kertakaikkiaan kiinnosta pätkän vertaa nähdä toisen naamaa just sillä kertaa niin ei synnytyskään sitä asiaa muuttaisi. Mutta mulla nyt onkin suht. tiukka raja muutenkin siinä mitä jaksan kuunnella ja mitä en.
No onneksi sinulla ei ole lapsia. =) Ikävää jos oma v.ittuuntuminen ajaa lapsen edelle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:41 Miri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:37 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:32 Miri kirjoitti:
Joo, mun tapauksessa se kertoo justiinsa siitä, että mä haluan olla yksin, piste. Ja luojan kiitos mulla on mies, joka kunnioittaa mun yksityisyyttä. Edellinen menikin vaihtoon justiinsa sen takia, että se oletti mun elävän pelkästään sille ja sen tarpeille.
Siis eläydy nyt hetki tilanteeseen. Jos itse olisit mies ja olisi tullut riitaa jonka päätteksi lähtisit ulos jäähdyttelemään tunteita. Vaimosi olisi viimeisillään raskaana ja synnytys voi käynnistyä hetkenä minä hyvänsä. Aiemmin olet sanonut haluavasi olla ehdottomasti paikalla lapsesi synnytyksessä.

Katsotko tuolloin että se oma yksityisyytesi ja rauhasi olisi niin tärkeä että olisit sen takia valmis jättämään lapsesi synnytyksen väliin?
Jos olisin tarpeeksi v.ittuuntunut niin todennäköisesti kyllä. Jos ei kertakaikkiaan kiinnosta pätkän vertaa nähdä toisen naamaa just sillä kertaa niin ei synnytyskään sitä asiaa muuttaisi. Mutta mulla nyt onkin suht. tiukka raja muutenkin siinä mitä jaksan kuunnella ja mitä en.
Vitsit mä nauran täällä vedet silmissä, herätän kohta noi nappulatkin... :LOL: :LOL: :LOL:

onko sitt niin, että jos ap on tarpeeksi v.ittuuntunut mieheensä ja päättäkin ettei haluakaan synnyttää sellaisen kurjan idiootin lastakaan enää, se voi nyt sitten päättää jättää synnyttymättä vaikka sattuisi se synnytys käynnistymään ihan nyt näillä näppylöillä? Eli me taidetaan sitte kuitenkin puhua niistä isien oikeuksista, eikös vaan...??? :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:19 Miri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:14 äiti kirjoitti:
MIRI mitä sä tiedät kun sulla ei ole lapsia etkä tiedä miten synnytyksen alla tarvii tukea. :headwall:
En mä varmaan tiedäkkään. Kun mä olen semmonen yksinäinen susi...joka ei yhtään ihmistä halua tuekseen niin, että ne siinä seisoo, koska se on niiden velvollisuus. Kyllä niiden on siinä seisottava ihan omasta halustaan.
Ja mä en puhunut nyt mieheni velvollisuuksista vaan omista tunteistani
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:39 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:32 Miri kirjoitti:
Joo, mun tapauksessa se kertoo justiinsa siitä, että mä haluan olla yksin, piste. Ja luojan kiitos mulla on mies, joka kunnioittaa mun yksityisyyttä. Edellinen menikin vaihtoon justiinsa sen takia, että se oletti mun elävän pelkästään sille ja sen tarpeille.
On ihan kaksi eri asiaa, onko kokonaan olemassa toiselle ja toisen tarpeille, vai onko tavoitettavissa silloin, kun toinen todella sitä tarvitsee. Mä en voi kuvitella että mun nykyisen miehen kanssa kävisi niin että puhelimet olisi kiinni puolin tai toisin, jos toiselle tulisikin joku hätä juuri silloin kun mä olisin viettämässä sitä kallisarvoista aikaa keskenäni: mikään oma aika ei ole niin tärkeää, etteikö sitä voisi lykätä tunnilla, kahdella, viikolla, jos se toinen tarvitsee mua juuri sillä hetkellä. Sama toisinpäin: miehellä ei ole koskaan mitään niin tärkeää etteikö sitä voisi siirtää tai hetken odottaa, jos mä sattuisin joutumaan kolariin, isä kuolisi tai käynnistyisi vaikka se paljon puhuttu synnytys. Sama pätee lapsiin: niille ollaan aina tavoitettavissa, silloinkin kun neiti on isällään mä olen aina puhelin mukana, jos akku on loppu ilmoitan toisen numeron mistä mut tavoittaa. Mutta ehkä me ollaan sitten jotenkin erikoisia. :/
Me ollaan sitte yhtä erikoisia.
:D
Voi sen oman ajan ottaa ilman, että iskee puhelimen kiinni. Se on aika itsekäs temppu, jos tietää, että perhe voi tarvita apua.
 
sitähän se on kun on perhe että ei oo enään itse etusijalla,ei ensimmäisenä ajatella itseään.
Kyllä noin "itsekkäälle " on ehkä hyvä pysyä ilman lapsia. toisaaltas varmasti se lapsi sais sielläkin pääkoppassa uuden tärkeysjärjestyksen
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:41 Miri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:37 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:32 Miri kirjoitti:
Joo, mun tapauksessa se kertoo justiinsa siitä, että mä haluan olla yksin, piste. Ja luojan kiitos mulla on mies, joka kunnioittaa mun yksityisyyttä. Edellinen menikin vaihtoon justiinsa sen takia, että se oletti mun elävän pelkästään sille ja sen tarpeille.
Siis eläydy nyt hetki tilanteeseen. Jos itse olisit mies ja olisi tullut riitaa jonka päätteksi lähtisit ulos jäähdyttelemään tunteita. Vaimosi olisi viimeisillään raskaana ja synnytys voi käynnistyä hetkenä minä hyvänsä. Aiemmin olet sanonut haluavasi olla ehdottomasti paikalla lapsesi synnytyksessä.

Katsotko tuolloin että se oma yksityisyytesi ja rauhasi olisi niin tärkeä että olisit sen takia valmis jättämään lapsesi synnytyksen väliin?
Jos olisin tarpeeksi v.ittuuntunut niin todennäköisesti kyllä. Jos ei kertakaikkiaan kiinnosta pätkän vertaa nähdä toisen naamaa just sillä kertaa niin ei synnytyskään sitä asiaa muuttaisi. Mutta mulla nyt onkin suht. tiukka raja muutenkin siinä mitä jaksan kuunnella ja mitä en.
Tämä oli kyllä hauska. Jos sitten ajattelee että se olisikin ollut vaimo joka olisi suuttunut ja lähtenyt ulos, synnytys käynnistyisi ja hän päättäisi olla ilmoittamatta miehelle (=sinulle) mitään koska ei haluaisi nähdä tämän naamaa juuri sillä hetkellä. Hankkisi sitten toisen tukihenkilön ja saisit vasta myöhemmin kuulla lapsesi syntyneen ilman sinun läsnäoloasi.

Pystyisitkö todellakin miehenä olemaan tuntematta mitään v.itutusta vaimoa kohtaan ja toteamaan vaan että hän nyt sattui tarvimaan omaa aikaa ja synnytys vaan sattui pahalle hetkelle?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:50 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:41 Miri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:37 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:32 Miri kirjoitti:
Joo, mun tapauksessa se kertoo justiinsa siitä, että mä haluan olla yksin, piste. Ja luojan kiitos mulla on mies, joka kunnioittaa mun yksityisyyttä. Edellinen menikin vaihtoon justiinsa sen takia, että se oletti mun elävän pelkästään sille ja sen tarpeille.
Siis eläydy nyt hetki tilanteeseen. Jos itse olisit mies ja olisi tullut riitaa jonka päätteksi lähtisit ulos jäähdyttelemään tunteita. Vaimosi olisi viimeisillään raskaana ja synnytys voi käynnistyä hetkenä minä hyvänsä. Aiemmin olet sanonut haluavasi olla ehdottomasti paikalla lapsesi synnytyksessä.

Katsotko tuolloin että se oma yksityisyytesi ja rauhasi olisi niin tärkeä että olisit sen takia valmis jättämään lapsesi synnytyksen väliin?
Jos olisin tarpeeksi v.ittuuntunut niin todennäköisesti kyllä. Jos ei kertakaikkiaan kiinnosta pätkän vertaa nähdä toisen naamaa just sillä kertaa niin ei synnytyskään sitä asiaa muuttaisi. Mutta mulla nyt onkin suht. tiukka raja muutenkin siinä mitä jaksan kuunnella ja mitä en.
Tämä oli kyllä hauska. Jos sitten ajattelee että se olisikin ollut vaimo joka olisi suuttunut ja lähtenyt ulos, synnytys käynnistyisi ja hän päättäisi olla ilmoittamatta miehelle (=sinulle) mitään koska ei haluaisi nähdä tämän naamaa juuri sillä hetkellä. Hankkisi sitten toisen tukihenkilön ja saisit vasta myöhemmin kuulla lapsesi syntyneen ilman sinun läsnäoloasi.

Pystyisitkö todellakin miehenä olemaan tuntematta mitään v.itutusta vaimoa kohtaan ja toteamaan vaan että hän nyt sattui tarvimaan omaa aikaa ja synnytys vaan sattui pahalle hetkelle?

Veit ajatukset päästäni. Kieltämättä tällainen pieni näpäytys on käynyt mielessä. "Niin että oma syys ku oli puhelin kiinni :LOL: :LOL: "
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:52 MaRLaSingeR kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:50 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:41 Miri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:37 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:32 Miri kirjoitti:
Joo, mun tapauksessa se kertoo justiinsa siitä, että mä haluan olla yksin, piste. Ja luojan kiitos mulla on mies, joka kunnioittaa mun yksityisyyttä. Edellinen menikin vaihtoon justiinsa sen takia, että se oletti mun elävän pelkästään sille ja sen tarpeille.
Siis eläydy nyt hetki tilanteeseen. Jos itse olisit mies ja olisi tullut riitaa jonka päätteksi lähtisit ulos jäähdyttelemään tunteita. Vaimosi olisi viimeisillään raskaana ja synnytys voi käynnistyä hetkenä minä hyvänsä. Aiemmin olet sanonut haluavasi olla ehdottomasti paikalla lapsesi synnytyksessä.

Katsotko tuolloin että se oma yksityisyytesi ja rauhasi olisi niin tärkeä että olisit sen takia valmis jättämään lapsesi synnytyksen väliin?
Jos olisin tarpeeksi v.ittuuntunut niin todennäköisesti kyllä. Jos ei kertakaikkiaan kiinnosta pätkän vertaa nähdä toisen naamaa just sillä kertaa niin ei synnytyskään sitä asiaa muuttaisi. Mutta mulla nyt onkin suht. tiukka raja muutenkin siinä mitä jaksan kuunnella ja mitä en.
Tämä oli kyllä hauska. Jos sitten ajattelee että se olisikin ollut vaimo joka olisi suuttunut ja lähtenyt ulos, synnytys käynnistyisi ja hän päättäisi olla ilmoittamatta miehelle (=sinulle) mitään koska ei haluaisi nähdä tämän naamaa juuri sillä hetkellä. Hankkisi sitten toisen tukihenkilön ja saisit vasta myöhemmin kuulla lapsesi syntyneen ilman sinun läsnäoloasi.

Pystyisitkö todellakin miehenä olemaan tuntematta mitään v.itutusta vaimoa kohtaan ja toteamaan vaan että hän nyt sattui tarvimaan omaa aikaa ja synnytys vaan sattui pahalle hetkelle?

Veit ajatukset päästäni. Kieltämättä tällainen pieni näpäytys on käynyt mielessä. "Niin että oma syys ku oli puhelin kiinni :LOL: :LOL: "
Jeps. Mutta toivotaan nyt kuitenkin että antaa hetken odottaa ja saatte välinne selvitettyä. Muistuta kuitenkin miestä siitä miten olisi voinut käydä....

Hyviä öitä ja koita saada levättyä! :hug:
 
vielä
Pakko sanoa, että puhelimen sulkeminen ja jopa pitkäaikainen vastaamattamuus on helposti jonkinlainen hylkääminen ellei sille ole toisenkin tiedossa olevaa järkisyytä. Perheessä on oltava vastuu toisesta ja sama pätee jopa parisuhteeseen. Omaehtoisuus ei pitkälle kanna.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:49 Dietorelle kirjoitti:
sitähän se on kun on perhe että ei oo enään itse etusijalla,ei ensimmäisenä ajatella itseään.
Kyllä noin "itsekkäälle " on ehkä hyvä pysyä ilman lapsia. toisaaltas varmasti se lapsi sais sielläkin pääkoppassa uuden tärkeysjärjestyksen
Tämä oli sellainen kommentti mihin jo pitää tarkertua. Anteeksi nyt vain hyvä laihdutusvalmiste, mutta minullakin on perhe. Meillä ei vain kuulu siihen perheeseen lapsia. Se on pahinta sorttia kapeakatseisuutta ajatella, että vain lapset tekevät perheen. Mutta ei siitä sen enempiä.

Ja tuohon itsekkääseen kommentoisin vain sen verran, että jos 99% ajasta on kuitenkin sen perheen käytettävissä, niin en minä nyt järkyttävästä itsekkyydestä menisi missään tapauksessa puhumaan. Jos sen yhden prosentin ajasta haluan käyttää siihen, että saan oman pääni pidettyä kasassa niin eiköhän minulla siihen liene kuitenkin oikeus ilman, että mistään itsekkyydestä aletaan edes puhua. Siitäkin kun kärsii pääasiassa perhe, jos yksi loikkii seinille ja ahdistustansa purkaa siellä neljän seinän sisällä.
 
tuota
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:32 Miri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:49 Dietorelle kirjoitti:
sitähän se on kun on perhe että ei oo enään itse etusijalla,ei ensimmäisenä ajatella itseään.
Kyllä noin "itsekkäälle " on ehkä hyvä pysyä ilman lapsia. toisaaltas varmasti se lapsi sais sielläkin pääkoppassa uuden tärkeysjärjestyksen
Tämä oli sellainen kommentti mihin jo pitää tarkertua. Anteeksi nyt vain hyvä laihdutusvalmiste, mutta minullakin on perhe. Meillä ei vain kuulu siihen perheeseen lapsia. Se on pahinta sorttia kapeakatseisuutta ajatella, että vain lapset tekevät perheen. Mutta ei siitä sen enempiä.

Ja tuohon itsekkääseen kommentoisin vain sen verran, että jos 99% ajasta on kuitenkin sen perheen käytettävissä, niin en minä nyt järkyttävästä itsekkyydestä menisi missään tapauksessa puhumaan. Jos sen yhden prosentin ajasta haluan käyttää siihen, että saan oman pääni pidettyä kasassa niin eiköhän minulla siihen liene kuitenkin oikeus ilman, että mistään itsekkyydestä aletaan edes puhua. Siitäkin kun kärsii pääasiassa perhe, jos yksi loikkii seinille ja ahdistustansa purkaa siellä neljän seinän sisällä.
Kannattaisikohan tuo 1% käyttää sellaiseen aikaan kun ei ole esimerkiksi synnytyksen alkamisesta pelkoa? Voihan sitä ulos lähtiessään vaikka sanoa että "otan nyt puhelimen mukaan, mutta haluan todellakin olla rauhassa, eli älä soita kuin äärimmäisessä hädässä!" Jos siis oikeasti välittää tulevasta lapsesta ja haluaa olla tämän synnytyksessä mukana. ja yleensähän mies voisi vaikka tuossa tilanteessa ajatella että raskauden ja tulevan synnytyksen takia vaimo on normaalia herkemmässä tilassa ja suodattaa kommentit tämän mukaan.

Jos oikeasti on noin impulsiivinen niin kyllä pitäisin sitä itsekkyytenä. Ei perheellinen ihminen voi noin suuttuessaan kääntää selkäänsä koko perheelleen. Mitä jos esimerkiksi lapsi olisi sairaana ja mies suuttuisi lähtien noin pois. Lapsen tilan heikkenisi ja hän joutuisi sairaalaan, ehkä kriittiseen tilaan. Kuka vanhempi pystyy oikeasti silloin sanomaan että oma aika on tärkeämpi kuin olla läsnä lapsen luona?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:48 Hömppä kirjoitti:
No huhhuh Miri!! Oon 100% varma et jos oisit tuossa tilanteessa niin mielipiteesi olisi aivan eri!!
Toivottavasti ei olisi. Se olisi kovin ikävää olla niin ailahtelevainen, että mielipide vaihtuisi useammin kuin sukat...
 
Tuli mies sitten eilen kotiin joskus 4 aikaan, eikä synnytyskään käynnistynyt. Herran baarivalinta oli kyllä sen verran huvittava että en edes voinut enää muuta kuin nauraa kun oli niin huonona yöllä. Olis tullut ikuinen leima ottaan kun ihmiset olisi synnytyksen jälkeen kysellyt "No mitenkäs synnytys meni?" No siinähän se, "..... oli ONNELASSA :kieh: :kieh: :LOL:

Pientä vahingoniloa oli ilmassa :D Mutta puhdisitpa jännitteet taas pois vaikka vähän överiksi menikin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 14:23 MaRLaSingeR kirjoitti:
Tuli mies sitten eilen kotiin joskus 4 aikaan, eikä synnytyskään käynnistynyt. Herran baarivalinta oli kyllä sen verran huvittava että en edes voinut enää muuta kuin nauraa kun oli niin huonona yöllä. Olis tullut ikuinen leima ottaan kun ihmiset olisi synnytyksen jälkeen kysellyt "No mitenkäs synnytys meni?" No siinähän se, "..... oli ONNELASSA :kieh: :kieh: :LOL:

Pientä vahingoniloa oli ilmassa :D Mutta puhdisitpa jännitteet taas pois vaikka vähän överiksi menikin.
Hyvä että kääntyi parhain päin. =)

Kai mies ymmärsi mitä oli vaarassa menettää kun ei ollut tavoitettavissa? Jos näin muistaisi seuraavalla kertaa toimia toisin.
 
Ei ole totta, Miri minkä ikäinen sä olet?? Huikea empatiakyky. Miehellä oikeus lähteä tavoittamattomiin, kun omalla vaimolla voi synnytys käynnistyä koska tahansa? Voisit itsekin naureskella omille kommenteillesi, jos jonain päivänä viimeisilläsi lasta odottaisit. Ei silloin ole oikeutta "kyllästyä puolison naamaan" ja kadota, vaikka olisi kuinka yksinäinen susi, tai mikä nisäkäs tahansa.

Onneksi kuitenkin asiat on aapeellä jo lutviutunut. Kovasti tsemppiä synnytykseen, kohta se pikkuinen jo tuhisee sylissä :hug:
 
Onneks ei käynnistynyt miehen baarikeikalla. Meillä mies vähän löi överiksi kaverin häissä (lauantaina), marmatin aamulla, että mitäs jos käynnistyy, niin eivät huoli synnytykseen mukaan humalaista/krapulaista ukkoa...synnytys käynnistyi sitten maanantaina aamupäivällä...eli aikasta lähellä oli...onneksi kuitenkin mies selvisi siihen mennessä oli prinsessa synnytyksessä mukana.
 

Yhteistyössä