Viikon laihdutus takana päin ja tulos

hoplaa
muista, että järkevä tahti laihtua on 500-1000g/viikko. Alussa toki lähtee enemmänkin, mutta niinku keskiarvona tuo. Itse olen laiduttanut noin 800g/viikkovauhtia keväästä lähtien ja painoa on tippunut lähes 12kg. Isona apuna alussa oli Alli, joka opetti syömään vähärasvaista ruokaa! Toinen iso apu on ollut se, että olen käynyt työterveyshoitajan kontrollissa kerran kuussa ts. pienikin "isovelivalvoo" asia auttaa henkisesti pitämään kuuria yllä + osaahan hän kertoa jo ennestään tiedossa olevat faktat, miksi keskivartalolihavuus on vaarallista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoplaa:
muista, että järkevä tahti laihtua on 500-1000g/viikko. Alussa toki lähtee enemmänkin, mutta niinku keskiarvona tuo. Itse olen laiduttanut noin 800g/viikkovauhtia keväästä lähtien ja painoa on tippunut lähes 12kg. Isona apuna alussa oli Alli, joka opetti syömään vähärasvaista ruokaa! Toinen iso apu on ollut se, että olen käynyt työterveyshoitajan kontrollissa kerran kuussa ts. pienikin "isovelivalvoo" asia auttaa henkisesti pitämään kuuria yllä + osaahan hän kertoa jo ennestään tiedossa olevat faktat, miksi keskivartalolihavuus on vaarallista.
Mä oon miettinyt niitä alleja mut mut jotenki en halua... pitää kattoo kuinka tää lähtee sujuun :) juu nesteitähän noi on.. Mä oon pienentänyt ruoka-anoksia ja herkut pois tai no lauantaina otin tytön karkkipussista 5 sirkusaakkosta mut muuten ei mitään herkkuja.. ja juon vähintään 3litraa vettä päiväs.
 
Hienostihan tuo on lähtenyt käyntiin! :flower:

Suosittelen ottamaan myös mittanauhalla muutaman kriittisen mitan. Jos sitten painon kanssa jää jumittamaan jossain vaiheessa (mikä on pitkässä pudotuksessa todennäköistä ) on sitten jokin muu vertailukohta, jossa tapahtuu edistymistä. Kiinteytymistä kun voi tapahtua, vaikkei paino jostain syystä tippuisikaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Hienostihan tuo on lähtenyt käyntiin! :flower:

Suosittelen ottamaan myös mittanauhalla muutaman kriittisen mitan. Jos sitten painon kanssa jää jumittamaan jossain vaiheessa (mikä on pitkässä pudotuksessa todennäköistä ) on sitten jokin muu vertailukohta, jossa tapahtuu edistymistä. Kiinteytymistä kun voi tapahtua, vaikkei paino jostain syystä tippuisikaan.
Kiitti hyvä vinkki...pitääpä ottaa ettei "msennu" sitte jos paino ei tippukkaa jossain vaiheessa :)

Kiitos kaikille sempeistä :flower: :D Nyt mulla on niin hyvä motivaatio et nyt tää onnistuu.. mä oon 27v ja en halua elää loppuelämää ylipainoisena :/
 
plm
Hyvä aloitushan tuo on!
Mun mielestä kuulostaa liian kovalta tavoitteelta koska elimistö ei ole mikään kone joten ei ole taattua että kilot karisee joka viikko saman verran.
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Hyvä aloitushan tuo on!
Mun mielestä kuulostaa liian kovalta tavoitteelta koska elimistö ei ole mikään kone joten ei ole taattua että kilot karisee joka viikko saman verran.
Onhan täs 5kuukautta aikaa laihtua 20 kiloa et paljoko se tekee viikos...?
Kilo viikossa ja musta se on paljon. Hyvä jos onnistut, itsellä meni enemmän aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Hyvä aloitushan tuo on!
Mun mielestä kuulostaa liian kovalta tavoitteelta koska elimistö ei ole mikään kone joten ei ole taattua että kilot karisee joka viikko saman verran.
Onhan täs 5kuukautta aikaa laihtua 20 kiloa et paljoko se tekee viikos...?
Kilo viikossa ja musta se on paljon. Hyvä jos onnistut, itsellä meni enemmän aikaa.
Aivan mut se on vaan tavoite :) ei haittaa jos en onnistu kunhan vaan paino tippuu..
 
Mulla on tosiaan kadonnut puolessatoista kuukaudessa 10 kg. :D Älkää kysykö, mitä olen tehnyt, kun en tiedä... Varmaan yhteisvaikutuksena suklaalakko, helle ja remontti ovat tehneet osansa.

Mutta ajattelin siis minäkin pitää käyrän laskusuhdanteessa ja otin näin aluksi tavoitteeksi päästä 'vaikeasta' 'merkittävään' ilman aikaraajoja. Mulle ei sovi oikein mitkään kuurit tai dieetit, eikä oikeastaan mitkään päätöksetkään. Mun täytyy vain kellua virran mukana ja ainut keino muuttaa suuntaa on kääntää virran uomaa.
 

Yhteistyössä