Vihaan tätä ylipainoani!! Miksen pysty laihduttamaan?!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja entäpä;26046324:
tai toisinpäin... ottaisit omaa aikaa ja alkaisit harrastamaan/hakisit jotain tsemppiä elämään jotta voisit olla tyytyväisempi elämääsi ja itseesi.
Niin, opiskelen töiden ohessa (harrastus lähinnä), joten muita harrastuksia ei juurikaan nyt ole. Tai se liikunta olis nyt pakko aloittaa. Elämääni olen tyytyväinen, itseeni en. Tai muuten itseenikin, mutta tuo prkleen paino vie kyllä mielen maahan vaikka elämä muuten onkin ihanaa. Ne menee mulla ihan käsi kädessä, paino ja itsekunnioitus, kun toinen laskee niin toinen nousee ja toisinpäin. Jotenkin pitäis kääntää se minäkuva pois puntarista, mutta ei vain onnistu. Toisaalta en halua kyllä tähän painoon ollakaan tyytyväinen, silloin menisi se vähäinenkin into laihduttaa.
 
"sondersson"
[QUOTE="aloittaja";26046103]Niin, jokainen vanhempi varmaan osaa arvostaa sitä omaa aikaa :) Tuo toinen neuvo varmaan tepsis paremmin, että pistäisin mieheni ruokakauppaan, hän kun ei herkkuja ostele.

Ihania ootte, kun annatte vinkkejä ja tsemppausta, ne on kultaakin kalliimpia! :)[/QUOTE]

Näinhän se on :) Mut ei nuin välttämättä tarvii pitkään tehä. Ite menin lasten kans samaan aikaan nukkuun ehkä noin viikon ajan ja sitten iltasyöpöttely jo jäi pois. Mutta jokaisen pitää etsiä ne itelle sopivat jutut, se on tärkeintä onnistumisen kannalta.
Ite pystyin kaupassa olemaan ostamatta herkkuja mut ahdoin sit iltasin niitten sijaan jotain muuta, eli pakko oli jotain saada :(
 
"vieras"
itse aloitin laihduttamisen tammikuussa ja nyt olen 8 kiloa kevyempi. matkaa on vielä 12 kiloa jotta olisin tavoite painossani. yritin viime vuonna laihduttaa itsekseni, mutta aina kun sai jotain pois, kaikki tuli takaisin. tammikuussa löysin fitfarmin ja sillä on nyt menty. keskustelut muiden laihduttajien kanssa ja kannustus mitä sieltä saa on aivan mahtavaa. jaksaa mennä eteen päin. kannattaa kokeilla, jos voi.
 
"Yksi"
Sellainen mikä autta iltasyömiseen, niin tee käsitöitä illalla kun vaikka telkkaa katsot. Silloin ei voi mitään syödä ettei mene työ likaiseksi. Toinen että kun meinaat mennä syömään niin juokin lasi vettä tai jotain muuta terveellistä.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";26046540]itse aloitin laihduttamisen tammikuussa ja nyt olen 8 kiloa kevyempi. matkaa on vielä 12 kiloa jotta olisin tavoite painossani. yritin viime vuonna laihduttaa itsekseni, mutta aina kun sai jotain pois, kaikki tuli takaisin. tammikuussa löysin fitfarmin ja sillä on nyt menty. keskustelut muiden laihduttajien kanssa ja kannustus mitä sieltä saa on aivan mahtavaa. jaksaa mennä eteen päin. kannattaa kokeilla, jos voi.[/QUOTE]

Syksyllä laihdutin Go Fat Go:lla viitisen kiloa, mutta maitorahka alkoi tulla korvista... :D Todella hyvä keino on, en ole kun tota ilmaista kokeillut. Ja heti siis sen kuurin jälkeen repsahdin, eli jotain pitempikestoisempaa pitää nyt kehittää ja saada tästä pysyvä elämäntapamuutos.

Nyt karkaan unten maille. Tämä ilta meni nyt ilman herkkuja, kun täällä naputtelin, että tästä on hyvä aloittaa :)
 
"Inkivääri"
Paraskin sanomaan kun itken täällä mun raskausdiabetestä, mutta toisaalta ainakin voin sanoa rehellisesti että on omakohtaista kokemuksesta ruokavalion muuttamisesta eikä ole helppoo!

Mun "kikat" on tulleet tän rd:n kautta: vaihda jauhot täysjyvään leivonnassa ja ruuanlaitossa, sokeri karppisokeriin, makeanhimoon juo kevytlimsaa tai tilaa karkkeja Yesdeliltä (sokerittomia mutta ei mitään dietorelleja vaan oikeeta namia, eikä voi syödä paljoa ellei halua haista loppupäivää, mutta onpahan jotain makeaa jos tuska iskee), jogurtti vaihda rahkaan (maustamaton maitorahka, sinne vähän marjaa tai hedelmää), syö paljon "karppiruokaa" mutta älä lisää sitä rasvan määrää, eli syö mieluummin vaikka lihaa/kalaa ja salaattia tai vihanneksia kuin perunoita ja kastiketta.

Toivottavasti parin viikon kuuri alkaa näyttämään vaakassa semmoisia tuloksia että siitä se luonnollinen inspis sitten lähtee! Tsemppiä! Itse olen rv 37 eikä ole tullut kuin 1 kilo lisää painoa, joten on tämä kannattanut. Normaalisti olen varsinainen sokeri- ja pullahiiri.
 
"mama"
Luin jostakin, että kromi auttaa makeannälkään (jos on krominpuutetta) Oon nyt syönyt kromia muutaman viikon, ja mielestäni se on auttanut. Makeannälkä on helpottanut tosi paljon.
 
"mama"
Makeannälän karkottamisessa on auttanut myös se, että oon syönyt jotain suolaista herkkua, kun tekee mieli makeaa... herkku kun herkku, mutta mitä vähemmän pystyy olemaan syömättä makeaa, sen helpompaa on olla ilman sitä.
 
kökköliini
[QUOTE="aloittaja";26045716]Tämä ei pidä paikkaansa. Miksen haluaisi normaalipainoiseksi, kerro ihmeessä! Olen kaikessa muussa onnistunut elämäni aikana ja jopa laihduttamisessa, mutta nyt vain tuntuu että paino laskee liian hitaasti (ikäkin varmaan tekee) ja motivaatio loppuu sitten jossain vaiheessa. Mitään sairautta ei pitäis olla, joskus on munasarjat ja kohtu ultrattu ja siellähän se PCO pitäis näkyä jos sitä olisi? Ei siellä ollut kuin ihan normaali löydös. Veriarvot on painostani ja liikkumattomuudesta huolimatta ihan ihanteelliset (kokonaiskolesteroli 4,5, LDL ja HDL todella hyvässä suhteessa, sokeri 5, raskausaikana ei ollut mitään RD:tä tai muutakaan), joten ei pitäis mitään aineenvaihduntasairauttakaan olla. Korvien välissä vaan vikaa ja rutosti... :)[/QUOTE]laihdutus onkin pitkän ajan projekti varsinkin jos on kunnolla ylipainoa, eikä ihmeitä tapahdu viikossa. painon lasku pysähtyy ja se on normaalia, mutta alkaa sitten taas pudota hyvää tahtia. liian nopeasti tiputettu paino tulee yleensä helpommin takaisin varsin reippaasti läskeille.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
kökköliini
[QUOTE="mama";26046854]Makeannälän karkottamisessa on auttanut myös se, että oon syönyt jotain suolaista herkkua, kun tekee mieli makeaa... herkku kun herkku, mutta mitä vähemmän pystyy olemaan syömättä makeaa, sen helpompaa on olla ilman sitä.[/QUOTE]itselläni jos tekee mieli makeaa niin se menee 5-10min ohi jos ei reagoi ja nykyään ei edes tee mieli mitään makeaa koska tietää että ei sitä kuitenkaan tule syötyä, koska en tykkää mistään karkeista tai pullasta tmv.
luojan kiitos ammatin varjopuolia on tuo että kun herkkuja tekee niin niitä ei tee enää itsellä mieli:D
 
"Mina"
Aloita siitä, että rupeat syömään säännöllisesti. Et pidä yli 2h taukoa syömisissä, otat siis jotain terveellistä ja pientä 2h välein, kuten omenan tai ruisleivän. Silloin ei tule sitä älytöntä hiilihydraattien himoa, mikä mulle tulee jos olen monta tuntia syömättä. Lisää ruokavalioon myös paljon kasviksia, aina puolet lautasesta! Silloin ei jää tilaa niin paljon isokalorisille ruuille.

Olisiko sinulla mahdollista aloittaa hyötyliikunta? Pyöräilisit töihin tms. Se toimii jos on sitä tyyppiä, ettei illalla jaksa lähteä erikseen lenkille.. Töihin on kuitenkin pakko mennä, niin on sama taittaa matka liikkuen jos on kohtuullinen matka kyseessä.

Itseltään herkkujen kieltäminen on hyvin vaikeaa, tiedän kokemuksesta. Ehkä paras tapa onkin luoda olosuhteet sellaisiksi, että herkkuja ei tekisi niin hirveästi mieli. Voisitko ostaa kotiin esim. muutaman tikkarin ja imeskelisit pahimpaan herkunnälkään tikkarin? Tai sitten päätät, että saat syödä herkkuja, kunhan olet ensin syönyt esim. kolme porkkanaa.. Sen jälkeen ei pitäisi jaksaa niitä herkkuja enää niin hirveästi.
 
"aloittaja"
[QUOTE="Mina";26047814]Aloita siitä, että rupeat syömään säännöllisesti. Et pidä yli 2h taukoa syömisissä, otat siis jotain terveellistä ja pientä 2h välein, kuten omenan tai ruisleivän. Silloin ei tule sitä älytöntä hiilihydraattien himoa, mikä mulle tulee jos olen monta tuntia syömättä. Lisää ruokavalioon myös paljon kasviksia, aina puolet lautasesta! Silloin ei jää tilaa niin paljon isokalorisille ruuille.

Olisiko sinulla mahdollista aloittaa hyötyliikunta? Pyöräilisit töihin tms. Se toimii jos on sitä tyyppiä, ettei illalla jaksa lähteä erikseen lenkille.. Töihin on kuitenkin pakko mennä, niin on sama taittaa matka liikkuen jos on kohtuullinen matka kyseessä.

Itseltään herkkujen kieltäminen on hyvin vaikeaa, tiedän kokemuksesta. Ehkä paras tapa onkin luoda olosuhteet sellaisiksi, että herkkuja ei tekisi niin hirveästi mieli. Voisitko ostaa kotiin esim. muutaman tikkarin ja imeskelisit pahimpaan herkunnälkään tikkarin? Tai sitten päätät, että saat syödä herkkuja, kunhan olet ensin syönyt esim. kolme porkkanaa.. Sen jälkeen ei pitäisi jaksaa niitä herkkuja enää niin hirveästi.[/QUOTE]

Töihin on matkaa 15km ja kesällä ajattelin kokeilla ainakin toiseen suuntaan pyöräilyä edes joskus. Hankaloittaa vain tuo lapsen vieminen/hakeminen tarhasta, mies ei joka päivä pysty siihen ja halutaan, että piskuinen haetaan viimeistään neljältä kotiin, mikä ei taas pyörällä onnistu. Mutta hyvä idea ja on ollut mielessä, kunhan ilmat vähän lämpenee :)

Kasviksia pitäis todellakin lisätä ruokavaliooni. Töissä käyn yleensä syömässä lounaalla salaatin, mutta kotipäivinä voi mennä koko päivä ilman kasviksia.. :( Se olis kyllä ruokapuolessa se, mihin pitäis panostaa enemmän. Ja juuri tuo, että jättäis vähän pastaa/perunaa/riisiä vähemmälle ja ottais tilalle salaattia. Lisäksi ruokailuvälit tuppaavat venymään, sitäkin pitäis hieman tutkailla, että miten saisin puperrettua 3h:n välein jotain. Yleensähän sitä juuri nälkäisenä menee kauppaan ja sitten sortuu niihin herkkuihin, jo automatkalla saatan mussutella suklaapatukan tms. Ihan narkki kyllä suklaaseen olen, pitää varmaan ottaa alkuun totaalikielto siihen. :(
 
jeps.
Minä myös suht saman kokoinen.
Multa löytyi se PCO myös, joka vaikeuttaa painon pudottamista, nyt syön pillereitä joiden pitäisi vähän auttaa.
Sain muutama vuosi sitten pillereitä syöden laihdutettua 20 kg, söin aivan samalla tapaa kuin ennen pillereiden aloittamista, eli perus ruokaa.
Herkkuja en ole koskaan syönyt mitenkään paljoa, silloin tällöin jotain, mutta ei edes viikottaista.
 
se laihduttaminen ei onnistu muuten kuin siihen pitää olla kova motivaatio. itse olen aloittanut sen laihdutuksen noin sata kertaa ja aina se on lopahtanut, ennen kuin on kunnolla ehtinyt alkaakaan. nyt aloitin vajaa viisi viikkoa sitten ja nyt meinaan onnistua. tässä ajassa paino on lähtenyt 8kg ja 300 g. tosin, ei se mitään laihdutuskuuria kannata aloittaa, vaan tehdä se elämäntaparemontti. sillä syntyy pysyviä tuloksia.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;26047835:
se laihduttaminen ei onnistu muuten kuin siihen pitää olla kova motivaatio. itse olen aloittanut sen laihdutuksen noin sata kertaa ja aina se on lopahtanut, ennen kuin on kunnolla ehtinyt alkaakaan. nyt aloitin vajaa viisi viikkoa sitten ja nyt meinaan onnistua. tässä ajassa paino on lähtenyt 8kg ja 300 g. tosin, ei se mitään laihdutuskuuria kannata aloittaa, vaan tehdä se elämäntaparemontti. sillä syntyy pysyviä tuloksia.
Ihan totta kyllä, kuurilla ei pysyviä muutoksia tule. Mutta tähän alkuun pitää olla kunnon laihdutuskeinot, että saa sen painon tippumaan, kun eipä se sillä normaalilla ruokavaliolla ainakaan kovin nopeasti tipu. Saanko udella, millä keinoin olet saanut laihdutettua? Siis käytätkö jotain menetelmää, vai katsotko vain annoskoot pienemmiksi ja herkut pois? Tosi hieno tulos sulla jo nyt! :)
 
[QUOTE="aloittaja";26047848]Ihan totta kyllä, kuurilla ei pysyviä muutoksia tule. Mutta tähän alkuun pitää olla kunnon laihdutuskeinot, että saa sen painon tippumaan, kun eipä se sillä normaalilla ruokavaliolla ainakaan kovin nopeasti tipu. Saanko udella, millä keinoin olet saanut laihdutettua? Siis käytätkö jotain menetelmää, vai katsotko vain annoskoot pienemmiksi ja herkut pois? Tosi hieno tulos sulla jo nyt! :)[/QUOTE]ensin teet vaikka viikon ajan paperille laskelmaa mitä syöt ja miten paljon, eli miten paljon sinulla tulee kaloreita. sitten tutkit että paljonko tarvitset kaloreita päivässä ollaksesi normaali painoinen. itselläni se on noin 1200 kaloria. sen mukaan sitten lasket annoskoot sopivan kokoisiksi. luonnollisesti kaiki pullat, karkit limukat yms. turhuudet pois. se ei toki tarkoita, etteikö niitä joskus voi syödä. esim. vaikka kerran viikossa kun pysyy silloinkin kohtuudessa. vettä pitää juoda runsaasti. tilasin myös tätä laihdutuslääkettä. orlistat sandos, sitä otetaan korkeintaa kolme tablettia päivässä aterian yhteydessä. mutta vain, jos se ateria sisältää rasvaa. koska muuten siitä tabletista ei ole hyötyä. ja minulle ei ilmeisesti ole niistä juuri mitään hyötyä, koska käytän vähän rasvaa. tuo kalorilaskuri.fi on kätevä näissä kalorinlasku hommissa
 
"ellis"
Oletko pitänyt ruokapäiväkirjaa? Mitä syöt päivän aikaan? Mihin aikaan?
Merkkaa jokaikinen suupala ylös, jolloin saat hyvän kuvan siitä, mitä vatsaan menee. Oikeastihan sinä et tarvitse makeaa, mutta olet totuttautunut siihen, että sitä saat. Toki aivot sanovat, että nyyyt herkkujaaaa, mutta otapa siihen hätään vaikkapa proteiinipatukka, porkkana, jotain korviketta. Protskupatukat ovat tosi makeita, joten pahin makeannälkä taittuu sillä. Kokeile!

Tosiasia on, että paino putoaa, kun kulutus on suurempi kuin energiansaanti. Näin yksinkertaista. Voin kokemuksesta sanoa, että ei todellakaan ole ;) vaan sitä selkärankaa tarttee aivan mielettömästi.
Olen pudottanut itse nyt 8 kiloa, vain sillä että liikun ja katson mitä sinne suuhun menee. Jos en jonain päivänä liiku, lisään sitten salaatin/kasvisten määrää lautasella -energiamäärä putoaa. Kokeile vaikka kiloklubin laskuria (ilmainen ja helppo käyttää!) merkkaa IHAN kaikki sinne, ja katso miten paljon kaloreita tulee päivässä. Pienet muutokset, rasvaton maito,vähärasvainen juusto, makkara jne.

Aina kun mulle iskee tuo olo, että ei tästä hemmetti mitään tule, olisin ennen suunnannut sinne sipsipussille. Nyt otan lasin piimää ja PÄÄTÄN että en syö sipsejä. Itse asiassa en edes osta niitä kotiinkaan enää, sillä kyllähän ne syö jos ne kaapissa ovat.

Muuta ostostottumuksesi niin, että ostat vain ja ainoastaan sellaista kotiin, mitä "voit" syödä. Ei limuja, sipsejä, keksejä (tietenkään en tiedä mitä syöt, joten yleisellä tasolla). Huomioi annoskoot.

Tässä sulle esimerkki Jutta-dieetistä. Syö sen mukaan 3 viikkoa, ja mä vannon, että kiloja putoaa!½

Naisten ruokaohjelma:

Aamiainen

45 g kaurahiutale

100 g raejuusto, rasvaton

150 g mehukeitto, sokeroimaton /

100 g pakastemarjoja

+FAST Omega3 2 kpl

Lounas

100 g kana / 100 g naudanliha max 10% /

100 g kala

50 g kananmunanvalkuainen / 25 g raejuusto,

rasvaton

200 g vihanneksia vapaa valinnaisesti

10 g oliiviöljy

Välipala

1 kpl PROFX Lo-Carb bar / 40 g FAST Dietmix /

250 g maitorahka + 100 g pakastemarjoja

Päivällinen

100 g kana / 100 g naudanliha max 10% /

100 g kala

40 g riisi / 40 g pasta / 170 g peruna /

Real täysjyväleipä 2 viipaletta

200 g vihanneksia vapaa valinnaisesti

Iltapala

250 g maitorahka / 150 g raejuusto, rasvaton

150 g mehukeitto, sokeroimaton / 100 g

pakastemarjoja

10 g vehnälese

+FAST Omega3 2 kpl

Palautusjuoma (heti välittömästi treenin jälkeen,

vain treenipäivinä)

40 g FAST Dietmix

Rasvanpolttoon

• FAST Burner 2-3 kapselia aamulla ja 2-3 kapselia iltapäivällä

• FAST Green Tea 1 kapseli aamuisin

Yllä olevat valmisteet tukevat ja tehostavat dieettiä ja sen onnistumista. Ne eivät ole välttämättömiä

tulosten saavuttamiseksi.

• Pyri juomaan vettä tasaisesti koko päivän ajan, vähintään 3 litraa. Aamulla heti herättyäsi juo tyhjään

mahaan vähintään 0,3 litraa vettä.

• Aterioiden väli vähintään 2 tuntia kuitenkin enintään 4 tuntia.

• Jos jokin ateria jostain syystä jää väliin korvaa se FAST Dietmix 40 g drinkillä tai FAST PROFX Lo-Carb

-patukalla.

• Lisäksi olisi hyvä hankkia monipuolinen monivitamiinivalmiste sekä magnesiumlisä päivittäiseen

käyttöön. Noudata annostusohjeita.

• Mausteita kannattaa käyttää runsaasti. Varsinkin tuliset mausteet auttavat painonhallinnassa niiden

termogeenisten vaikutusten takia. Käytä suolaa ruuissa, koska natrium on erittäin tärkeä koko

painonhallintaprosessissa. Lisätyn suolan määrä pitäisi olla 3-4 g/vrk.

Yleisohje:

Tässä on ohjeistus ruokavalioonne seuraavan 21 päivän ajalle. Lue ohjeet tarkasti ja ajatuksella.

Näin vältyt monelta kysymykseltä.

• Ohjelma on kompromissidieetti ja suunniteltu siten, että se toimii erilaisilla ihmisillä. Hyvin ylipainoinen

laihtuu paljon ja lähellä ihannepainoaan oleva kiinteytyy. GFG-haasteen on läpikäynyt yli 50 000 ihmistä

erinomaisin tuloksin.

• Naisille ja miehille on omat ruokavalio-ohjelmat.

• Älä laita suuhusi mitään, mitä ohjeessa ei sanota. Pienellä napsimisella, lipsumisella ja soveltamisella

ohjelma ei toimi maksimaalisella teholla.

• Emme suosittele vaihtamaan ruoka-aineita, mutta mikäli se on esim. allergian vuoksi pakollista, tarkista

alkuperäisen ruoan ravintosisältö ja valitse tilalle arvoiltaan vastaava tuote. Finelistä (www.fi neli.fi )

löytyy ruokien ravintoarvot parhaiten.

• Kastikkeita ja marinadeja ei käytetä.

• Naudanliha voi olla paistijauhelihaa.

• Tonnikala on vedessä olevaa. Rasvaisista kaloista lohta voi syödä kerran viikossa.

• Kahvia ja teetä voitte juoda entiseen tapaan, mutta ilman sokeria ja vain tilkka rasvatonta maitoa

tarvittaessa. Makeutusjauhetta /-tabletteja voi käyttää. Cafe Latteja tms. ei voi juoda.

• Huolehdi myös riittävästä veden juonnista ja ohjeen mukaisesta suolasta.

• Painot tarkoittavat raakapainoja, eli ne puntaroidaan ennen keittämistä tai paistamista.

• Jos jokin ateria jää väliin, korvaa se FAST Dietmix 40 g drinkillä. Sitä myydään melkein kaikissa

isoissa tavarataloissa, samoin kuin PROFX Lo-Carb -proteiinipatukoita. Forumilla on myös linkkejä

verkkokauppoihin, jotka myyvät tuotteita. Vastaavia muun merkkisiä tuotteita voi käyttää, kunhan arvot

ovat lähellä näitä. Hankkikaa myös sekoituspullo eli sheikkeri, jossa jauheen saa parhaiten sekaisin.

Siellä se kulkee myös hyvin mukana. Syömättä ei siis saa olla yli 4 tuntia! Aterioita ei jätetä siis väliin.

Toivon sinulle hyvää jatkoa!!
 
[QUOTE="aloittaja";26045664]No miehelle on yks lysti kuinka paljon painan, joten sieltä suunnalta ei tule apuja muuta kuin kannustavassa muodossa tietty (kannustaa jos haluan pysyä painossani ja kannustaa, jos haluan laihduttaa :)).

Olen aikaisemmin laihduttanut painonvartijoissa, mutta en jaksais enää sitä pistelaskua ja sekin tuntuu nyt ongelmalliselta, kun en keksi mitään kummempaa keinoa. Joku vinkkas joskus kiloklubista ja sitä ajattelin alkaa testailla. Karppausta olen joskus kokeillut, mutta mulla alkoi tökkiä se rasvan määrä ja paino ei edes loppupeleissä tippunut, joten ei sopinut mulle.

Liikunta pitäis aloitella, mutta miten saan sen tsempin?? Kävelystä en edes pidä, mutta juoksua olen joskus harrastanut ja juoksukoulu olis mielessä aloittaa. Kaiken lisäksi haaveenamme on toinen lapsi ja haluttais pudottaa painoa ennen kuin tulen uudestaan raskaaksi. Takana kaksi keskenmenoa ja pelkään, että ylipaino on niihin yksi syy :(

Ihana löytää täältä kohtalotovereita! Yleensä näkee vain niitä, jotka on joko sinut itsensä kanssa isompana naisena, tai sitten niitä jotka ei ole koskaan ylipainoa nähneetkään... :D[/QUOTE]

koitas kalorilaskuria.

Sinne täytät sun tiedot ja joka päivä kaikki mitä syöt. Se näyttää sulle kalorimäärän paljonko saat syödä ilman liikuntaa ja kun lisäät liikunnan niin nousee päivittäiset kaloritkin. Siellä on myöskin painokäyrä mikä näyttää edistyksen ja muitakin samassa tilanteessa.

Mä tykkäsin olla siellä ja sainkin 1,5kk 7kg pois ja jos olis ollu motivaatio loppuun asti niin olisin varmaan ja kymmeniä kiloja hoikempi. Mä en tykkää itse laskea mitää vaan just se et toi laskee mun puolesta.

on kyllä maksullinen mutta mä tykkäsin käydä sielä.

ai nii! osta kävelysauvat! Niillä on mahtis kävellä ja eikä huomaakkaan kun kilometrejä on tullu jo useita! Ryhti pysyy hyvänä ja allit saa vauhtia! Kuulokkeet korville ja musat soimaan!

ja toinen on uinti. Mä parhaimmillani tempasin 3km uintia yhdellä kertaa. Tehokasta, halpaa ja mukavaa!
 
Viimeksi muokattu:
Asenteestahan sen pitäisi lähteä. Eliminoimalla ne houkutukset jne.
Pari kysmystä:
1. Haluatko että lapsesi joutuu sinut hautaamaan? Tuskin..
2. Kuka ne herkut kotiin ostaa?
3. Missä tilanteessa se retkahdus tapahtui? Voitko sen välttää seuraavalla kerralla?
4. Miksi aloitat "dieetin"? Olenko oikeassa mutta mainitsit vain kerran elämäntapamuutoksen?
5. Mitä liikuntaa harrastat? Voisitko liittyä jollekin kuntoklubille jäseneksi ja "pakottaa" itsesi liikkumaan?
- tähän ei muuten tekosyyksi kelpaa se ettei ole aikaa, sitä saa kyllä järjestymään viimeistään sillä että miehesi vähentää omia iltamenojaan sinun terveyteni vuoksi.
(meillä on 4 lasta ja pääsen 3-4 kertaa viikossa jumppaan)
6. Jos terveys ei ole sinulle se motivaattori niin mikä se olisi?

Tottahan on se ettei millekään nälkäkuurille kannata alkaa siitä ei ole kuin haittaa repsahdat kuitenkin.
Salli itsellesi alkuun vaikka 3 herkkua viikossa. Siis tyyliin 5 palaa suklaata, yksi lakupötkö, yksi pulla.
Vähennä herkkupäivä siten että niitä on vain se yksi viikossa.

Aloita liikunta! Lähe päivisin lapsen kanssa puistoon, mutta menkääkin sinne vähän kauempana puistoon ei siihen lähimpään.

Syö säännöllisesti, suunnittele etukäteen ruoka-ajat. 1,5v lapsillekin täytyy antaa ruokaa sihteellisen usein päivässä syö samaan aikaan mutta järkevästi eli älä korvaa välipalaa kupillisella kahvia/teetä ja pullalla.

Pikkuhiljaa, kyllä se siitä.

Itsekin 158/76 tammikuussa aloitin liikunnan, paino ei ole tippunut paljoakaan mutta lihakset on kasvanut paljon ja senttejä hävinnyt vartaloita sen verran että mieskin sen on huomannut, vaikka itse on sille "sokea".
Kunto on parantunut huomattavasti ja liikkumisesta on tullut tapa.
Kyllähän niitä herkkuihin tulee välillä syötyä, ei sitä voi totaalisesti itseltään kieltää.
Olo on hyvä eikä turvonnut.

Nuo kysymykset on muuten sitten semmoista että vastaa vaikka vaan itsellesi, kirjoita kysymykset/vastaukset peperille ja mieti niitä aina silloin tällöin.
Ne auttaa ainakin mua eteenpäin.
 
"huh"
Mulla vain viitisen ylikiloja nyt tullut ja vielä normipainoinen, ahdistaa niin. Ei tunnu kilot lähtevän.
Olisi kyllä kauheaa olla miestään painavampi, mutta onneksi ei sitä pelkoa.
 
"ellis"
karpata voi muuten ilman sitä järjetöntä rasvanlisäämistä, sitä jopa suositellaan :)
Tavallaan tuo Jutta-dietti on eräänlaista karppaamista, vähennetään hiilareita, kun jää leipä pois ja peruna/pasta/riisi vain kerran päivässä :)

Se meinaa oikeasti auttaa (minulla siis ainakin ) että vähentää sitä leivän puputtamista, jää se marganiini-juusto-leikkele samalla pois. toki jos ne ovat myös vähärasvaisia, niin ei ole paha, kunhan kohtuudella!
 
"aloittaja"
Liikuntaan löytyy kyllä aikaa, ihan omasta laiskuudesta tämä on kiinni. Meillä on vielä itsellämme kuntosali kotona, ettei matkakaan ole mikään este, hävettää tunnustaa :( Kiloklubiin kirjauduin ja alan töiden jälkeen katsella sieltä itselleni sopivia aterioita. Tuo GFG houkuttais kyllä näin alkuun, että tulis sellainen tehostartti, pitäis vain hommata sopivat sapuskat kaappiin sitä varten. Ihana päästä tässä eteenpäin, jotenkin koko alkuvuosi mennyt ihan sumussa tämän projektin kanssa, johtunee osittain keskenmenosta (tunnesyöppö olen joo myös), osittain vaan toivottomuuden tunteesta.

Tänään lähden joko salille tai lenkille eka kertaa piiiitkäään aikaan, pakko ottaa liikunta tähän heti alusta mukaan. Jospa se buustais jatkamaan ruokavaliota, kun ei sitä haluta mässäillä koskaan kun käy liikkumassa. Tai minä en halua. :)
 

Yhteistyössä