Vielä kerran vitamiineista...

Tuolla edellisessä vitamiini ketjussa tulikin jo hyvin jutut selviksi, mutta yhden asian vielä kokeneemmilta vitamiinien popsijoilta haluaisin kysyä. Eli määrästä? Paljonko päivässä sitten syötte niitä vitamiineja? Esim jos ootte multivitaa tms syönyt? Entäs miehenne? Jos sitä sinkkiä (?) mies on syönyt, niin paljonko.

Mä meen tänään kauppaan ostaan purkkikaupalla vitamiineja. ;)
 
Juu, tuli mullekkin vitamiinit taas mieleen kun tämä pimeys alkaa taas käymään luonnolle.

Mä olen syönyt eri monivitamiini-valmisteita ohjeen mukaisesti. Parasta olisi ilmeisesti ostaa raskaana oleville ja imettäville tarkoitettuja sen A-vitamiinin vuoksi. Itse olen kuitenkin käyttänyt tavallisia valmisteita. Annos vakiona sen vuoksi, että kun kaikkea kuitenkin tulee jo ravinnosta niin ettei rasvaliukoisia (A, D & E) tule liikaa.

Lisäksi olen syönyt MorEpaa tai Möllerin Omaga 3 annostusohjeiden mukaan ja vielä erillistä foolihappo valmistetta, minkä toin kyllä ulkomailta. Mutta foolihappoahan saa Möllerin uudesta omega 3+fooli -valmisteesta jos haluaa.

Tosin ei ole valmisteet jeesanneet, joten tiedä häntä. Mutta koska ruokavalio on aika kohdillaan niin en uskalla ylitellä annostuksia.
 

Yhteistyössä