Viikkorahasta

  • Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
Millaisia summia olette antaneet lapsillenne? Mitä siihen sisältyy, tai siis pitääkö rahan eteen tehdä tiettyjä juttuja?

Päätettiin eilen miehen kanssa että lapset 7- ja 5-v voisivat ruveta saamaan viikkorahaa, 2e per kärsä. Noh siitä sitten informoimaan tälle isommalle, kerroin että oma huone pitää pitää siistinä (viimeistään illalla lelut raivattuna) joka päivä ja palkkapäivä on kerran viikossa.

Siitä hirmuinen mankuminen: "vaan kakkonen! ja noin paljon hommaa! Mitä järkeä siinä nyt on!!? " :whistle:

 
Meillä se riittäis mainosti =) Kyllä sillä rahalla saa jo ihan kivasti esim nameja, ja jos haluaa jotain muuta, niin oppii heti etää pitää säästää jos jotain enempi tahtoo ;)
Minusta siis ihan sopiva raha, ainakin alkuun =)
 
A shadieeyah
2e on ihan passeli samoin kuin toi oman huoneen järjestyksessä pitäminen(niin se oli silloin ku ite olin pieni).
Mutta sitten että ne namit syödään kotona ja ei syötätetä muita
(liittyy mm.eiliseen kauppareissuun mitä näky...muut oli tassut tanassa vaatimassa itelleen kun joku "pien" poika oli karkkkipäiväostoksilla..liekö ostaja kerenny ite syömään).
 
Meidän jo vähän isommat pojat (12v ja 14v) saavat 5?/vko, siihen sisältyy yleistä auttamista kotona ja vuoropäivinä iltapäiväulkoilutus nuoremmille sisaruksille (noin tunti, laitan sillävälin päivällisen).
Viikkoraha nousi viime syksynä 2.5?:sta tuohon viitoseen koska pojat olivat niin ahkeria =)
(siis 11v ja 13v asti heille riitti 2.5?/vko)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 07:57 Tyttösenäiti kirjoitti:
Meidän jo vähän isommat pojat (12v ja 14v) saavat 5?/vko, siihen sisältyy yleistä auttamista kotona ja vuoropäivinä iltapäiväulkoilutus nuoremmille sisaruksille (noin tunti, laitan sillävälin päivällisen).
Viikkoraha nousi viime syksynä 2.5?:sta tuohon viitoseen koska pojat olivat niin ahkeria =)
(siis 11v ja 13v asti heille riitti 2.5?/vko)
ohhoh. Minä sain 14-vuotiaana viikkorahaa 300mk. Eli mitä se nyt tekee 50eskoa.
 
Meillä 9-vuotias saa 2 euroa viikossa. Oma peti pitää pedata aamuisin ja kerran viikossa osallistua siivoukseen. Läksyt pitää tehdä myös, että rahaa saa. Aika usein kyllä unohdan maksaa tuon rahan :ashamed: Tarttis varmaan laittaa suoraan tililtä menemään pojan tilille....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 09:10 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 07:57 Tyttösenäiti kirjoitti:
Meidän jo vähän isommat pojat (12v ja 14v) saavat 5?/vko, siihen sisältyy yleistä auttamista kotona ja vuoropäivinä iltapäiväulkoilutus nuoremmille sisaruksille (noin tunti, laitan sillävälin päivällisen).
Viikkoraha nousi viime syksynä 2.5?:sta tuohon viitoseen koska pojat olivat niin ahkeria =)
(siis 11v ja 13v asti heille riitti 2.5?/vko)
ohhoh. Minä sain 14-vuotiaana viikkorahaa 300mk. Eli mitä se nyt tekee 50eskoa.
Ootko ihan tosissasi?? Minä sain tuon ikäisenä 20 markkaa viikossa :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 09:15 Kaktus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 09:10 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 07:57 Tyttösenäiti kirjoitti:
Meidän jo vähän isommat pojat (12v ja 14v) saavat 5?/vko, siihen sisältyy yleistä auttamista kotona ja vuoropäivinä iltapäiväulkoilutus nuoremmille sisaruksille (noin tunti, laitan sillävälin päivällisen).
Viikkoraha nousi viime syksynä 2.5?:sta tuohon viitoseen koska pojat olivat niin ahkeria =)
(siis 11v ja 13v asti heille riitti 2.5?/vko)
ohhoh. Minä sain 14-vuotiaana viikkorahaa 300mk. Eli mitä se nyt tekee 50eskoa.
Ootko ihan tosissasi?? Minä sain tuon ikäisenä 20 markkaa viikossa :eek:
Joo näin sain, olin(olen kai vieläkin) vähän isin tyttö. Mutta koskaan en omille lapsilleni noin paljoa antaisi (ei kyllä varmaan olis varaakaan) esikoinen on kyllä vasta 6kk, niin ei ihan hetkeen kyllä oo viikkoraha ajankohtainen.
 

Yhteistyössä