vihdoin löytyi apu lapsen pahaan ummetukseen =)

Meillä
auttoi lapsen ummetukseen Pegorion (apteekista),käytettiin tuota n.3kk ja nyt ei ole pian vuoteen tarvittukkaan. Matkalle varaan tuota aina mukaan,ettei ujo kakka aiheuta uudelleen enään ummetusta.
 
"vieras"
Mun lapsi ei voi syödä raakaa porkkanaa tai omenaa, ne jämähtää suoleen ja sit ei mikään liiku moneen päivään. Tää kun saatiin selville, niin vatsa on toiminut pari kertaa päivässä normaalisti =) on tää äidille niin ihanaa kun lapsi huutaa vessasta iloisesti "tuu pyyhkiii" :)
 
"jep"
[QUOTE="vieras";28046075]Meillä ei kyllä enää ekaluokkalainen mainosta omaa veskissä käyntiään edes kotona, varsinkaan paskalla käyntiä. Ei ole sitten tullut mieleen muuttaa ruokavaliota kun se sillä loppujen lopuksi korjautuikin.?[/QUOTE]

Tähän on kyllä pakko sanoa, että jos mainostaa niin se on oikeasti hyvä asia koska silloin tietää, että asia on kunnossa. Yhdellä lapsella meillä meni maha jumiin niin, ettei se toiminut yli kolmeen viikkoon eikä lapsi puhunut siitä mitään. Siinä vasta olikin härdelli sitä korjatessa. Huhhuh. Tästä viisastuneena olen meidän kaikilta lapsilta tasaisesti kysellyt, että toimiiko vatsa. Ja jopa 13 v edelleen kertoo kun toimii.


Ihan hirveetä, eikö? ;)
 
"jep"
[QUOTE="vieras";28046661]johon kuuluu itse tehty kotiruoka, salaatit, leipä... ja liikkuu joka päivä!

Miten ei voi maha toimia jos ei ole mitään sairautta?[/QUOTE]

Joo tosiaan, tilanne on niin, että kaikki ihmiset toimii samalla lailla ja piste päälle.

Todettakoon, että yllämainittu ummetuslapsi oli yli vuoden seurannasta joista 1 kk oltiin täysin dietiillä, en edes muista mikä kaikki oli kiellettyä mutta melkein kaikki. Eikä auttanut. Tämän dieetin määräsi yleislääkäri. Suolistoon erikoistunut lääkäri taas nauroi melkein suoraan päin naamaa, että hohhoijaa, mikään dieetti ei tätä mahaa korjaa. Ja lapsi ON perusterve. Jotkut vaan tarttee suolistoon potkua toiset ei..
 
Kurjenkello harmaana
[QUOTE="vieras";28046661]johon kuuluu itse tehty kotiruoka, salaatit, leipä... ja liikkuu joka päivä!

Miten ei voi maha toimia jos ei ole mitään sairautta?[/QUOTE]

No eikös vaan olekin kummallista? Se, ettemme kaikki toimikaan samalla lailla. Poikani (kaksi kappaletta) 5v 10 kk syövät täsmälleen samalla lailla. Kotiruokaa, salaattia, kasviksia, leipää....ja liikkuvatkin melkoisesti. Toisella aina pehmeä kakka ja toisella kova, toisinaan siis kivikova. Kerropas mullekin, miksi näin on, jos kaikki mainitsemasi takaavat vatsan hyvän toiminnan???
 
Farmaseutti
Ei se Duphalac mikään ihmelääke olekaan, turha pelkästään sen kanssa on vuosikaudet puljata, jos ei kertakaikkiaan auta.

Vaikeimpina kausina Pegorionia tai Movicolia ja jatkuvaan käyttöön Vi-siblin-kuitu. Ihme jos ei lääkäri noita ole ehdottanut... (Toki nämä siis muuten hyvän ruokavalion lisänä.)
 
vierailija
[QUOTE="Stana, post... ]
Mu muksulla auttoi pahaan ummetukseen iltapuuro. Kaurapuuro tai neljän viljan velli veteen keitettynä. Siskollaan ja minulla omena päivässä pitää vatsan kunnossa.
[/QUOTE]
No sitä sentään saa luomunakin
 
vierailija
No eihän Evira vaatinut Valiota edes vaihtamaan tavarantoimittajaa! Muistan hyvin nämä asiat, otin talteenkin, on se senvverran outo juttu vieläkin:

"Valio tosin epäilee, että vastaavanlainen dioksiinin saastuttama erä olisi mennyt kuluttajille myös viime huhtikuussa. Dioksiinia on ollut Valion käyttämässä guarkumissa, joka on elintarvikkeissa käytetty sakeuttamisaine. Guarkumia valmistetaan yhtiölle Sveitsissä, ja raaka-aine on peräisin Intiasta ja Pakistanista." - HS uutisissa -

"Evira sai tiedon dioksiinin esiintymisestä guarkumissa heinäkuussa ja informoi asiasta edelleen Valiota."
- HS uutisissa -

"Pentakloorifenoli ärsyttää ihoa, limakalvoja ja hengitysteitä" sanotaan sen käyttöturvallisuustiedotteessa

22.8. vasta puolen päivän aikaan asiasta kerrottiin eviran sivuilla.
Ja naamarikauppias on oma juttunsa kun g aiheuttaa uniapneaa
 

Yhteistyössä