Vihdoinkin tutkimuksiin

Eilen sitten soitettiin naistentauti polilta aikaa lapsettomuustutkimuksiin n. puolen vuoden odottelun jälkeen. Minulle ja miehelle tulivat omat ajat. Mietittiin vain tuossa eilen että mikäköhän meitä mahtaa odottaa siellä oven takana... :/

Mitä siis ensimäisellä kerralla tutkitaan sekä mieheltä että naiselta vai jutellaanko vain? Mieheltä otettu jo simppa näyte aiemmin ja minulta otettu kaikenmaailman verikokeet, joten mitähän luvassa seuraavaksi?

Toivon niin sydämeni pohjasta että viimeinkin alkaisi tuloksia näkyä :heart:
 
Luppis
Meille tehtiin ihan eka kerralla "peruskartoitus" eli mitä on tutkittu ja muu historia eli onko ollut muita sairauksia, millainen kierto yms. gynejutut. Sitten kun kaikki verikokeet ja simppatetstit oli jo otettu ennen tätä käyntiä, lääkäri totesi ettei ole mitään vikaa missään ja laittoi munanjohtimien aukiolotutkimukseen ja määräsi Clomit. Koska mitään vikaa ei ollut löytynyt, lähdettiin siitä olettamuksesta että ovulaatiossa on jotain häikkää. Nyt tässä on jo 3 inseminaatiota, 4 kuukautta Clomeja, 2 ovulaationinduktiota ja yksi IVF takana eikä vieläkään mitään vikaa missään ole löytynyt..

Eli lääkäri siis haluaa ottaa kaiken mahdollisen huomioon ja päättää, mitä kannattaa jatkossa yrittää. Olen ymmärtänyt että hoidon valintaan vaikuttaa lääkärin näppituntuma siitä, millainen tapaus on kyseessä ja potilaan omat toiveet esim. joku ei halua piikittää tms. Siksi eri lääkärien kanta saattaa vaihdella, mitä tehdään ja kuinka monta kertaa ja millä annoksilla. Mulle esim. yksi lääkäri sanoi et mun munasarjat näyttää siltä et rakkuloita tulee helposti paljon vaikkei PCO.ta tms. olekaan ja sen perusteella laittoi pienet hormoniannokset. Oikeassa oli.


Tämä meni nyt vähän aiheen ohi, mutta toivottavasti saat jotain hyödyllistä irti.

Luppis
 
Tuossa tulikin jo pääpiirteittäin.

Siellä ovien sisäpuolella siis minut ainakin ultrattiin ja mieheltä tutkittiin päällisin puolin vehkeet. Tämän jälkeen Clomit ja Terolutit. Miehelle uusi lähete simppa-analysiin ja myös ultraan. Minulle lähete vatsaontelotähystykseen (jossa siis tehtiin aukiolotutkimus ym.).

Ei mitään kammottavaa.
 
Kiitos vastauksistanne. Eli melkein niinkuin olin ajatellutkin. Ainut asia mikä harmittaa on se miten meihin suhtaudutaan ikämme puolesta, minä siis 21 ja mies 24. Vauvaa ollaan jo yli vuosi yritetty, tuloksetta. Ei merkkiäkään raskaudesta. Toivon vaan että meidät otettaisiin vakavasti... :ashamed:
 

Yhteistyössä