Vielä koirista eli jos suunnittelet hankintaa niin minkä rotuinen ja miksi?

Itse haaveilen lyhytkarvaisesta colliesta. Syystä, että ovat lempeitä, pirteän ja mukavan näköisiä ja sopivan kokoisia. Koirakuume on, mutta vasta parin vuoden kuluttua voi alkaa etsimään koirulia meille =)
 
Meillä kyllä ikuinen koirakuume on molemmilla, mutta ennemmin ei tule uutta koiraa, ennen kuin toisesta nuista on aika jättäny. En ota kolmea koiraa kerralla samaan taloon.
Noo, rodusta on tietysti keskusteltu, ja vihtoehtoja on malinois tai lk collie
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Itse haaveilen lyhytkarvaisesta colliesta. Syystä, että ovat lempeitä, pirteän ja mukavan näköisiä ja sopivan kokoisia. Koirakuume on, mutta vasta parin vuoden kuluttua voi alkaa etsimään koirulia meille =)
meillä serobi jossa yhdistyy dallu ja nahka :heart:
 
vieras
amerikanbulldog.se vaan on nii ihana..ja lapsiperheelle ihanteellinen..ja toki oli mikä rotu tahansa ni sen pystyy pilaamaan mut hyvin koulutettuna todella ihana ja seurallinen koira..tarttee liikuntaa paljon ja saan hyvän lenkkikaverin siitä :)
 
labris, en oo sille allerginen, lapsiystävällinen ja hyvä seurakoira myös järvessä.

toinen ois villakoira
 
sMII
Mun suosikki olis joku isokokoinen koira,mies ei niin tykkäisi,eikä olla päästy sopuun siitä asiasta,joten ilman koiraa vielä ollaan...=)
Susikoira ja alaskanmalamuutti vetäis puoleensa,meillä on kotona sussari ollukki,olis tuttu rotu. Irlannin,- ja englanninsetterit ei kans oo hassumpia,ei liian isoja ja erittäin ystävällisiä!
 
Lyylikki
Meidän seuraava koira (joskus vuosien, vuosien päästä) on tolleri. Sopivan kokoinen, ei jää jalkoihin eikä vie puolta huonetta maatessaan. Ulkonäkö ja muutaman rotunsa edustajan esittämä luonne miellyttää.

 
Luonne, liikunnan tarve, koko ja ulkonäkökin vähän ovat saaneet päätymään seuraaviin vaihtoehtoihin: parsonrusselinterrieri, tiibetinterrieri, valkoinen ylämaanterrieri, länsigöötanmaanpystykorva, suomenlapinkoira tai kääpiösnautseri. Ehkä jo tänä vuonna...
 
Lyylikki
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
noita suomenlapinkoiria mäkin oon kuolannu kun sellanen meil on aina ollu (paitsi nyt) mutta silti toi tanskis houkuttelis kans.. jos ottas molemmat :xmas:
Joo! Ja ota molemmat pentuina korkeintaan kuukauden välein! Se kannattaa, kyllä kaksi pentua menee siinä missä yksikin :saint:.

Menisköhän joku yhtä halpaan kuin me aikoinaan :headwall: ;)?
 
novascotian noutaja tai sakemanni.
alun perin etsin sakemannia siis ennen tuota meidän vanhaa rouvaa. Mutta olen aivan myyty noihin tollereihin pois en antas ja varmaan sellainen meille tulee myöhemminkin... Vielä kuitenkin tuo sakemannikin kummittelee tuolla ajatuksissa.
 
Hmmm... Vaikea päättää. Nyt on lapinkoira ja sekarotunen. Lapinkoira on ihana (niitä ollut ennenkin), ehkä sellainen. Belgianpaimenkoira houkuttaa myös, ollut meillä aikanaan ja ihana olikin. Toisaalta haluisin rotikan :/ Hankalaa... No onneksi on aikaa miettiä =)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Malamuuni ois haaveissa :heart:
(Alaskanmalamuutti)
Mammutit on ihania :heart: Mä haaveilen koirasudesta, mutta on oletettavaa, etten muuta mihinkään korpeen omakotitaloon (kun ei ole sitä ajokorttiakaan ), joten mammutti varmaan seuraavaksikin koiraksi. Ellen sitten osta kämppää Helsingin keskustasta, jolloin otan vain kissan.

 

Yhteistyössä