Vielä trampoliinista...?

Onhan sitä asiaa täällä jo puitu. Meillä lapset kinuaa trampoliinia, olen kuumeisesti sitä miettinut ja suoraan sanottuna hirvittää ettei sillä vain satu jokin haaveri... Nämä tapaturmat jotka ovat sattuneet, onko kyseessä ollut "väärin käyttö"...? minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisestä vehkeestä, jaksaako lapset sitten loppupeleissä sillä kauan pomppia? pomppulinnakin voisi olla kiva, mutta olla sitä täyttämässä ja tyhjentämässä....
 
minuel
meille ei sitä tappopeliä tule, koska en jaksa vahtia omia, saati sitten naapurin lapsia siinä. kyllä hurjalle näyttää kun siinä trampalla juostaan ja ollaan hippaa yms. ja aikuisia ei näy missään.
 
minä en sitä hankkisi. sukulaisperheessä on, ja eivät vahdi muksujaan. lapset hyppii porukalla välillä päällään, välillä selällään.. eikä vanhemmat piittaa käyttöohjeista. eivät jaksa kuulemma vieressä istua ja vahtia, on kuulemma lapsen oma syy jos sattuu koska on sanottu :eek:

kieltämättä raivostuttaa. \|O

naapurin tytöllä meni solisluu poikki tramppiksella hyppiessä. pomppi yhtä aikaa kaverinsa kanssa ja osuivat yhteen.

jos valvoo lapsia ja noudattaa käyttöohjeita, vehje varmasti on mukava ajanviete. en sitten tiedä, riittääkö lasten mielenkiinto jos on sääntöjen mukaan hypittävä. siellä tuttavaperheessäkin kun se idea on nimenomaan se, että tehdään pölllöyksiä ja vöyhätään. mutta lapsia on erilaisia. noilla kun ei sitä kasvatusta muutenkaan kovin paljoa harrasteta.
 
Meillä on 4,3-metrinen nyt neljättä kesää (turvaverkko on toki myös). Ei ole kuuna päivänä sattunut mitään. Kyllä jaksavat pomppia päivästä ja vuodesta toiseen, ei laannu innostus. Ja kivaa se on minustakin :whistle:
 
meillä on ja ei todellakaan ole mikään tappokone oikein käytettynä. On ollut kaksi vuotta ja nyt on kolmas kesä lähdössä ja ainuttakaan tapaturmaa ei ole meillä sille sattunut.


kun toimitaan sääntöjen mukaan, ihan yhtä turvallien kuin polkupyörä esim. elikä suojaverkko, yksi hyppii kerralla ja vanhemmat valvoo. Jos näihin ei kykene, eli ei raski ostaa verkkoa, ei jaksa laittaa lapsille sääntöjä ja jos ei viitsi valvoa, niin silloin on paras olla hankkimatta sitä.

alkuinnostuksen jälkeen laantunut, saattaa mennä päiviä, ettei se kiinnosta ketään. jonakin päivänä saatetaan sit haluta hyppiä useammin.
 
Meillä on trampoliini nyt toista kesää. Se on sijoitettu takapihalle, olkkarin okkunan taakse. suojaverkkokin on. Isompia en aina vierestä vahdi, mutta ikkunasta nään ja luulen koko ajan. Nää isot on siis 10 vuotiaita. Pienien kanssa olen aina vierellä.

Meillä saa hyppiä vain yksi kerrallaan. Ja hyppy aika 10 min. kerrallaan. Riitojen välttämiseksi munakello vahtii hyppy aikaa :D Ja sillon kun ei aikuisia ole kotona ei saa hyppiä. Verkko on varmuudeksi latettu lukoilla lukkoon jottei kiusauksia tule.

Hyvin ovat totelleet. Kaveritkin uskovat, että meillä ei trampassa pelata eikä kaksin hypitä.

Yhtään haavaria eikä läheltä piti tilanteita ole syntynyt.
 
Meilläkin trampoliini on nyt toista kesää. Vielä ei ole sattunt vahinkoja, eikä toivottavasti satukaan. Ei ole suojaverkkoa, mutta trampoliini on se isoin, mikä koko on helposti saatavilla, eli 4,6m. Säännöt on semmoiset, että kaksi saa hyppiä kerrallaan ja mä valvon hyppimistä jos en ulkona, niin sitten sisältä. Eikä saa hyppiä, jos aikuisia ei ole kotona.
 

Yhteistyössä