Viihdytkö asuinpaikkakunnallasi?

  • Viestiketjun aloittaja yksinäinen
  • Ensimmäinen viesti
tilda harmailee
Olen täällä nyt asunut vähän reilut 6 vuotta enkä oikeastaan ole koko aikana kovin hyvin viihtynyt... nyt olen saanut työtä toiselta paikkakunnalta ja muutto on edessä. Mies ei vielä ole sieltä töitä saanut ja jää lasten kanssa hetkeksi tänne, kunnes löytää työtä sieltä. Vaikka en täällä ole viihtynyt kovinkaan hyvin, oli päätöksen tekeminen todella vaikeaa. Lapsilla on täällä ystävät ja ihana hoitotäti. Itsellä on 2 hyvää ystävää, joita tulee ikävä. Joskus on vaan tehtävä (näköjään) raskaitakin päätöksiä, jos elämäänsä haluaa muutoksia...
 
Olen sahannut elämäni aikana pohjoisesta vielä pohjoisemmaksi ja etelään ja takas, kaupungista pikkukaupunkiin, kyläpahaseen ja isoon kaupunkiin, ees taas. Olen myös viettänyt pitkiäkin ajanjaksoja ulkomailla.

Nyt olen asunut noin kuusi vuotta nykyisellä asuinpaikkakunnallani, joka on pienempi ja pohjoisempana kuin alkuperäinen kotipaikkakuntani. Sydämestäni tulen aina olemaan oululainen, mutta ei rovaniemeläisenäkään ole hassumpaa. Viihdyn täällä koko ajan paremmin. Ihan viime aikoina olen miettinyt juuri tätä viihtymistä. Täällä on vilkkain matkailukausi päällä ja kaupunki on todella kansainvälinen. Rovaniemi on mielestäni idearikas, kehittyvä ja yritteliäs. Täällä saa erittäin hyvää palvelua, on kaikenlaista uutta upeaa, lordin ravintola, jääveistosgalleria... Ihmiset ovat aitoja ja ystävällisiä.

Kyllä voin rehellisesti myöntää viihtyväni asuin/kotipaikkakunnallani =)

 
ENNNNNN!! \|O Haluan pois!!!!!! Asunut täällä 4 vuotta, haluan takaisin tuohon 25km päähän josta tänne muutettiin. Matka ei ole pitkä ja kesäisin tämä on kaunista paikkaa, mutta Suomen talvi on NIIIIIIN pitkä ja NIIIIN pimeä, että kaipaan ympärilleni katuvaloja, lapsiperheitä ja ihmisiä enkä osaa nauttia tästä kauniista luonnonympäristöstä ollenkaan..
 
Ruusu75
Viihdyn! Olen asunut täällä koko ikäni, samoin vanhempani ja heidänkin esi-isänsä ovat asuneet näillä seuduilla jo satoja vuosia... Juuret on tosi syvällä tämän seudun maaperässä!

Mieskin kotiutui nopeasti. On tämä hyvä paikka asua! Monet ystävät ovat muuttaneet pois opiskelupaikan tai työn perässä, mutta silti monta hyvää ystävää on vielä jäljellä täälläkin. Ja paljon hyviä harrastusmahdollisuuksia, mahtava luonto ja laaja sosiaalinen verkosto.
 
En viihdy. Työn perässä ollaan pääkaupunkiseudulle ajauduttu ja nyt kovasti haluaisin takaisin kotikonnuille, missä on perheet ja suurin osa ystävistä. Nyt äitiyslomalla ollessa olen todella huomannut ettei täällä ole minulle mitään. Toivottavasti päästäisiin muuttamaan pois täältä.
 
Kyllä :)

Eteläsuomessa asuimme n 6 vuotta ja kun palasimme takaisin lähelle kotiseutuja, niin tulimme ns kotiin. Molempien juuret on keski-suomessa ja lapsetkin haluamme "juurruuttaa" tänne, vaikka etelässä syntyivätkin.

Olemme löytäneet vihdoin kodin noin 10 eri asuinpaikan/asunnon jälkeen.
 
En viihdy. Asumme nyt pienellä paikkakunnalla ja inhoan sitä että kaikki tuntee toisensa. Onneksi ollaan muuttamassa takaisin kaupunkiin jossa saa olla tuntematon. Täällä on ihan liian hiljaista ja rauhallista, kaipaan kaupungin ääniä ja valoja.
 
yksinäinen
Olipa lohduttavaa kuulla muillakin olevan samoja ajatuksia. Itse olen nyt sitkutellut n. vuoden paikkakunnalla jolla en tunne olevani kotona. Suorastaan ahdistaa tämä olotila.

Etelässä ja Keski-Suomessa asuvat eivät voi ymmärtää miten joku voi kaivata takaisin pohjoiseen... Minä olen talvi-ihminen ja kaipaan puhdasta luontoa ja tilaa ympärilleni. Ahdistaa tämä sardiinirasiassa asuminen. Ei ole yksityisyyttä niinkuin pohjoisempana.
 
En. Olen asunut täällä savossa reilut 5 vuotta enkä ole kotiutunut. Uskon jo etten ikinä tänne kotiudukkaan...
Kova ikävä keski-suomeen on kun siellä on kaikki tärkeät ihmiset ja muutenkin... Täällä ei ole muita tärkeitä ihmisiä kuin mieheni ja poikani ja kissat.
 
vihti
kyllä ja en.kaunista seutua ja rauhaisa olo.hiljaisuutta ja ihan mukavia ihmisiä. se miksi en viihdy on tämä jatkuva kunnan säästäminen lapsissa, ei ole pieniä tarhoja ja isotkin keskuksissa.koulut muuttuneet suuriksi-kyläkoulut historiaa.neuvolat yhdistetään ja kunnassa tulee olemaan vain yksi neuvola(outoa??? kun välimatkat pitkiä), paikallisliikenne on tuntematon käsite. sairaalaan pitkä matka ja lääkäriin ei saa aikoja..........
 
vihti
kyllä ja en.kaunista seutua ja rauhaisa olo.hiljaisuutta ja ihan mukavia ihmisiä. se miksi en viihdy on tämä jatkuva kunnan säästäminen lapsissa, ei ole pieniä tarhoja ja isotkin keskuksissa.koulut muuttuneet suuriksi-kyläkoulut historiaa.neuvolat yhdistetään ja kunnassa tulee olemaan vain yksi neuvola(outoa??? kun välimatkat pitkiä), paikallisliikenne on tuntematon käsite. sairaalaan pitkä matka ja lääkäriin ei saa aikoja..........
 

Yhteistyössä