Viidettä,kuudetta,seitsemättä jne. ;) odottavia?

Sokerit kunnossa, jihuu!

evi-ta: mulla on taas tähän asti ollu toisin päin. Noin 30 viikolle asti sf-mitta keskitasoa ja sitten noussu yläkäyrille. Toivottavasti tällä kertaa olis poikkeus ja menis toisin. En haluais käynnistystä ja siksi toivon ettei kasvais kauheen isoksi. Tuon kuopuksen naama oli kauheen näköinen synnytyksen jälkeen ku oli ihan musta. Puristus oli niin kova että mustelmilla ihan koko naama. Mulle on 4600g kai maksimi vauvankoko vaikkakaan ponnistus ei kestänyt kuin 5 minuuttia. Käynnistettynä supistukset oli minusta paljon pahemmat kuin omat supparit ja siksi en haluais käynnistystä, mutten kyllä halua jättiläistä synnyttää. Äitipolillä epäili että kuopus olis ollu laskettunapäivänä noin 5200-5300g. Onneks käynnistettiin jo 38+2.

Alle 4,5 kg vauvaa ja itsekseen käynnistyvää synnytystä kevääksi toivoo :D
Johjo 23+5
 
Johjo hyvä ettei sokereissa ollut häikkää :D Luultavasti se iso sf-mitta oli puhdas mittavirhe..

Tuosta käynnistyksestä.. Minulle on joka kerta pitänyt laittaa "lisäpotkua" synnytyksessä kun omat supparit ei ole olleet riittävän tehokkaita. Kuopuksen synnytys oli tässä suhteessa erilainen ja omilla mentiin loppuun asti ja täytyy sanoa että eroa oli kuin yöllä ja päivällä. Minä toivon että tämäkin synnytys menee omilla supistuksilla sillä oli sen verran upea kokemus tuo edellinen synnytys :D Ainoa mikä pelottaa on se että kuinka ne suhtautuu Mikkelissä siihen että rd äidin raskaus menee yliaikaiseksi.. Että haluaako ne ehdottomasti käynnistää lähellä la.. Minullakun tahtoo mennä yli lasketusta, mutta ne kyllä katsoi Kuopiossa aikanaan että sieltä kyllä mahtuu isompikin hienosti tulemaan (onpahan jotain iloa leveästä lantiosta :whistle: )

Onko kenelläkään kokemusta synnyttämisestä Mikkelissä? Olisi kiva kuulla millainen paikka se on....

 
Isoja vauvoja olette saaneet. Ihania semmoiset palleroiset vauvat. Toinen asia onkin sitten se ulos pusertaminen.

Tänne ei kummempia kuulu. Tänään rv5 poks ja pahaolo jo meinaa vaivata. Onko kellään pahoinvointirannekkeet käytössä? Ajattelin huomenna mennä apteekkiin kysymään onko niillä sellaisia tai sitten tilaan netistä. Pakkko se jotain on kokeilla.

Eläimistä: meillä vaan kolme marsua ja hamsteri, mutta lehmiä, lampaita ja laamoja on naapureina =)
 
riemu Mulla on rannekkeet,ollut nyt vajaan viikon ja paljon apua.Hiukan sattuu ranteet kun se pallo siinä rannekkeessa painaa aika lujaa sitä aku pistettä mutta se on pikkujuttu,kun poistavat kuitenkin sen kamalan huonon olon joka rajoittaa normaalia elämää.Suosittelen!
 
Tervehdys!

Missäs kaikki on, kun on niin hiljentynyt!!!!!
Mulla ei mitään oireitas ja se edelleen huolettaa. Tänään varasin ekan neuvolan, on vasta tuolla 12.2. ja pyysin päästä verikokeisiin, että sulkee ton toksoplasman pois, kun nyt on ollut noita sisäkissoja ja mähän olen ne hoidellut. Tällä viikolla meen käymään verikokeissa.

 
niin unohdin ihan tuossa viestissäni kirjoittaa että täytän 27 tämän kuun vika päivä :)

Mun synnytykset:

1 vajaa 10h, sain epin ja kaasua 40+2 tyttö 49cm 3240g

2 3h spin, ja kaasua 42+0 tyttö 49cm 3160g

3 3h 2 aqva rakuulaa (miten lie kirjoitetaan) ja kaasua kokeilin mistä ei apua ollut 41+3 poika 52cm 3860g

4 en osaa kestoa sanoa?? sairaalaan 7.30 jolloin 4cm auki, supistukset tulivat 2-30 min välein eli todella epäsäännölliset, salissa tuli 5 supistusta jonka jälkeen (klo 8.54)"lensi" vedet ja sain alkaa ponnistamaan, klo 9.00 poika syntyi :) 40+3 52cm 3230g

tikkejä en ole onneksi saanut yhdestäkään synnytyksestä.
 
Tervetuloa Eletteria Cardamomum :flower: (mitä sun nicci tarkottaa,utelias kun olen?)

Mulla viikon lopun ollut pikkaista vuotoa ja vatsaa sattunut.Istukka mulla oli rv 8+0 ultrassa kohdunsuun edessä,etinen istukka,ja lääkäri meinas että vuodot johtuu siitä että istukka pikkuhiljaa nousee kohdun kasvaessa.Mutta jos nyt nää vielä jatkuu kai mun täytyy mennä päivystykseen :| Ihan oman mielen rauhoittamiseksi.
Mulla oli istukka alussa viimeksi raskaudessa kohdunsuun päällä mutta nousi hyvin ja sain synnyttää ihan normaalisti alakautta.Oli noussut jo r-ultraan mennessä.

Miten teillä muilla on raskaudet ylipäätään sujuneet kun monta takana,onko viimeisissä ollut enemmän vaivaa vai mennyt saman vanhan kaavan mukaan?
Jännittääkö nykyisessä raskaudessa jokin asia erityisesti?

evi-ta ja nappi rv 9+3 kai
 
Eletteria Cardamomum tervetuloa mukaan kirjoittelemaan :D Oltiin yhdessä kirjoittelemassa aikanaan "Tammikuiset -09" pinossa..
evi-ta :hug: ikäviä nuo vuodot. Toivotaan että pääset käymään ultrassa niin ei tarvitse itsekseen asian kanssa painia. Useinhan nuo kohduunsuulla olevat istukat aiheuttaa vuotoja, mutta eihän se tieto lohduta kun huoli pienestä on kuitenkin kova..

Raskauksista kyllähän kaikki raskaudet on olleet ihan erilaisia. Esikoista odottaessa sitä oli nuori ja energinen :D vielä kuukautta ennen synnytystä tuli pyöräiltyä kymmeniä kilometrejä päivässä. Kaksosten odotus oli ihan oma juttunsa :whistle: vaikkakin sekin meni tosi hienosti ilman ongelmia. Mutta selkeästi on huomannut eron näissä kolmessa viimeisimmässä raskaudessa. Ikää kun on jo yli 30 ja painoa on vuosien varrella tullut liikaa |O niin tällä yhdistelmällä ei voisi enää kuvitella liikuntaa harrastavan enemmälti likelle synnytystä :whistle: Herkemmin supistelee tässäkin raskaudessa ja väsymystä on ehkä enemmän kuin aiemmin, mutta nämä voi pistää senkin piikkiin että synnytyksiä on ollut tiuhaan.. Ainoa asia joka nyt jännittää on se että kun joutuu synnyttämään ihan uudessa paikassa että millaiset käytännöt ja jutut siellä on.. Ainakaan nuo kokemukset jotka jäi np-ultrasta Mikkelissä, eivät ole omiaan lievittämään tätä jännitystä......

Mukavaa maanantaita kaikille :wave:

MaMa ja kuutonen 26+5 :heart:
 
Tervetuloa mukaan Eletteria Cardamomum :flower:

evi-ta toivottavasti vuoto on harmitonta. :hug: Toivottavasti pääsisit käymään ultrassa että saisit itsellesi mielenrauhan.

).( minua jännittää!!!! Soitin just yksityiseen neuvolaan varhaisultra-ajoista ja pääsen jo tänään ultraukseen!!! Pelottaa ja jännittää yhtäaikaa.. :ashamed: Toivottavasti sieltä löytyy pieni ihmisen alku ja syke.
 
Kiitos tsempeistä! Minua jännittää nyt niin että tärisen! :whistle: Väsymys muuten hävisi sen siliän tien.. :LOL: Ja tulen toki kertomaan kuulumiset, toivotaan että hyvät sellaiset. Viikkoja on nyt kasassa 6+4, toivottavasti siis saa näkymäänkin jotain..
 


Kiitos teille! :hug:

evi-ta, nikki on kaikessa yksinkertaisuudessaan kardemumman latinankielinen nimi, ei sen suurempaa! :D
Minullakin oli vuotoa tässä raskaudessa joskus 11-13viikoilla ja tarkkaa syytä ei löydetty, kaikki oli kuitenkin normaalisti. Toivotaan, että kaikki jatkuu hyvin sinullakin!
Minulla ei ole ainakaan tähän mennessä vaivat lisääntyneet raskauksien myötä, vaan edelleenkin eka raskaus on ollut vaikein, kolmannessa jouduin paljon makaamaan, mutta muut ovat olleet ihan mukavia ja helppojakin...:)


MaMa74, no mutta niinpäs oltiinkin! :D Meidän tammikuinen tuossa just heräs, en tässä kauaa ehdi istuskeleen...mut kiva ku on täällä "tuttujakin"! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elettaria Cardamomum:
evi-ta, nikki on kaikessa yksinkertaisuudessaan kardemumman latinankielinen nimi, ei sen suurempaa! :D
No näin mä vähän uumoilinkin,mut pakko oli kysyä varmistusta =)


Mulla raskaudet kaikki on sujuneet hyvin,ei oo ollut mitään ennenaikaisuutta,raskausmyrkytyksiä,ei rd:sta,ei verenpainetta tai mitään muutakaan.Oikeastaan tosi hyvin mennyt vaikka monta onkin.

Mutta viimeisimmissä raskauksissa loppu viikkojen supistelut vaivanneet ja väsyttäneet.Supistella on saattanut viimeiset viikot yötä päivää,tuloksetta ja lopulta oon päädytty käynnistykseen.
Sitä kovin pohdin ja mietin miten nyt,tajuaako kohtu aloittaa kunnon,oikeat supistukset joilla saattaa vauva ulos vai kiusaako taas loppuraskauden osaamatta itse tehdä työtä loppuun asti ilman avittamista....
Mä niin haluaisin luonnollisesti käynnistyvän synnytyksen(vaikka aika luonnoliset nuo käynnistetytkin on ollut,vaan kalvot puhkomalla autettu ja luomuna menty),en olla sairaalassa valmiiksi :D

Ja oon saanut myös terveitä lapsia,se välillä mietityttää,voiko kaikki mennä hyvin vielä kahdeksatta kertaa :D
 
ultrakuulumisia odotellaan.....

evi-ta, toivottavasti vuoto pina lippuu jaihan varmasti on harmitonta.

Mulla on kans kaikki raskaudet menneet hyvin ja samoin synnytykset. Siks pelkäänkin nyt, että onkohan tällä kerralla jo jotakin vialla tai meneekö jotakin vikaan.

Vaivoja on kyllä tullut joka raskaudessa lisää ja raskaudet on rankempia. Toki painookin on jäänyt.....ha ikäerot suht lyhyitä niin kai sekin vaikuttaa.

Elämässä tulee tällä hetkellä kaikkea paskaa niskaan, en viitsi niitä täällä ruotia. Oman perheen sisällä kuitenkin on asiat hyvin. Mutta meidän perhettä kiusataan ja yritetään saada harmia meidän perheelle, poliisikin on jouduttu ottamaan mukaan asiaan. Stressi on melkoinen.....on niin paskoja ihmisiä olemassa ja vieläpä aika lähipiirissä :headwall:
 
Päivää Äitylit :flower:

Tellun uutisia täälläkin jännäillään ja EC tervetuloa!

Evi-ta Toivottavasti vuoto on harmitonta!!! Ystävälläni oli myös etinen istukka ja vuoteli aina rv 16 asti. Sen jälkeen vasta hän alkoi nauttia raskaudestaan täysin ja kertoikin vasta silloin olevansa pieniin päin. Nyt odottelemmekin jännityksellä hänen lähtöään laitokselle. Viikon päästä laskettu aika. Eli kaikki on mennyt hienosti, huolestuttavalta näyttävältä alusta huolimatta :)

Raskaudet kohdallani ovat olleet yleensä suhteellisen helppoja. Olen touhunnut ja nauttinut isosta masustani. Tosin supistukset ovat lisääntyneet raskauksien myötä, onkohan kohtu herkempi tai osaako sitä kuunnella elimistöään tarkemmin. Niiiiin, ja tietohan lisää tuskaa....

Tässä raskaudessa ihanuutta on varjostanut rv 7 sairastettu sikainfluenssa ja rv 14 alkanut hematooma :( Verta tuli kuin hanasta ja vuotelua on ollut tähän päivään asti, tosin enää tuhruna! Välistä jopa ollut vuodottomia päivä, mutta sitten vähän takapakkia ja hyytymää, mutta olettaisin olevani jo Heppulin kanssa voiton puolella. Rakenneultrassa vasta katsotaan hematooman ja istukan tila. Toivon hartaasti, että kaikki menee hyvin :heart: Näin pitkälle kun olemme jo päässeet!

Kestoilua olen harrastanut, lähinnä olen sekakäyttäjä :LOL: Esikoinen oli koekaniini kaikilla kestovaipan eri muodoilla ja lasten lisääntyessä totesin, että meillä pelittää AIO-vaipat. Kestoilua olen jatkanut aina tuonne 10kk ikään asti, jonka jälkeen kerttikset ovat tulleet käyttöön. Onkohan laiskuus tai investointi kysymys ollut taustalla...

[/b]miialle jaksuja :heart:

Oliivitar ja Heppuli 17+3
 
Ultrassa käyty ja syke löytyi!!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: Aluksi sitä piti todella etsiä ja ultraaja kerkesi jo todeta että saan samaan hintaan tulla uudelleen, mutta onneksi sitten löytyi. Tänään oli periaatteessa ensimmäinen päivä jolloin syke voi näkyä (kierron mukaan 6+2, neuvolan mukaan 6+4) joten hentohan se oli, mutta oli se kuitenkin. Huh huh, josko sitä nyt voisi hengittää jonku aikaa. :LOL: Tässä minun tapauksessa voisi siis kiteyttää että kokemus ei tuo varmuutta vaan epävarmuutta. :LOL:

miia inhottavaa jos nakellaan kakkaa niskaan, toivottavasti asiat selviäisi teille parhain päin! :hug:

Sikapiikistä aloin miettimään että uskallanko sittenkään sitä ottaa.. Tämä ultraaja meinasi että kannattaisi vielä pari viikkoa odotella että istukka olisi paremmin kehittyny.. Mitähän tuota tekisi.. Hankalaa!
 
Eletteria Cardamomum - Tervetuloa

evi-ta- Mulla on myös ollut tuo etinen istukka alkuvaiheessa ja aiheuttanut vuotoja, ennen kuin sitten nousi ylös etuseinälle.

Tellu- IIIIHANAAA, pääset ultraan. jippiajee. Tule heti kertomaan.
Mun raskauksia on kiusannut aina järjrttömän kova oksentelu. Myös öisin. Kesken unien herättävä oksentamaan. Tästä johtuen pyörtyilin välillä mihin sattuu kun ei ollut voimia ja verenpaineet olivat alhaiset. Huhhuh, pelottaa jo nyt. Nyt on vasta kuvotusta ja muutamana aamuna olen ykäillyt

Miialle iso :hug: Ihmiset voivat olla niin ilkeitä toisilleen. Koita jaksaa :hug:
 
Tellu30, onnittelut ihanista ultrakuulumisista!!
:heart:

Itse en ole uskaltautunut sikapiikille, enkä aio uskaltaakaan, niin paljon kuullut kamaluuksia, vaikkei tietty ole satavarmaa, ovatko johtuneet sikapiikistä vai jostain muusta... :| mut siihen tuskin koskaan tulee satavarmuutta.
 
Kiitokset onnitteluista! :heart: :hug:

Jäin kyllä tuon sikapiikin kanssa vähän siihen oloon etten taida uskaltaakkaan sitä ottaa. En kyllä ole mitään pahaa siitä kuullu, mutta tuo ultraaja sai kyllä miettimään toisin. Eihän tuo tauti nyt ole mitenkään pahasti päällä joten josko sitä muutaman viikon vielä ainakin odottaisin. Harmi kun ei ole varmaa että ollaanko jo sairastettu tuo tauti kun ehkä nuo lapset on sairastanu. Kenestäkään meistä siis ei ole otettu sitä näytettä, mutta vahva epäilys on ollu että tauti olisi ainakin lapsilla käyny.

Toivottavasti, riemu, selviäisit vähemmällä pahoinvoinnilla entä aikaisemmin. Minulla itsellä oli kolmosen aikana niin älytön närästys että piti sen takia just yölläkin herätä oksentaan, ei ollut hauskaa. Toivotaan ettei siitä tarvitsisi nyt kärsiä.
 

Yhteistyössä