viikko poissa

Hei vaan! Täällä ois 1,3 vuotiaan pienoisen vanhemmat lähdössä viikon työmatkalle ja ajateltiin uskaltaa lapsemme mummin hoiviin siksi aikaa. He ovatkin jo hyvin läheisiä ja tulevat mainiosti toimeen yhdessä. ainoa seikka mikä huolettaa on, että minulle (äidille) taitaa tulla niin kauhia ikävä, että ihan jännittää miten matka tulee sujumaan... :eek:
tietysti arveluttaa myös, kuinka kovin lapsemme ikävöi ja kuinka huomaa että olemme poissa. huomaa varmasti, mutta eikai siitä kummempia traumoja synny. en usko.

kyselen kuitenkin kanssakokemuksia, ihan että miten on lapsella mennyt ja miten vanhemmilla.

:wave:
 
Meillä on neiti 1v3kk välillä ollut viikonkin jaksoja mummolassa hoidossa kun meillä on mennyt työvuorot tarpeeksi pahasti ja tarhassa ei olla haluttu pitää tyttöä liian pitkää päivää. Hyvin ovat pärjänneet, äidin ikävä on tietysti ihan hirveä mutta pääseepähän pienestä pitäen rakentamaan suhdetta isovanhempiinsa. Kunhan ei kovin usein tuonne appivanhempien luo mene.. :whistle:

Tietysti neiti näytti mieltään aika railakkaasti kun oli pitempään hoidossa, mm. kun mentiin hakemaan/tuotiin kotiin oli hetken aikaa niinkuin äiti olisi ilmaa, vain mummi tai pappa kelpasi, mutta tuokin menee ohi.
 
Juuri tytön hoitopaikassa tytär aikoi että heidän tytär on mummilla viikon, itse asuvat monen sadan kilometrin päässä. Hoitaja eilen sitte sanoi että oli tyttärelle soittanut että nyt laitetaan asiat arvojärjestykseen, että lapsen on niin ikävä ja paha olla, isänsä haki hänet kotiin. Tyttö oli toki jo 3v ja ollut päivän kerrallaan aikasemmin mummilassa ja se että oli muita hoitolapsia vaikuttaa tietenkin myös.

Minulla itsellä on myös lähes 2,5 tyttö enkä voisi kyllä viikoksi häntä laittaa kylään, ennemmin pitäisinpidempää päivää kuin se ettei näkisi vanhempiaan laisinkaan.

Aha toi juttu ei ollutkaan ap:n mutta mielestäni viikko liian pitkä aika.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hanne:
Juuri tytön hoitopaikassa tytär aikoi että heidän tytär on mummilla viikon, itse asuvat monen sadan kilometrin päässä. Hoitaja eilen sitte sanoi että oli tyttärelle soittanut että nyt laitetaan asiat arvojärjestykseen, että lapsen on niin ikävä ja paha olla, isänsä haki hänet kotiin. Tyttö oli toki jo 3v ja ollut päivän kerrallaan aikasemmin mummilassa ja se että oli muita hoitolapsia vaikuttaa tietenkin myös.

Minulla itsellä on myös lähes 2,5 tyttö enkä voisi kyllä viikoksi häntä laittaa kylään, ennemmin pitäisinpidempää päivää kuin se ettei näkisi vanhempiaan laisinkaan.

Aha toi juttu ei ollutkaan ap:n mutta mielestäni viikko liian pitkä aika.
Mä en nyt ymmärtänyt tuota alkua ollenkaan :eek: Mutta kukin tyylillään, me nyt näin.

Ap:lle sanon edelleen että hyvin varmasti pärjäävät, mukavaa reissua =)
 
Mitä et siitä tajunnut? Oli sitten vissiin sekavasti kirjotettu, mutta jos ajattelee niin kyllä siitä jotain tolkkua pitäisi saada. No suomennan pikkasen.

Tytön hoitopaikan ( siis mun tyttären) tätin tytär aikoi jättää oman tyttärensä viikoksi sinne eli tytön mummille hoitoon, mutta kahden päivän jälkeen tytöllä oli niin valtava ikävä vanhempiaan että mummi katsoi parhaaksi kutsua vävypoikansa hakemaan tyttärensä kotiin.
 
Asiantuntijathan suosittelevat, että vanhemmat ovat poissa yhtä monta yötä kuin lapsella on vuosia. Tämä siksi, että pieni lapsi ei osaa säilyttää mielessään kuvaa vanhemmistaan kovin pitkään ja hän luulee menettäneensä vanhemmat lopullisesti, jos he ovat kovin kauan poissa.

Jos/kun kyseessä on kertaluontoinen pakollinen työmatka ja hoitopaikka on tuttu ja turvallinen, niin eiköhän se kuitenkin hyvin mene. Viikon lomamatka ilman lasta tuntuisi ajatuksena paljon pahemmalta.
 

Yhteistyössä