Viherpeukalot! Mitä kukkia pohjoisikkunalle?

Rönsylilja menestyy liki missä vaan. Soihtuköynnös ei saa olla liian kuumassa, mut se tykkää olla amppelissa ikkunalla. Se ei saa olla liian lähellä lasia, koska jos lehdet koskee lasiin, niin ne kuolee. Sit palmuvehka mm. on puolivarjossa viihtyvä. Mitähän muita... On mulla kultaköynnöskin melko pimeässä nurkassa.
 
Varmaan riippuu siitä, missä se lipasto on. Eli ikkunan edessä on eniten valoa, ja siitä sitten mennään kohti pimeyttä.

http://puutarha.net/ -> Kasvikortistot ja voit hakea kasveja. Mulla on esim peikonlehti kestänyt aikoinaan monen metrin päässä ikkunasta. Mutta tuolla on muitankin vaihtoehtoja.
 
Kultaköynnös on ollut meillä sitkein! Tykkään kasvin lehtien akvarellimaisesta värityksestä. Aika hämärissäkin olosuhteissa olen kasvia nähnyt. Silti se vain rönsyilee pitkin seiniä ja kattoja terhakkaasti.

En tosiaan ole muistanut aina kastella kasvia mutta ihmeen hyvässä kuosissa on säilynyt ainakin 10 vuotta. =) Aina se on mukana kulkenut.


Ei ole meijänkään kasvi ihan ikkunalla vaan ikkunan vieressä hyllyllä.

 
palmuvehkaa mainostetaan sellaiseksi joka menestyy varjossakin, jopa ikkunattomissa eteistiloissa :eek: ja mullaki tuo vehkaparka nököttää kaukana ikkunasta (joka on länteen) ja pukkaa parhaillaan neljää uutta vartta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
palmuvehkaa mainostetaan sellaiseksi joka menestyy varjossakin, jopa ikkunattomissa eteistiloissa :eek: ja mullaki tuo vehkaparka nököttää kaukana ikkunasta (joka on länteen) ja pukkaa parhaillaan neljää uutta vartta.
palmuvehka tekee valoisassa paikassa kyllä kans uusia varsia(jos muutn kasvuolosuhteet kunnossa ) mut niiden tumman tuma väri haalenee valossa... -> rumempia ne vaaleet varret
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
palmuvehkaa mainostetaan sellaiseksi joka menestyy varjossakin, jopa ikkunattomissa eteistiloissa :eek: ja mullaki tuo vehkaparka nököttää kaukana ikkunasta (joka on länteen) ja pukkaa parhaillaan neljää uutta vartta.
Palmuvehkasta itsekin uumoilen. Tuo kultaköynnös onkin ainut hengissä selvinnyt yksilö vuosien varrella. :ashamed: Ei tällä hetkellä yhtään muuta kasvia koko huushollissa.
 

Yhteistyössä