Viekö sterilisaatio haluja naiselta?

Mulla ollut kierukka, olen ollut ihan tyytyväinen. Nyt olis aika vaihtaa ja sterilisaatio houkuttelisi. Vauvoja meille ei enää tule. Mies pelkää "miehisyyden" häviävän jos häneltä pannaan piuhat poikki.
Minä olisin valmis sterilisaatioon mutta pelkään sitä että se vaikuttaisi negatiivisesti halukkuuteen? Kokemuksia?
 
Hmmm...eikö ne klipsit vaan ole mekaaninen este, ettei munasolu pääse vaeltamaan munatorvia pitkin? Näin olen käsittänyt, mutta en ole kyllä asiaan perehtynyt. Samahan se vasektomiassakin, mekaaninen este, etteivät siittiöt pääse lähtemään.
 
[QUOTE="Jenis";29076358]Miten niin menkat loppuu? Sekoitatko nyt sterilisaation ja kohdunpoiston?[/QUOTE]

Yksi nainen sanoi että sterilisaation jälkeen menkat loppui ja sitten tuli sen tilalle iho-ongelmat. Sekoittikohan hän kun minäkin jäin ihmettelemään!?
 
"Maija"
Eihän se mekaaninen klipsi vaikuta hormonitoimintaan eikä menkat todellakaan lopu. Päin vastoin jos on ollut hormonaalinen ehkäisy niin menkat voivat muuttua radikaalisti huonompaan suuntaan...
 
"Jenis"
Yksi nainen sanoi että sterilisaation jälkeen menkat loppui ja sitten tuli sen tilalle iho-ongelmat. Sekoittikohan hän kun minäkin jäin ihmettelemään!?
Aika oudolta kuulostaa... sterilisaatiossa katkaistaan/tukitaan tavalla tai toisella munanjohtimet ja siinä se, ei vaikuta menkkoihin, hormoneihin tai ihoon mitenkään. Mulla on tehty ns. perinteiseen tyyliin laparoskopiassa (en tahtonut kroppaan mitään klipsejä tms. ylimääräistä) yli 2 vuotta sitten, eikä ainakaan vielä ole ilmaantunut tuollaisia oireita :D

Arvet on parantuneet näkymättömiksi, ainoa ongelma oli humautuksesta johtuva hartiapistos pari pv operaation jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="Jenis";29076386]Aika oudolta kuulostaa... sterilisaatiossa katkaistaan/tukitaan tavalla tai toisella munanjohtimet ja siinä se, ei vaikuta menkkoihin, hormoneihin tai ihoon mitenkään. Mulla on tehty ns. perinteiseen tyyliin laparoskopiassa (en tahtonut kroppaan mitään klipsejä tms. ylimääräistä) yli 2 vuotta sitten, eikä ainakaan vielä ole ilmaantunut tuollaisia oireita :D

Arvet on parantuneet näkymättömiksi, ainoa ongelma oli humautuksesta johtuva hartiapistos pari pv operaation jälkeen.[/QUOTE]

Olitko saikulla? Kävitkö yksityisellä?
 
No ei kai tuommoista pitäisi joutua sanomaan kellekkään joka asiaan viitsii perehtyä.

Eiköhän syy ole enemmänkin pelko itse operaatiota kohtaan.
Hih, ei se viitsi perehtyä kun se on niin nounou suoralta kädeltä. Tosiaan vertasi pässin kuohimiseen ja en mä sitä siihen ala painostaakaan.
Mistäs sitä tietää jos se vielä vanhana miehenä siittää liudan pentuja jonkun nuoren misukan kanssa ;)
 
"Jenis"
Olitko saikulla? Kävitkö yksityisellä?
Olin silloin vielä hoitovapaalla, eli en ollut saikulla - enkä kyllä kokenut saikkua tarvitsevanikaan, en tainnut ottaa edes buranaa. Sairaalassa sain jotain kipulääkettä suoraan suoneen ja se riitti. Kävin ihan kunnallisella, hain lähetteen terveyskeskuksesta ja pari kk piti odottaa operaatiota. Nää jonotusajat tosin vaihtelee kunnasta toiseen ilmeisesti aika paljonkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Hih, ei se viitsi perehtyä kun se on niin nounou suoralta kädeltä. Tosiaan vertasi pässin kuohimiseen ja en mä sitä siihen ala painostaakaan.
Mistäs sitä tietää jos se vielä vanhana miehenä siittää liudan pentuja jonkun nuoren misukan kanssa ;)
No eihän siinä kiveksiä poisteta, ihme ukko :LOL:

Mutta onhan se niin, että jos sterilisointi on sinulle tärkeä asia, ettet halua enää lapsia, niin kyllä se silloin on sinun hommasi kun ukko ei halua edes keskustella mahdollisuudesta.

Eihän se reilulta tunnu tietenkään, mutta siitä kimpaantuminen ei kyllä asiaa edistä mitenkään, jokaisella on oikeus omaan kehoonsa :)
 
"vieras"
Miehelle tuo on kyllä huomattavasti helpompi toimenpide ja sen takia täällä mies jonottaa vasektomiaan. Itsekin olisin voinut kyllä mennä sterilisaatioon, mutta miehen mielestä minä olen "kärsinyt" jo tarpeeksi kun olen kaksi lasta synnyttänyt :D
 

Yhteistyössä